• 0

Ambulance-drone voor Afrika mogelijk?

In de grote steden van Afrika, w.o. Lagos, Yaoundé, Douala en vele anderen duurt het na een ongeval soms wel 2 uur voordat je door het drukke verkeer het ziekenhuis hebt bereikt met de patient in een ambulance.

 

Ik wil graag weten of het mogelijk is dat na een ongeval de politie met een app een ambulance-drone kan oproepen iemand (een meegevlogen arts) de patiënt kan stabiliseren (en daarna met een taxi terug gaat) en dat de drone dan naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis vliegt.

De politie kan evt. ruimte vrij maken voor de drone om te landen, hetzij automatich of op afstand.

 

Zijn er bedrijven die zoiets kunnen en willen oppakken?

 

[mod edit: naam continent in topictitel gecorrigeerd]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

in africa zal een tiendehands helicopter goedkoper zijn dan een splinternieuwe drone. Als je ziet wat voor oude (kleine) vliegtuigen er bijvoorbeeld nog dagelijks de lucht in gaan. Voor 250K voor 1 drone koop je daar 10+ vliegtuigen voor.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

 

Waarom niet een brommer of een motor? Die kunnen zelfs door gridlock heen.

 

Vliegende auto's zijn niet meer zo ver weg, maar of dit dan snel realiteit wordt in zelfnavigerende vorm en in Afrika?

 

De vliegende auto's die nu in ontwikkeling zijn, hebben een start- en landingsbaan nodig. Het probleem dat zij 'oplossen' is dat je tussen het vliegveld en de eindbestemming niet een auto hoeft te huren.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Klein beginnen en eerstehulpkits op maat snel leveren op de plaats van het ongeval?

 

In de rijkere landen zouden dit bijvoorbeeld insuline of een defibrillator kunnen zijn, in armere landen hebben ze wel een stuk minder last van deze problemen...

 

 

(Vandaag voor de eerste keer een kleine drone met camera van dichtbij zien opstijgen en landen, toch best wel indrukwekkend)

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk helemaal niet dat dit een goed idee is (was).

De huidige (elektrische) drones kunnen helemaal niet zo ver vliegen. En als ze dat al kunnen is de maximale payload ook niet zo hoog. En daarbovenop zijn ze ook helemaal niet zo snel, terwijl het juist in die arme landen over grote afstanden gaat.

 

Ik denk dat de techniek op het gebied van drones nog moet verbeteren voor dit mogelijk is. Zelf zat ik laatst te denken aan een drone op zonne energie!

 

Bijenwas korrels 

Bijenwas kopen

Bijenwas doeken
Hulp nodig met opencart? Laat het me weten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.