• 0

vragen over mogelijkheden van huidige familielening

Goedemorgen allemaal,

 

Zouden jullie mij van feedback kunnen voorzien want waarschijnlijk zie ik dingen over het hoofd en denk ik er iets te makkelijk over…

 

Heb een leuk lopende eenmanszaak en er is uitbreiding (qua ruimte) nodig. De unit naast onze huidige unit staat nog leeg en nu is er het plan om deze erbij te kopen.

De unit die nu in bezit is, is gefinancierd middels een familielening. Is het mogelijk om deze lening af te lossen via een zakelijke hypotheek en die zakelijke hypotheek tevens te gebruiken om het nieuwe pand aan te kopen? De zakelijke hypotheek omvat dan dus 2 panden.

Als ik kijk naar de huidige rentestand zou dit voor mij wellicht wat aantrekkelijker zijn.

 

Geen idee of bovenstaande überhaupt mogelijk is maar dat hoor ik dan graag.

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is mogelijk, mits uit jouw cijfers én ondernemingplan blijkt dat jij afdoende in staat bent om in de toekomst aan jouw rente- en aflossingsverplichtingen te blijven voldoen. Dat is het enige wat voor een (hypotheek)bank belangrijk is.

 

Kortom: Show them the money! Zorg voor goede cijfers en een goed plan, en stap daarmee naar een bank. Nee heb je, ja kan een gezonde onderneming en ondernemer met groei-ambities krijgen :)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Het komt over alsof je per se twee units in één zakelijke hypotheek wilt. Waarom?

 

Wat is mis met twee losse units en twee losse financieringen? Familiair danwel bancair.

 

Tijdelijke huur onder gunstige condities? Of één grotere unit? ;)

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reacties!

Uiteraard zijn 2 losse financieringen ook mogelijk maar voor de familielening is destijds 5% afgesproken, dus ik dat het wellicht gunstiger zou zijn om daar via de een hypotheek een betere rente voor te krijgen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is mis met twee losse units en twee losse financieringen? Familiair danwel bancair.

Grote(re) kans dat de bank dat niet ziet zitten, de bestaande lening onevenredige impact heeft op de leencapaciteit, of de bank de financiering van de familie wil laten achterstellen .

 

En - puur praktisch - : je kunt beide panden dan niet zomaar samentrekken (voor zover gewenst, bouwkundig mogelijk en toegestaan)

 

Maar het kan uiteraard geen kwaad beide opties te onderzoeken :)

 

Als ik kijk naar de huidige rentestand zou dit voor mij wellicht wat aantrekkelijker zijn.

 

Denk er wel aan dat de rentestand op de particuliere huizenmarkt iets anders is dan zakelijke financiering: daar wordt echt veel meer gecalculeerd op het risico, dat bovendien veel hoger is)

 

voor de familielening is destijds 5% afgesproken, dus ik dat het wellicht gunstiger zou zijn om daar via de een hypotheek een betere rente voor te krijgen.

Wellicht, maar dat is dus geen zekerheid!

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Geen idee hoor, maar wat hebben jullie verder afgesproken dan een rentepercentage? En als je een familielening afsluit, wat gebeurt dan nu als je stante pede bedankt? Ik zou dat voor alles voorzichtig aanvaren zonder julie ver(stand)houding te kennen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.