Jump to content
Ben1981
Verberg

Wat vinden jullie van mijn webshop www.welovehippies.eu

vraag

Omschrijving van je concept:

Beste lezers,

 

5 jaar geleden zijn we gestart met onze website ‘So you Ibiza’. Hierop verkochten we kleding en accessoires, met name in bohemian en Ibiza stijl. Destijds heb ik ook op dit forum om feedback gevraagd, wat goed heeft geholpen! Naast de inkoop van de aangeboden producten, maakte mijn vriendin veel accessoires zelf. Dit was behoorlijk succesvol, er kwam vraag van winkels naar deze producten en daarop zijn we gestart met wederverkoop. We hebben hier het label ‘Hippies’ aan verbonden. De wederverkoop doen we nog steeds aan fysieke winkels, daarnaast willen we ook graag via onze eigen webshop verkopen (als enige online aanbieder) We verkopen op de webshop nu uitsluitend onze eigen producten, daarom hebben we besloten de webshop om te dopen naar ‘Hippies’ en is de url veranderd naar www.welovehippies.eu.

Doordat we een paar jaar niet echt actief zijn geweest met de website, is het aantal bezoekers drastisch teruggelopen. Onze insteek is om wereldwijd te verkopen. Door social media wordt de potentiële klantenkring steeds groter.

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We hebben nieuwe content geplaatst (tekst, artikelen, afbeeldingen, metaomschrijvingen). Via zoekwoordenplanner bekeken welke zoekwoorden geschikt zijn en deze in diverse content verwerkt op de standaard SEO-manier. De site is zowel Engels- (standaard) als Nederlandstalig. De orders komen nu met name uit buitenland.

De meeste bezoekers komen via social media (Instagram) waar we nu dagelijks nieuwe posts plaatsen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Klanten verliefd te laten worden op onze producten en deze eenvoudig kunnen laten bestellen en wereldwijd laten leveren.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Unieke producten – handgemaakt en fairmade. Nergens anders online verkrijgbaar, uitsluitend elders te koop in fysieke winkels.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

We denken dat de site aantrekkelijk genoeg is voor onze doelgroep, toch willen we graag meer bezoekers (via zoekmachines), hogere conversie (zoals elke webshop) Graag zouden we advies/opmerkingen ontvangen betreffende de volgende punten:

- Waar schieten we tekort op SEO?

- Is onze site aantrekkelijk genoeg voor onze doelgroep? (dames 12-65 binnen- en buitenland)

- Zijn teksten voldoende?

- Is de website overzichtelijk, waar kunnen we eventueel links/tekst toeveogen om eea duidelijker te laten zijn?

- Elk advies is welkom.

 

 

Link to post
Share on other sites

11 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer
De orders komen nu met name uit buitenland.

 

Ben,

 

welkom terug op ondernemersforum Higherlevel. Wat mij als een van de eerste dingen opvalt, is dat de Nederlandse versie moeilijk bereikbaar of vindbaar is (klein Engels vlaggetje en dan volgt pas de taalkeuze). Ik zou op Nederlandse sites (zoals HL) de .nl-domeinnaam gebruiken om door te verwijzen naar Nederlandstalige inhoud. Lijkt mij logisch, maar wie ben ik!?

 

Daarbij ligt een kanaalconflict met retailers altijd op de loer, want waarom zouden zijn niet online mogen verkopen anno 2017? We leven immers niet meer in de sixties of seventies.

 

Daarnaast vraag ik me openlijk af op Hippies, We[hartje]hippies en welovehipppies nu wel zo duidelijk (gepositioneerd) is. Het kleurgebruik, fotowerk en grafische elementen doen vriendelijk en verzorgd aan. Nederlandse (strand)klanten bereiken vanuit Noord-Holland zou niet verschrikkelijk moeilijk moeten zijn. Toch? Je bent (jullie zijn) er alleen niet op ingericht of ingesteld. Pak eens een beurs of braderie aan de kust mee, zou ik willen zeggen. Of pop-up store?

 

De social media buttons linksonderaan vind ik niet zo duidelijk, die zou ik bijvoorbeeld rechtsbovenaan rustig of in bescheidener vorm herhalen. Dat is vaak ook de (logische) plaats voor taalkeuze op een webshop. De 'E-mail us'-knop lijkt niet actief te zijn en die zou je op z'n minst naar het contactformulier kunnen (laten) doorverwijzen.

 

Vermeld even duidelijk jullie telefoonnummer en check ook even op dode verwijzingen, want die ben ik ook al links en rechts tegengekomen en dat kost onnodig conversie.

 

Met vijf jaar ondernemers- en webshopervaring kun je in de 'Hippie'-gedachte ongetwijfeld ook belangeloos andere ondernemers helpen in dit forumonderdeel. Ik ben benieuwd...

 

Groet,

 

Highio

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik vind het lettertype erg klein en daardoor niet prettig lezen.

 

In de tekst heb je het over baby shower gifts ("a boho beach basket filled with super cute baby things"). Dat klinkt erg uitnodigend, maar dan moet ik deze wel kunnen vinden. Maar klikken op het plaatje met "baby bags" geeft alleen een overzicht van de tassen en van de menu-keuzes word ik ook niet wijzer.

 

Ook bijzonder dat de link onder dat plaatje nog verwijst naar je oude site en dat op de Engelse pagina de naam van die link in het Nederlands is. En dat geldt ook voor de afkortingen bij de afmetingen (lxbrxh). Als ik op de Nederlandse site op "ruilen/retourneren" klik, kom ik op de Engelse pagina uit (geldt ook voor andere klantenservice pagina's).

 

Turqoise moet volgens mij Turquoise zijn. "Overview" zou ik "Back to overview" noemen, nu verwacht ik uitgebreide specificaties van dit product. Die zouden overigens best welkom zijn (waar is de versiering van de tas van gemaakt?). En in je voorwaarden stel je dat sommige producten af kunnen geven, dat zou ik dan graag lezen bij het betreffende product.

 

Je Engelse terms & conditions lijken automatisch vertaald en rammelen behoorlijk. "It can happen that will be delivered later checkout by circumstances Post NL. We bring you thereof." Andere pagina's (bijv. "returns") hebben dit ook.

 

Je retourvoorwaarden kloppen niet (10 dagen). En ook bij sale producten dien je de standaard retourregeling te hanteren, dus geen tegoedbon in plaats van geld terugstorten. En jij bent altijd verantwoordelijk voor correcte bezorging, dus "niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging door Post NL" mag niet.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

- Is onze site aantrekkelijk genoeg voor onze doelgroep? (dames 12-65 binnen- en buitenland)

 

Voor wat het waard is:

 

Ik heb een dame uit de doelgroep (49 jaar) gevraagd om even snel een blik op de site te werpen ('Hippie' afgedekt) en de vraag gesteld: "Wat komt er als eerste in je op bij jouw eerste blik op deze site?" het spontane antwoord was: "Dat lijkt een site van jonge meiden tot ca. 18 jaar die daarop hun zelfgemaakte spulletjes willen verkopen."

 

Ik (ooit long haired hippie freak geweest) heb heel andere associaties met Hippie: andere kleuren, andere letters en andere producten. Met name de kleuren doen mij denken aan een huwelijkssite of babyspulletjes, maar ik ben overduidelijk niet de doelgroep en zou inderdaad niet op deze site bestellen.

 


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, gespecialiseerd in Opzetten, Aanpassen of Verbeteren van bedrijven in de Belevenis-, Hospitality- & Leisure-markt. Hulpvraag? Ideeën? Plannen? Neem gerust Contact op!

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

just my 2 cents...

ik vraag me af of Google je site wel optimaal kan indexeren:

 

1. ik mis

,

... tags. Er zijn wel 3

tags (klantenservice, shipping, lets connect).

 

2. Google maar eens op "site:https://www.welovehippies.eu", dan kan je zien welke pagina's Google heeft geïndexeerd. Vergelijk dat met je complete aanbod.

 

3. bijvoorbeeld https://www.welovehippies.eu/nl_NL/a-45230585/armbanden/armband-boho-leather-mint/, is het nodig die a-45230585/ in de link op te nemen?

 

4. bijvoorbeeld https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/welovehippies/image/cache/full/f809c22bf04e53207aab9888ccfcf37c341abfd7.jpg , kan je deze foto niet hernoemen naar https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/welovehippies/image/cache/full/hoofdbandje-rose.jpg ? komen die foto's ook in dat soort zoekopdrachten boven.

 

5. Contactpagina NL is niet bereikbaar en geeft foutmelding https://www.soyouibiza%2Cnl/contact .

 

6. Contactpagina EN is niet bereikbaar en geeft foutmelding https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/soyou/c-3434792/contact .

 

7. ik mis een sitemap.xml https://www.welovehippies.eu/sitemap.xml, die door Google leesbaar is en die aan de standaarden voldoet.

 

8. de RSS-feed voldoet niet aan de RSS-standaarden.

 

9. advies: spit dagelijks je serverlog door en pas alle foutmeldingen aan.

 

10. advies spit dagelijks je Google Analytics en Webmaster Tools door en pas alle fouten aan.

 

 

 


Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

ad 3: heeft m.i. een miniem gevolg voor je ranking. echter, het is maar één van de meer dan 200 factoren die je ranking bepalen.

 

ad 4: are you sure? google maar eens op afbeeldingen "hoofdbandje roze" en "hoofdbandje roze welovehippies". ik zie de foto's niet.


Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

ad 3: heeft m.i. een miniem gevolg voor je ranking. echter, het is maar één van de meer dan 200 factoren die je ranking bepalen.

Het is ook de enige manier om gegarandeerd je product nog te kunnen terugvinden als je de omschrijving mocht veranderen - afblijven dus.

 

ad 4: are you sure? google maar eens op afbeeldingen "hoofdbandje roze" en "hoofdbandje roze welovehippies". ik zie de foto's niet.

Als ik afbeeldingen zoek op "edo van santen" dan is een van de eerste foto die niet van je eigen site(s) is (ergens op pagina 3 ;) ) deze: https://media.licdn.com/mpr/mpr/AAEAAQAAAAAAAAVcAAAAJGY3MzA5ODQ0LWVlNmEtNGRkNi05MTlhLWU5MDZiODgwZjUzOA.jpg

 

Dus ja, I'm sure.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Heel erg onder de indruk dat je zoveel resellers hebt weten te bereiken.

 

Kan je niet een tool installeren die bezoekers vanuit nl herkend en de taal dan op Nederlands zet?

 

Ook zou ik een indicatie van bezorgtijden vermelden op je website (Tenminste voor de landen waar je veel sales hebt)


Elegantweaves,

Hairextensions en

Weavehaar voor

de beste hairextensions van het web.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ben, ik denk dat je de reacties op jouw openingsbericht hebt kunnen lezen.

 

Heb je een online antwoord hierop?

 

Of heb je de adviezen inmiddels (deels) weten te verwerken?

 

Groet,

 

Highio

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 11 leden online en 210 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept