• 0

Locatie voor windturbine

Een fijne dag allemaal,

Ik heb een vraag omtrent de exploitatie van een commerciële windturbine.

Om een windturbine operationeel te kunnen stellen is hier natuurlijk een locatie voor nodig. Veel exploitanten huren een stuk weiland van een boer, of sluiten een deal met een boer.

Ik weet echter niet waar ik moet beginnen bij het vinden van een grondeigenaar. Hoe verloopt het proces bij het vinden van een locatie voor een windturbine?

Tips en referenties zijn natuurlijk altijd welkom!

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste Bilectrical,

Welkom op Higherlevel.

Ik heb een vraag omtrent de exploitatie van een commerciële windturbine.

(...)

Hoe verloopt het proces bij het vinden van een locatie voor een windturbine?

Ben je van plan zelf te investeren in een windtubine of is het een studievraag? Het schijnt nogal duur te zijn: de kosten voor een windturbine liggen ruwweg geschat rond de anderhalf miljoen euro per MW vermogen. Daarnaast is het vinden van een locatie vooral problematisch door de benodigde vergunningen en protesten van omwonenden; een dealtje met een boer is dus niet genoeg. Sterker nog, volgens het stappenplan windproject moet je niet per se beginnen bij grondeigenaren. De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland kan je verder helpen met informatie over windenergie op land; je kunt ze bellen via 088 042 42 42.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

De reden voor het stellen van deze vraag is omdat, ik van plan ben een commerciele windturbine aan te schaffen. De prijzen zijn mij bekend. Het hele idee is een windturbine aan schaffen en exploiteren. Echter verkeerd het plan nog in de embryo-fase. Ik wil weten wat de stappen zijn, van het inschrijven bij de kvk, tot een contract af sluiten bij een energie leverancier. Het internet staat vol met artikelen en informatie over gigantische windparken. Voor een startende ondernemer die wilt beginnen met één windmolen en in de toekomst wilt uitbreiden staat niets.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.