• 0

Personeel in dienst nemen voor zeer korte periode (Projecten)

Goedendag,

 

Ik zit met een vraagstuk, waar ik maar geen goed antwoord op vind. Ik hoop dat de deskundigen op dit forum mij kunnen helpen.

 

Mijn zus heeft al een aantal jaar een eenmanszaak. Ze heeft meerdere keren per jaar projecten, waarvoor ze mensen inhuurt via detachering. De administratie loopt dan via payrolling.

Al met al een zeer dure oplossing, dus we zijn op zoek naar andere mogelijkheden.

 

Omdat ze voor meerdere disciplines en projecten mensen kan gebruiken de komende periode zijn we aan het uitzoeken of het mogelijk is om mensen voor zeer korte periode (1 of 2 weken) te kunnen aannemen. Of dat er wellicht ook een andere mogelijkheid is dan dienstverband of payrolling.

 

Dus de vraag is: Kan ze mensen aannemen voor 1 of 2 weken? Zoja, aan welke voorwaarden is dit gebonden? En is dit met werkgeverslasten en bijkomende kosten veel duurder dan via detachering?

En kom je dan uit bij Flexwerken en/of 0 uren contracten? Of zijn er nog andere opties?

 

Een andere vraag is: Ze speelt met de gedachten om in de toekomst (volgend jaar) een detachering tak op te zetten binnen haar organisatie om zo gemakkelijk aan de vraag te kunnen voldoen voor haar eigen projecten, maar ook mensen te kunnen detacheren aan externe organisaties. Is er een website die veel goede informatie biedt over het zelf detacheren van mensen? Of heeft iemand nog andere handige tips?

 

Ik zie graag jullie deskundig advies tegemoet!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is uiteraard ook een optie, maar wat ik vergat er bij te melden is dat we werken met veelal studerende mensen die er vaak een parttime job bij hebben. Inschrijven als ZZP-er is dan vaak geen gewenste oplossing voor hen, gezien ze enkel eenmalig deelnemen aan het project.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste OTF,

 

Welkom op Higherlevel.

 

De administratie loopt dan via payrolling. Al met al een zeer dure oplossing, dus we zijn op zoek naar andere mogelijkheden.

Payrolling is niet duur, het maakt vooral zichtbaar hoeveel het kost om personeel te hebben. Denk daarbij niet alleen aan de loonkosten plus werkgeverslasten, maar ook aan de benodigde kennis voor het voeren van een loonadministratie, sluiten van goede arbeidscontracten en ondersteuning bij het nakomen van alle verplichtingen als werkgever. Natuurlijk kan het zelf, maar dat vereist wel de nodige tijd en kennis.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
gezien ze enkel eenmalig deelnemen aan het project.

Dan lijkt me in dienst nemen ook weinig zin hebben: een veel te geringe besparing (if any..) waarvoor je zelf veel te veel wielen moet gaan uitvinden en risico loopt.

Blijven payrollen lijkt me de meest praktische, veilige en (gelet op totale risicokosten) ook meest voordelige oplossing

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.