• 0

Tweedehands spullen inkoop-verkoop.

Goedendag,

 

Binnenkort ga ik mijn eigen zaak beginnen met inkoop-verkoop tweedehands spullen. Ik ga vaak van particuliere kopen. Mijn vraag is hoe moet ik dat in mijn administratie aantonen. Ik heb weleens gelezen, gehoord over zoiets als kwitantie die ik moet gebruiken. Maar hoe en wat moet ik dat precies doen weet ik niet zeker. Weten jullie hoe dat werkt?

 

Andere vraag is, ik ga betalen btw over het verschil tussen inkoop en verkoop. En mijn vraag is, als ik iets ga kopen voor 100 euro maar benzine die ik gebruik om daar naartoe te gaan en terug was 10 euro en kosten om deze spul terug in goede conditie te brengen was ook 10 euro (materialen) en eindelijk ga ik dit spul verkopen voor 150 euro, moet ik btw betalen over die winst 30 euro dus in dit geval 5,21 euro? Zo werk dat?

 

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Konrad

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.