• 0

Betalen aan buitenlandse marketeers/representanten

Beste ondernemers,

 

Ik ben van plan om samen met een vriend een website te beginnen, die mijns inziens nuttig kan zijn voor buitenlandse organisatoren van touristische activiteiten. Ik wil niet helemaal op het concept ingaan, maar als het idee aanslaat zou de website erin slagen om extra klanten aan te dragen voor deze organisatoren van activiteiten. Ons bedrijf rekent vervolgens een procentuele toeslag per geboekte activiteit.

We zijn overtuigd van de website, alleen zoeken we naar manieren om de lokale markten te bestormen (terwijl wij er zelf niet fysiek zitten). Het idee is om in verschillende plaatsen een lokale ondernemer/student/wiedanook te vinden, die bereid is onze website te promoten bij klanten en organisatoren. Deze zou op zijn/haar beurt weer 50% van onze omzet krijgen. Het voordeel hiervan is dat je relatief veel plekken kunt bereiken, en je nooit meer betaalt dan de helft van wat je binnenkrijgt.

De vraag is: hoe kan dat het beste op financieel gebied worden gedaan? Ik zal deze onze lokale marketeers/representanten gaan betalen, maar moet ik als Nederlandse BV (dat worden we) nog op bepaalde dingen letten? Is het (voor mij als Nederlandse BV) bijvoorbeeld verplicht dat deze lui in hun land (bv. Spanje) als ondernemer geregistreerd staan? Of kan ik ze ook als particulier betalen? Hoever reikt mijn verantwoordelijkheid? Verder ben ik bekend met het feit dat de BTW over deze dienst zal moeten worden verlegd, die zal ik dus afdragen.

 

Alvast bedankt, ik ben benieuwd naar jullie ervaring/tips.

 

 

Groeten,

 

Frank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Als je aan buitenlandse ondernemers levert moet je altijd hun BTW nummer controleren.

vies

De dienstverleners kunnen als ondernemers hun diensten aan de BV factureren.

 

Voor niet ondernemers zie de links;

Personeel in het buitenland

Gevaren prestatieloon

"Particulier" betalen is niet mogelijk het is of een dienst van een andere ondernemer

of personeel in het buitenland. Als werkgever is de BV dan aansprakelijk.

Regels kunnen per land afwijken ivm belastingverdragen enz.

 

pm 50% is wel veel geldt dat voor eeuwig?

 

 

Vriendelijke groet,

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.