• 0

[bankzaken] Kun je voor je bedrijf een prive rekening openen? zo ja welke bank?

Ik sta op het punt om een rekening te gaan openen voor mn bedrijfje.

Zelf zit ik bij de rabobank. Is het mogelijk om een prive rekening te openenen bij een andere bank en die te gebruiken voor mn bedrijfje?

 

Met welke bank hebben jullie goede ervaringen?

 

Mijn criteria:

Internet bankieren moet goed zijn

Rood staan hoeft niet (Lenen ook niet)

 

 

 

 

 

 

Wie niet droomt is geen realist

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

ABN Amro deed vroeger nog wel eens aan "Jouw naam inzake Bedrijf"

 

Dan kunnen klanten jouw naam gebruiken voor overboeking, maar ook je bedrijfsnaam.

 

Sommige ABN banken doen dit nog, anderen niet. Ligt echt aan de persoon aan de balie.

 

Je kunt even wat banken bellen om te vragen of ze dit ook doen.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

NB

 

wat voor mij belangrijk is dat ik geen kosten maak voor een bankrekening

 

In principe zijn er altijd kosten verbonden aan het doen van bankzaken oa voor

 

- overboekingen, incasso´s etc.

- creditcard / bankpas

 

Ben zelf over het algemeen tevreden over de service bij Postbank en ING.

 

Aangezien je een rekening gaat gebruiken voor je bedrijf, waarom zou je dan een prive rekening openen. Gewoon een bewijs van inschrijving en id papieren meenemen.

 

Als je al bij de Rabobank zit kun je aldaar ook een rekening voor je bedrijfje openen. Hou je dezelfde contactpersoon.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Aangezien je een rekening gaat gebruiken voor je bedrijf, waarom zou je dan een prive rekening openen.

 

Omdat 'ie dus het liefst geen kosten wil maken. :)

 

 

Nou mijn privé rekening kost ook geld, duhsh.

 

Bankpas, overschrijvingen, girophoning, creditcard, etc.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Aangezien je een rekening gaat gebruiken voor je bedrijf, waarom zou je dan een prive rekening openen.

 

Omdat 'ie dus het liefst geen kosten wil maken. :)

 

 

Nou mijn privé rekening kost ook geld, duhsh.

 

Bankpas, overschrijvingen, girophoning, creditcard, etc.

 

 

 

 

 

Bij de ABN is een zakelijke rekening ongeveer 50 euro per jaar duurder dan een priverekening...

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Het kan wel handig zijn om zowel een bank als giro-rekening aan te houden, als je bijvoorbeeld snel geld wilt kunnen ontvangen (online bestellingen etc).

 

Zo'n extra rekening kan heel goedkoop zijn, aangezien je niets van pasjes, creditcards, kredieten etc nodig hebt. Online banking om te zien of je geld er is en het over te maken naar de hoofdrekening is dan voldoende.

Link naar reactie
  • 0

Dat zijn toch geen kosten ::) , zeker niet als je je als ondernemer wilt profileren en je geen eigen bedrijfsrekening hebt.

 

Als ze eenmaal aan je bankrekening toe zijn, ben je al voorbij profilering. Ik werk al een jaar of vijftien met prive-rekeningen. Het hangt een beetje van je professie af, wat professioneel is. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bij de ABN is een zakelijke rekening ongeveer 50 euro per jaar duurder dan een priverekening...

 

Dat zijn toch geen kosten ::) , zeker niet als je je als ondernemer wilt profileren en je geen eigen bedrijfsrekening hebt.

 

 

bij vele banken betaal je overal voor, bv 0,25 per ontvangen bedrag, ..,.. voor ieder bedrag die je overmaakt, etc. nou dan kan het snel oplopen tot flink boven de 50,-.

klein tipje: vele banken, iig rabobank, doet niet naam/nummer controle. als ik dus geld overmaak naar 123 die van piet is en ik zet ter attentie van jan, dan ontvangt piet het geld toch. oftewel dan kan je toch tegen je klant zeggen 'maak geld over tav bedrijfsnaam A', terwijl de rekening onder de naam pietje is. ;) ik geloof alleen wel dat als je vanaf postbank overmaakt, je toch pietje op je afschrift zie, ook al heb je 'bedrijfsnaam A' gedaan.

 

fijn om te weten dat het als eenmanszaak wel toegestaan is een prive-rekening te gebruiken voor je bedrijf, ik dacht dat het niet zou mogen.

Link naar reactie
  • 0

ik geloof alleen wel dat als je vanaf postbank overmaakt, je toch pietje op je afschrift zie, ook al heb je 'bedrijfsnaam A' gedaan.

 

Niet alleen op je afschrift. Als ik via girotel online iets overmaak naar een rekeningnummer, krijg ik meteen de juiste gegevens van de begunstigde te zien ter verificatie. Uiteraard een handig feature, voor het geval je je in het rekeningnummer zou vergissen.

Link naar reactie
  • 0

ik geloof alleen wel dat als je vanaf postbank overmaakt, je toch pietje op je afschrift zie, ook al heb je 'bedrijfsnaam A' gedaan.

 

Niet alleen op je afschrift. Als ik via girotel online iets overmaak naar een rekeningnummer, krijg ik meteen de juiste gegevens van de begunstigde te zien ter verificatie. Uiteraard een handig feature, voor het geval je je in het rekeningnummer zou vergissen.

dat is alleen als je van postbank naar postbank overmaakt. als ik van postbank naar rabo overmaakt kan ik enige naam typen, het geld komt toch aan, wel zie ik dan toch de 'echte' naam op de bankafschrift en misschien de volgende dag ook op girotel, dat weet ik niet zo gauw meer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.