De eenpersoonzaak met naam X heeft schulden bij bedrijf Y
Vervolgens heeft de eenpersoonszaak X zich laten uitschrijven bij de KVk
Daarna heeft de persoon een VOF laten inschrijven bij de KVK (met een partner) notabene met dezelfde naam 'X'
Deze persoon X stelt nu dat door uitschrijving van de eenspersoonszaak alle vorderingen op haar nietig zijn geworden en dat deze niet zijn overgegaan naar de VOF.
Ben ik nou abuis? Biedt een eenpersoonszaak anno 2017 dezelfde bescherming als een BV?
Volgens mij blijven de vorderingen altijd bestaan tot de persoon X zelf failliet is.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
N.A. Fets
N.A. Fets
recent hoorde ik van de volgende situatie:
De eenpersoonzaak met naam X heeft schulden bij bedrijf Y
Vervolgens heeft de eenpersoonszaak X zich laten uitschrijven bij de KVk
Daarna heeft de persoon een VOF laten inschrijven bij de KVK (met een partner) notabene met dezelfde naam 'X'
Deze persoon X stelt nu dat door uitschrijving van de eenspersoonszaak alle vorderingen op haar nietig zijn geworden en dat deze niet zijn overgegaan naar de VOF.
Ben ik nou abuis? Biedt een eenpersoonszaak anno 2017 dezelfde bescherming als een BV?
Volgens mij blijven de vorderingen altijd bestaan tot de persoon X zelf failliet is.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56510-eenpersoonszaak-uitschrijven-en-vof-inschrijven-de-schulden-verdwijnen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag