• 0

Een bedrijf opzetten in India / import certificaten

Goedemiddag HL leden,

 

Afgelopen woensdag heb ik de Road2Import seminar bijgewoond van de KVK. Het was een hele inspirerende dag en heb ik bijna alle informatie kunnen verzamelen voor mijn projectje.

 

Ik wil een product uit India importeren. Dit product komt direct uit de natuur. Het is een zeldzaam product dat slecht 1 keer per jaar geoogst kan worden (zonder de natuur de forceren) en wordt verzameld door een familie in een klein dorpje. Deze familie gebruikt dit product enkel voor hun heilige rituelen en wordt dus niet commercieel ingezet. Ik heb nu een deal met hun kunnen sluiten om elk jaar een flinke hoeveelheid af te nemen. Het enige probleem is dat ze geen bedrijf hebben.

 

De KVK adviseerde mij om zelf een bedrijf op te zetten in India. Dit bedrijf zal dan fungeren als de officiële leverancier naar mijn bedrijf in NL. Omdat het een product is dat ingezet kan worden als gezondheidspreparaat zijn er verschillende documenten benodigd bij de import, zoals fytosanitaire certificaten, lab analyse, certificaat van oorsprong etc.

 

Mijn vragen concreet:

- Hoe zet ik een bedrijf op in India? (ik ben op dit moment bezig met de aanvraag van een OCI (oci overseas citizen of india))

- Bij welke instanties in India kan ik terecht voor de benodigde certificaten?

 

Omdat het een sterk geconcentreerd product is kan ik al met 20 kilo een flinke markt bedienen. Omdat het gewicht dus heel laag is heb ik geen extern transport bedrijf nodig. Elk jaar bezoek ik India en kan ik het dus zelf meenemen naar Nederland.

 

- Heeft iemand ervaring met het zelf transporteren van goederen?

- Heb je dan nog steeds een expediteur nodig of wordt dit direct allemaal geregeld bij aankomst?

 

Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen. Alvast bedankt! :)

 

Prahlad

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.