• 0

Beschikkingen Fiscaal aftrekbaar

Goede dag,

 

Heeft iemand ervaring met beschikkingen (boetes) en hoe je dit deze "kosten' fiscaal kan aftrekken?

 

Ik ben wel het volgende platform tegen gekomen, wie heeft hier ervaring mee?

 

h t t p s : // a d v i e s n o t a . n l /

 

Vriendelijke groet,

 

Ad

 

 

[Mod edit: link verwijderd op het vermoeden van reclame/zelfpromotie]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Moreel vind ik het sowieso al over het randje, en ook wel heel doorzichtig. Terwijl de wet hierin heel duidelijk is, en maar goed ook.

Even de website aflopend wordt ook duidelijk de link met CJIB gelegd, dus met 'boetes' zullen ook met name verkeersboetes bedoeld worden.

Ik hoop dat de belastingdienst hier toch doorheen gaat prikken en de 'betaling' van deze diensten gaat splitsen in twee delen:

- betaling van de (verkeers)boete via dit bureau, en dus niet aftrekbaar

- betaling van het advies, en dat is wel aftrekbaar. incl btw, ook aftrekbaar.

Vraag me sterk af wat voor advies er dan nog overblijft.

 

Op deze manier kun je ook je horecabonnetjes voor 100% aftrekbaar maken, als je daar 'advies' voor vraagt en de adviseur betaalt je bonnetje.

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik wat dieper de site induik, dan komen er meer en meer vraagtekens.

- er wordt gesproken over advies, maar als je kijkt naar de "adviezen" lijken het vooral modelovereenkomsten te zijn.

- alle focus ligt op de boete en dat zij die betalen voor jou. Nergens gaat het over kwaliteit, kennisniveau of hun adviseurs (zo die er zijn).

- kennelijk geldt dat de hoogte van je boete mede bepalend is voor de "adviezen" die je kunt kopen, want

De verschillende adviezen zijn: (afhankelijk van het soort onderneming en hoogte van uw boete die wij u cadeau geven)
.

 

Something is starting to smell...

 

Lijkt erop dat er een fiscale marketinggimmick bedacht is rond de verkoop van standaardovereenkomsten. Waarvan het gros overigens via google prima gratis te vinden is.

 

En in alle gevallen geldt: je bent een rund als je met overeenkomsten stunt.

 

@Ad: ik zou mezelf de moeite besparen, want hoe leuk het ook klinkt, indirect betaal je veel en veel te veel voor een standaard wordbestand met inhoud.

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

hoe leuk het ook klinkt, indirect betaal je veel en veel te veel voor een standaard wordbestand met inhoud.

Volgens mij is het volkomen duidelijk dat het een waardeloos adviesje is, want daar gaat het niet om. Je verruilt een boete van 100 euro voor een "advies" van 100 euro. Een boete is niet aftrekbaar, een advies wel; toch weer de helft bespaard!

 

Blijkbaar kan de bedenker de boete dan wel aftrekken omdat die niet aan hem gericht is of zo, want anders werkt dit natuurlijk niet. Ben wel benieuwd hoe die bedenker met die boete omgaat. Hij heeft ooit rechten gestudeerd zie ik, dus vast een leuke maas in de wet gevonden.

 

Maar daar gaat het niet om: ik vermoed linkspam naar de eigen site van TS.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

On-topic: Ik vraag me af wat de ondernemer ermee opschiet. Als hij 100,-- betaalt voor een advies en zijn boete van 80,-- wordt voldaan (ik ga even uit van een gunstig scenario) dan kan hij de €100,- aftrekken, maar de 80,-- voordeel lijkt mij dan onderdeel van zijn Winst uit onderneming. Per saldo betaalt hij €20,-- en trekt hij €20,-- af.

Link naar reactie
  • 0

On-topic: Ik vraag me af wat de ondernemer ermee opschiet. Als hij 100,-- betaalt voor een advies en zijn boete van 80,-- wordt voldaan (ik ga even uit van een gunstig scenario) dan kan hij de €100,- aftrekken, maar de 80,-- voordeel lijkt mij dan onderdeel van zijn Winst uit onderneming. Per saldo betaalt hij €20,-- en trekt hij €20,-- af.

 

In plaats van 80 Cash uit die de winst niet verlaagt, heb je 100 Cash out die de winst wél verlaagt.

Netto kost de boete je dus 80 Euro, terwijl het advies je netto 60 of 50 Euro kost (bij 40-50% ib)

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij gaat deze hele truc niet werken.

Boete staat op naam van ondernemer en hoort ook in die boekhouding thuis. Je krijgt dan:

Boete €80 niet aftrekbaar

advieskosten €100 aftrekbaar

Doorbelaste boete €80 belast.

€100-80= €20 aftrekbaar

 

Je betaald dan €100 voor een boete van €80 waarvan je maar €20,- per saldo af kan trekken. Laat dit €10,- belastingvoordeel opleveren dan betaal je nog €90 i.p.v. €80.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De truc is uiteraard dat je een boete - die toch niet fiscaal aftrekbaar is - niet in je boekhouding opneemt. Je betaalt m immers ook niet zelf, iemand anders schenkt de betaling ""kennelijk"".

 

Uiteraard zo krom als een hoepel, maar zolang je de boete niet in de administratie opneemt loop je ook niet snel tegen de lamp. Alleen is het voordeel ook dusdanig gering dat ik voor een tientje geen fraude zou gaan plegen

Link naar reactie
  • 0

Something is starting to smell...

Yep ... en het is geen luchtverfrisser.

 

Voor een advies, krijg je een korting die gelijk is aan de boete. Daarmee wordt die boete niet opeens fiscaal aftrekbaar. Zoals elke ondernemer weet ... een beetje zoeken en onderhandelen loont de moeite.

 

Wat betreft ...

 

"Is er een maximaal bedrag gekoppeld aan het advies of een boete?

Er is geen maximum gebonden aan de hoogte van een advies of boete. De duurdere adviezen, vanaf €10.000,-, zijn maatwerk gericht op uw onderneming."

 

Is elk advies niet altijd maatwerk?

Is er ook een minimaal bedrag gekoppeld aan het advies of een boete?

 

Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het waarschijnlijk ook niet waar.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Het probleem ligt niet bij het "advies" dat je krijgt. Die zal gewoon prima aftrekbaar zijn. Die heeft eigenlijk niets met de boete te maken. Het probleem is dat in de administratie van adviesnota.nl een (persoonlijke) boete geboekt wordt die uiteindelijk toch weer naar jou te herleiden is. Er is niets mis met de boete (initieel) door een ander te laten betalen. Maar wanneer ze de administratie van die ander gaan controleren moeten ze dus ook kunnen zien dat jij die boete zelf (zonder aftrek) betaald hebt.

 

Aangezien adviesnota.nl zich via de voorwaarden lekker indekt voor eventuele schade vraag ik me af hoelang dit goed blijft gaan.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 308 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.