• 0

BTW USA

Beste forumleden!

 

Voor de admin 2016 ben ik bezig alles door te nemen. Vorig jaar heb ik een dienst geleverd aan een bedrijf in de US en heb daar 21% BTW over berekend. Dit was achteraf gezien niet nodig ( https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/diensten_in_en_uit_het_buitenland/ ). De betreffende BTW is vorig jaar al betaald aan de BD uiteraard.

 

Nu zijn er volgens mij twee opties:

1. Het zo laten en me dus neerleggen bij het feit dat ik onnodig BTW betaald aan de BD (en de klant dus ook).

2. De factuur aanpassen in mijn administratie (met terugwerkende kracht en de betaalde BTW verrekenen.)

 

Wat is fair en aan te raden?

 

Alvast hartelijk dank!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ca 1.500 euro

 

Poeh... best een bedrag. Als je in de toekomst nog vaker opdrachten van deze klant verwacht zou ik het op eigen initiatief corrigeren, en anders alleen zodra de klant er zelf om verzoekt.

 

Voor zover mij bekend (fiscalisten/boekhouders en juristen, correct me if i'm wrong) heb je vanuit de BTW wetgeving niet de plicht dit te corrigeren omdat je teveel in rekening gebrachte BTW netjes hebt afgedragen (en je ook niet weet of kunt weten of de klant deze BTW zelf heeft teruggevorderd of niet)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Of het voorstel van Norbert legitiem verondersteld kan worden weet ik niet. Men zou dan inderdaad ook bij een volgende gelegenheid, als je die van deze klant 'nog' kunt verwachten, het bedrag van de BTW kunnen compenseren.

 

Of meer direct ten gunste van de klant de BTW crediteren en terugbetalen en dan met een suppletie (over 2016) aan de gang.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.