• 0

Rapport Automatisering

Goedendag Leden,

 

Met de toekomst in ons gedachten zijn wij zijn druk bezig om ons bedrijf meer te automatiseren . Nu maken wij veel rapporten voor onze klanten met daar in meerdere tekst componenten.

 

Ipv van dat we iedere keer een documenten moeten openen, om alles vervolgens alles naar het nieuwe rapport te gaan knippen en plakken, vroegen wij ons af of hier niet al handige software voor beschikbaar is die daar voor zorgt. Dus dat we met een paar klikken een template hebben met de bijbehorende tekst componenten die in dat specifieke rapport moet komen te staan.

 

We hebben al even zitten zoeken op Google alleen tot dusver zonder resultaat ???

 

Als jullie tools gebruiken die hier op lijken of handige tips hebben horen we dat heel graag!

 

Alvast bedankt.

 

Groet Edward

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemorgen,

 

Dat kan als je de teksten in een database zet en deze afzonderlijk oproept in de template.

 

Lijkt me niet heel veel werk maar klinkt wel als maatwerk.

 

 

 

 

 

_____

[zelfpromotie verwijderd]

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen,

 

Dat kan als je de teksten in een database zet en deze afzonderlijk oproept in de template.

 

Lijkt me niet heel veel werk maar klinkt wel als maatwerk.

Hoi Marcel,

 

Bedankt voor je reactie! Kan je mij ergens een beginnetje geven zodat ik hier mee verder kan? Ik heb hier namelijk nog geen ervaring in alleen het klinkt wel alsof dit is wat we zoeken. Nog even voor de duidelijkheid, het gaat hier om een rapport in een word/pdf bestand.

 

Bedankt alvast.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Edward,

 

Het is mogelijk om alle tekst componenten in een database zetten. Vervolgens kun je een script / programma (laten) maken waarin alle componenten worden weergegeven. Je klikt de componenten aan welke je nodig hebt en klikt daarna onderaan op de knop 'genereer PDF'.

 

Zelfpromotie is niet toegestaan op dit forum dus ik zou je willen adviseren om een goede programmeur te zoeken ;-)

 

 

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0
We hebben al even zitten zoeken op Google alleen tot dusver zonder resultaat

 

Invantive > Composition of Juriblox. Adobe biedt ook oplossingen aan.

 

Zie ook dit topic.

 

Wat je wilt heet 'document automation'. Geen idee of je daarbij met zoiets als Word en Access wilt werken of op zoek bent naar een meer high-end of grafische oplossing (ik lees veel klanten/rapporten i.t.t. even zitten Googlen, dat is nogal tegenstrijdig).

 

Ik zou hier een informatiekundige adviseren boven een programmeur. :P

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

We hebben al even zitten zoeken op Google alleen tot dusver zonder resultaat

 

Invantive > Composition of Juriblox. Adobe biedt ook oplossingen aan.

 

Zie ook dit topic.

 

Wat je wilt heet 'document automation'. Geen idee of je daarbij met zoiets als Word en Access wilt werken of op zoek bent naar een meer high-end of grafische oplossing (ik lees veel klanten/rapporten i.t.t. even zitten Googlen, dat is nogal tegenstrijdig).

 

Ik zou hier een informatiekundige adviseren boven een programmeur. :P

 

Groet,

 

Highio

 

 

Wat ik zoek lijkt inderdaad op Juribox maar nondeju wat is dat prijzig... 250 eu per maand.

Link naar reactie
  • 0
Nu maken wij veel rapporten voor onze klanten met daar in meerdere tekst componenten.
Misschien moet je dit dan eerst eens beter formuleren en kwantificeren. Wat wil je of heb je nodig en wat voor oplossingen zijn daar voor te vinden of bedenken? Branche?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Nu maken wij veel rapporten voor onze klanten met daar in meerdere tekst componenten.
Misschien moet je dit dan eerst eens beter formuleren en kwantificeren. Wat wil je of heb je nodig en wat voor oplossingen zijn daar voor te vinden of bedenken? Branche?

 

Groet,

 

Highio

 

 

Hi Highio,

 

Sorry voor de wat late reactie.

 

Wij werken als coach/consultancy in de horeca branche. We moeten dus regelmatig rapporten opmaken met bepaalde standaard stappen.

 

Soms vragen ze ons ook om bijvoorbeeld een tekening te maken waarbij we legendas maken. Dit zijn dus allemaal al eerder geschreven teksten alleen wij zoeken dus een manier om dit met 1 klik in het word/pdf bestand te krijgen ipv dat we alles uit oude documenten moeten gaan knippen en plakken.

 

Hopelijk is het hiermee iets duidelijker geworden :)

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ook juriblox lijkt veel op document samenvoegen in Word.

Voor speciale opmaak e.d. is VBA programmeren nodig.

Maar voor een meer standaardrapport is een indeling in blokken voldoende.

Dan hoef je niet in VBA te programmeren.

 

Naast Word kun je ook Acces of Excel gebruiken.

Kies per blok de regels die je wil zien.

Maak een lijst (datablad) met teksten en geef die een regelnummer.

Kies de regelnummers in een invoerblad.

Maak een rapport met de in het invoerblad ingevoerde regels.

 

Ik sluit een simpel voorbeeldje in.

Is verder een kwestie van uitwerken.

 

Vriendelijke groet.

Rapportgenerator.pdf

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

Als 250 euro per maand te duur is, kun je het dan niet beter met de hand blijven doen?

 

Voor 250 euro huur je 2 uur een programmeur in, dus als je iemand vindt die in 16 uur iets kan maken dat 80% van de functionaliteit van Juriblox heeft, ben je al na vier maanden uit je kosten.

 

De probeerversie van Invantive doet het overigens 2 maanden, dat lijkt me voldoende tijd om te achterhalen wat het doet en of het is wat je nodig hebt.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.