• 0

Besluit Bijstand Zelfstandigen voor onder de 27 jaar

Beste mensen,

 

Ik ben een 25 jarige student en over een maand heb ik mijn master afgerond. Voordat ik aan mijn masterscriptie begon heb ik een webshop opgericht die niet winstgevend was. Die heb ik verder ook gesloten. Ondertussen heb ik heel veel geleerd en mijn tweede poging van het openen van een webshop zal heel waarschijnlijk wel slagen.

 

Momenteel ben ik gestopt met het ondernemen zodat ik mijn scriptie kan afmaken. Hierna wil ik de nieuwe webshop oprichten. Ik weet dat het ondernemerschap al mijn tijd en energie zal kosten. Mentaal kan ik geen extra bijbaan aan, naast het oprichten en runnen van mijn webshop. Daarom wil ik een beroep doen op de bijstand voor zelfstandigen om bijstand te krijgen in mijn levensonderhoud. Bedrijfskapitaal zou ik eventueel van een familielid kunnen lenen.

 

Is er een redelijke kans dat de bijstand wordt toegekend als het bedrijf verder levensvatbaar wordt gevonden? Of zal de gemeente mij verplichten om toch, naast het ondernemen, te gaan werken om in mijn levensonderhoud te kunnen voorzien?

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je bedrijfskapitaal bij een familielid kan lenen, dan kan je die paar duizend euro levensonderhoud er toch ook wel bijlenen? Daarnaast, je bent niet fulltime bezig om een webshop op te richten in het begin.

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste

 

De bbz is bedoeld voor starters die vanuit een uitkering komen...

 

Groet

Joost

 

 

Bedankt voor je reactie. Als ik klaar ben met studeren zal ik in de bijstand met sollicitatieplicht kunnen komen (ik heb geen werk). Vanuit daar kan ik toch bijstand voor zelfstandigen aan kunnen vragen?

 

Zie hier https://www.werkbedrijfrvn.nl/werkzoekenden/27-jaar-of-ouder/ik-wil-een-eigen-bedrijf-starten/

 

Verder zie je in artikel 2, lid 1 B dat algemene bijstand kan worden verleend aan:

 

''de persoon of de echtgenoot van de persoon die uit hoofde van werkloosheid een uitkering ontvangt en die een bedrijf of zelfstandig beroep begint dat levensvatbaar is;''

 

Als je bedrijfskapitaal bij een familielid kan lenen, dan kan je die paar duizend euro levensonderhoud er toch ook wel bijlenen? Daarnaast, je bent niet fulltime bezig om een webshop op te richten in het begin.

 

 

Ik mag van mijn familielid alleen kapitaal lenen als blijkt dat de cijfers inderdaad laten zien dat ik producten met winst kan verkopen. Dus als ik een facebook advertentie naar mijn webshop stuur en het is winstgevend, dan kan ik lenen om grote voorraad te kopen. Dit ivm risicobeperking voor hem.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.