• 0

Internationaal digitale verkoop - BTW?

Hallo,

 

Ik ben een kleine onderneming gestart en wil binnenkort mijn webshop online gooien. Ik verkoop puur digitale goederen en dus kan ik dit heel makkelijk internationaal uitvoeren. Ik ga dus digitale goederen internationaal verkopen aan particulieren.

 

Mijn vraag is; wat gebeurd er met de BTW? Moet ik altijd 21% rekenen, ongeacht afkomst van de klant, of verschilt dat per klant en het land van herkomst? Ik heb rond gekeken op de site van de belastingdienst maar wordt hier niet veel wijzer uit.

 

Alvast bedankt,

 

~ Dennis

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja ook zo iets.

 

De belastingdienst wil waarschijnlijk populair doen en verzint het hoofstuk "digitale diensten" . Daaronder valt dan volgens de belastingdienst dan o.a. elektronische diensten.

 

Totaal verkeerd natuurlijk. Men realiseert niet wat digitaal inhoudt, maar willen zo graag medoen met de technische "mode". ::)

 

Het hoofstuk zou natuurlijk moeten zijn "Elekronische diensten" en daaronder kunnen vallen: telecommunicatie, radio en tv omroepdiensten, robotisering, Digitale diensten. En dan ook nog de hardware uitsluiten.

 

Digitale diensten zijn dus wat specifieker horende bij computers, programmering, besturing en sommige communicaties (niet alle).

 

Link naar reactie
  • 0

De belastingdienst wil waarschijnlijk populair doen en verzint het hoofstuk "digitale diensten" .

 

Belachelijker vind ik dat ze op die pagina bijvoorbeeld wel uitleggen dat een vliegtuig met Internet aan boord de vertrekplaats als plaats van dienst moet aanhouden.

Maar verder geen richtlijnen geven welke vormen van bewijs acceptabel zijn bij het leveren van simpele Internet diensten.

Terwijl je toch zou verwachten dat de duizenden Internet ondernemers die ons land rijk is eerder op een dergelijke pagina zouden kijken, dan KLM.... ::)

 

Kan je informatie over dit onderwerp beter van de website van de EU, of andere belastingdiensten zoals HMRC halen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.