• 0

De VOF opheffen alleen willen de mede eigenaren dit niet. wat nu?!

Beste lezers,

 

Op het moment heb ik even geen idee meer wat ik nou precies kan of moet doen. Hopelijk hebben jullie tips of ideeën voor me.

 

Het zit zo, mijn vriend heeft in 2014 met 2 andere een zaak over genomen.. Dit is helaas niet gelopen zoals iedereen gehoopt had..

 

Nu is het geval dat mijn vriend geen geld meer heb om de rekeningen enzovoort te kunnen betalen, Maar gek genoeg staan veel dingen wel op zijn persoonlijke naam... en blijft hij maar rekeningen ontvangen.. zelf nu zover dat deurwaarde in het spel is.

De zaak maakt geen waarde dus daar valt niks te halen..

 

Uiteraard is dit overlegd met de mede eigenaren.. veel gepraat.

 

Wij hebben nu al sinds vorig jaar december aangegeven dat dit niet meer langer kan en dat de enige oplossing is om er mee te stoppen!

 

Nou zeggen de mede eigenaren dat dit niet kan...

Ik heb alle financiële informatie opgevraagd bij de boekhouder zodat ik bij mijn eigen boekhouder kon horen of het mogelijk was of niet.. ( toen kwam ik er achter dat de gehele boekhouden van afgelopen jaren niet gedaan is niet bestaat.. omdat blijkbaar de rekeningen niet betaald waren) Dit was niet de taak van mijn vriend. Hij draaide en lijden de zaak.. hij heeft twee en een half jaar zeven dagen in de week keihard gewerkt in de zaak.. en de 2 andere eigenaren zouden de boekhouding, financiën, rekeningen en inkopen op hun nemen..

 

Ook staat er werkelijks niks op papier.. geen vof contract geen afspraken...

Er is alleen een huur contract dat door alle 3 is getekend.

 

Mijn vragen zijn dus:

Wat voor recht heb mijn vriend?

Is er een mogelijkheid dat hij uit de VOF kan stappen zoals hij al maanden wil?!

 

Ik weet dat je je moet uitschrijven bij de kvk en dan je vof kan verheven allen op internet komt er dan telkens dat er spraken is van een vof contract.. bij ons is dit dus niet het geval!

Welke stappen kan ik ondernemen?

 

EN weet iemand hoe het zit als er rekeningen zijn van de gemeente waarom het dan op 1 naam staat? en hoe kan ik dit verhalen bij de andere mede eigenaren..

 

vijf dagen en dan staan ze op de stoep om alles leeg te halen.. mijn spullen terwijl ik er niet eens iets mee te maken heb... Maar alleen maar omdat mijn vriend bij mijn woont.

 

Hopelijk kan iemand me helpen of informatie sturen..

Bedankt alvast!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste Rianne,

 

Uiterst vervelende situatie voor jullie. Ik heb maar een advies: vandaag nog een advocaat bellen en daar zo snel mogelijk samen met je vriend naartoe. Dit is geen doe-het-zelf werk en leent zich niet voor een oplossing via een forum. Het theoretisch beantwoorden van je vragen heeft geen zin, er is directe praktische actie nodig om te voorkomen dat dit verder uit de hand loopt.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.