• 0

Mobiel zonnepaneel aftrekbaar?

Hoi!

 

Ik loop tegen een simpele vraag aan, waar ik geen eenduidig antwoord op weet te krijgen: mag ik een mobiel zonnepaneel en bijbehorende powerbank opgeven als zakelijke kosten?

 

Ik ga voor lange tijd op reis in een camperbusje, en neem mee: mijn laptop om op te werken gedurende 4 dagen per week. Die moet opgeladen worden, daarvoor wil ik een mobiel zonnepaneeltje aanschaffen (die dus gewoon los staat), en een losse powerbank die daardoor wordt opgeladen. Met die twee dingen kan ik de hele dag werken, ook al is er geen vast stroompunt.

 

Naast mijn werk als interface designer, doe ik soms ook kleinschalige filmprojectjes, hier zou het ook best enorm handig voor zijn: op locaties waar ik schiet is niet altijd stroom aanwezig.

 

Gezien het een aanschaf is die nodig is omdat ik op reis ga, twijfel ik of ik het op moet geven als zakelijke kosten. Aan de andere kant is het 100% nodig om mijn werk te kunnen doen. Wat denken jullie?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien een second opinion bij een andere accountant vragen - dat geeft een spiegeling over de huidige relatie. Het lijkt met dat dit inderdaad prima kosten zijn.

volgens mij is de basisregel dat het je bedrijfsvoering mogelijk maakt of verbeterd.

Wanneer ik een airco nodig heb om te kunnen werken op mijn werkkamer dan is dat ook 'verkoopbaar'.

 

Link naar reactie
  • 0

Gewoon zorgen dat je aan kan tonen dat je ermee gewerkt hebt dan zie ik ook het probleem niet. Wil je het echt goed doen dan zou je misschien een correctie voor privé gebruik moeten doen wanneer je de stroom ook voor privé doeleinden gebruikt.

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien doe je er goed aan er een logo van zekere afmeting op te plakken!? ;D

 

FF serieus: wat ben je van plan te doen met de overige reis- en verblijfskosten die waarschijnlijk een factor x hoger liggen? Of zijn die juist niet zakelijk? Dat is ook een argument om juist die andere kosten wél als zakelijk (facilitair) aan te merken.

 

Groet,

 

Highio-die-op-locatie-heel-vaak-gratis-stroom-tapt

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.