Met mijn zakelijke bankrekening bij KNAB heb ik een KNAB participatie aangekocht van 5000 euro met 5% rente. De KNAB participatie is feitelijk een eeuwigdurende achtergestelde obligatie die uitgegeven wordt door Aegon Bank. De rente wordt maandelijks uitgekeerd.
Het is mij niet duidelijk of een achtergestelde obligatie als een achtergestelde lening (passiva) moet worden gezien, of dat het juist een bezit is en daarom als activa moet worden geactiveerd op de balans. ???
Wie kan uitleggen hoe je de aankoop en de ontvangen rente zou moeten verwerken in de boekhouding?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
tentva
tentva
Met mijn zakelijke bankrekening bij KNAB heb ik een KNAB participatie aangekocht van 5000 euro met 5% rente. De KNAB participatie is feitelijk een eeuwigdurende achtergestelde obligatie die uitgegeven wordt door Aegon Bank. De rente wordt maandelijks uitgekeerd.
Het is mij niet duidelijk of een achtergestelde obligatie als een achtergestelde lening (passiva) moet worden gezien, of dat het juist een bezit is en daarom als activa moet worden geactiveerd op de balans. ???
Wie kan uitleggen hoe je de aankoop en de ontvangen rente zou moeten verwerken in de boekhouding?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56513-hoe-knab-participatie-verwerken-in-boekhouding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag