• 0

Zakelijke lening aanvragen en BKR

In het verleden ben ik tegen een negatieve BKR registratie aangelopen. Ik verhuurde een woning waar ik eerst zelf woonde er hierbij is toen een tijdje een huurachterstand ontstaan. Als gevolg hiervan kon ik de hypotheek ook niet betalen.

 

Nu ben ik inmiddels al 2 jaar aan het zzpen en heb ik al e.e.a. aan schulden afgelost en afgelost op mijn woning die ik nog steeds verhuur. Echter zou ik nu graag iets van 15K willen lenen aangezien ik dan nog wat oude leningen kan oversluiten en ook nog bezig will met een Business proporsitie.

 

Ik heb een EMZ, Maar krijg door mijn BKR notering nergens iets voor elkaar.

 

Is het nu een goed Idee om een (Flex) BV op te richten en vanuit de BV een leningsaanvraag te doen om zo de BKR toetsing te ontlopen. Lenen via een Geld voor elkaar bijv. is ook niet mogelijk aangezien je daarbij ook je BKR moet overleggen.

 

Graag jullie ideeen, suggesties.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Galactico,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Heb je al geinformeerd naar de status van jouw codering?

 

Oude leningen lijken mij niet binnen een nieuw op te richten BV te vallen. Op basis waarvan denk je 15K te kunnen lenen bij een bank? Op basis van inkomen, een ondernemingsplan of onderpand?

 

Mijn persoonlijke idee is om eerst oude problemen volledig op te lossen en om vet op de botten te kweken (je blijkt recent en nu afloscapaciteit te hebben).

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Is het nu een goed Idee om een (Flex) BV op te richten en vanuit de BV een leningsaanvraag te doen om zo de BKR toetsing te ontlopen.
Lijkt me geen oplossing. Een beetje bank kijkt naar de kredietwaardigheid van de ondernemer achter de BV.

Heb je het al geprobeerd bij anderen in je FFF-netwerk? Wat voor proporsitie gaat het om? Er zijn ondernemers die met een crowdfunding-actie geld hebben weten op te halen en bijvoorbeeld met waardebonnen voor wijn de uitbreiding van de winkel hebben gefinancieerd. Uiteraard komt daar wel het nodige bij kijken, oa. een plan dat aanspreekt bij de crowd.

 

Link naar reactie
  • 0

Momenteel werk ik gewoon bij een opdrachtgever en in 2016 heb ik een aardige omzet gedraaid en 11 maanden op een opdracht gezeten.

In 2017 ook continue gewerkt.

Qua cashflow zie ik derhalve geen Problemen. Die Business proporsitie die ik heb Staat nog echt in de kinderschoenen en dit moet ik nog eerst verder uitwerken in een goed Business plan.

 

Dit will ik dan later tussen opdrachten door verder invulling gaan geven.

 

Als ik een zakelijke lening aanvraag namens mijn BV zullen de banken inderdaad ook kijken naar wie er achter de BV zit, Maar zakelijk 'technisch' obv cashflow lijkt me dat voldoende. (IB aangiftes etc).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Met continu werk en een aardige omzet lijkt me dat je het bedrag zou moeten kunnen sparen. Hoever ben je daar al mee na een half jaar in 2017? Ben je al naar een bank geweest? Voor een zakelijke lening is 15K relatief laag, maar met die BKR wordt het risico hoog geacht. Wellicht kan je in persoonlijk contact de bankier wel overtuigen, maar dan moet je denk ik wel je plannen uitwerken. Verder kan het helpen wanneer je de andere leningen al hebt afgelost. Die drukken nl. op je leenruimte.

 

Link naar reactie
  • 0

Die bedrijven kunnen niets wat je zelf niet kunt.

 

Onterechte noteringen kun je inderdaad laten verwijderen, maar dat kun je zelf ook. Op de site van de BKR staat een handleiding.

 

Gezien de hoogte van het bedrag en de hoeveelheid omzet denk ik inderdaad ook: sparen of FFF.

 

Het BKR zegt zelf dat een notering geen probleem zou hoeven te zijn. Iedereen heeft wel eens een betalingsachterstand. Ik sluit me daarom bij de vraag van mmint aan: ben je al met de banken gaan praten?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Nu ben ik inmiddels al 2 jaar aan het zzpen en heb ik al e.e.a. aan schulden afgelost en afgelost op mijn woning die ik nog steeds verhuur. Echter zou ik nu graag iets van 15K willen lenen aangezien ik dan nog wat oude leningen kan oversluiten [...]

Ik wil echt niet cynisch overkomen, maar je krijgt niet eens een afspraak bij een bank als je over 15.000 komt praten. En dat heeft niets te maken met een negatieve BKR-registratie. Maar de marge op een zakelijk krediet van 15.000 euro is gezien de hoogte van dat bedrag absoluut te laag om ook maar in gesprek te gaan. Dit soort bedragen moet je gewoon van familie of vrienden lenen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.