• 0

Personeel middels uitzendconstructie leveren aan NL'se bedrijven in buitenland

Via het ondernemersplein kwam ik terecht op dit forum. Wellicht dat iemand mij bij onderstaand vraagstuk verder kan brengen:

 

Ik ben bezig om een uitzendbureau op te zetten voor de inzet van modellen (hostesses) op voornamelijk beurzen in het buitenland. Ik heb vorige week een afspraak gehad met een arbeidsjurist om een begin te maken aan het dichtspijkeren van het juridische gedeelte. Nu informeerde hij mij over het feit dat je wel degelijk als werkgever een werkvergunning voor je personeel aan moet vragen op het moment dat zij in het buitenland arbeid gaan verrichten. Natuurlijk wil ik mijzelf hier in verdiepen voordat ik verdere stappen ga ondernemen. Ter info: het zullen veelal Nederlandse bedrijven zijn die dit personeel inhuren.

 

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor de vraag of je een werkvergunning nodig hebt, is het niet van belang voor wie het personeel werkt, maar waar het personeel werkt, welke nationaliteit het personeel heeft en mogelijk ook hoe lang men werkt. Personeel moet zich namelijk aan lokale arbeidswetgeving houden die bepaalt wie onder welke omstandigheden mag werken en of hiervoor een werkvergunning mogelijk is.

Binnen de EU mag personeel uit EU-landen in principe zonder werkvergunning werken. Maar als zij buiten de EU werken of niet uit een EU-land komen, moet je waarschijnlijk een werkvergunning aanvragen. Dit moet je dan per geval uitzoeken, want bijv. een Kroaat mag zonder werkvergunning werken in de EU, behalve in Nederland en een aantal andere landen.

Dus misschien kan je ter verduidelijking aangeven uit welke landen je jouw personeel haalt en in welke landen je ze wilt inzetten.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je heldere antwoord. Ik vind het vreemd dat de arbeidsjurist mij waarschuwde met het feit dat ik een werkvergunning voor iedere werknemer aan zou moeten vragen ook als ik ze bijvoorbeeld zou inzetten op een klus in Duitsland. Het zijn namelijk sowieso Europese landen waar ik mensen naartoe ga sturen.

 

Ik ga dit nog eens bij hem verifiëren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.