• 0

Beste,

Ik ben van Nuon naar Innova Energie overgestapt omdat een verkoper beweerde dat ik veel goedkoper uit zou komen. Hij heeft me overgehaald om een 5 jarig contract te nemen en als ik de bevestiging krijg ik die altijd kan aanpassen (heel stom van mij!). Snel kwam ik erachter dat het me veel duurder uit zou komen. Ik heb gelijk contact met ze opgenomen en ik liet me vertellen dat ik 1 dag te laat was. Het aansluitingsverzoek is al verzonden (zonder een bevestiging te hebben ontvangen) Balen!.

Ik denken nee ik wil weg! dit gaat het niet worden. Dus ik ga direct terug naar mijn oude leverancier.

Nu krijg ik een eind afrekening van 977€ !!!

Wat ik heb gelezen op: https://www.energiewereld.nl/zakelijk/opzegvergoeding

dat je met een zakelijke energie aansluiting een redelijke opzegvergoeding moet krijgen van

Maximaal 15% van de resterende (verwachte) waarde

Maximaal 100 euro per niet uitgediend jaar.

Van mijn oude leverancier betaalde ik ongeveer 30€ per maand (omdat ik ongeveer 2x per week een nacht thuis ben)

Als ik alles een beetje optel kom ik toch nooit op 977€

Begrijp ik het helemaal verkeerd? of heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

Groetjes,

Fabio

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56570-maximale-opzegvergoeding-klein-zakelijk/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

• 0

of heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

Innova vragen om een specificatie van de opzegvergoeding.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

• 0

Onder een gedeelte uit hun voorwaarden.

Ik kan me echter zomaar voorstellen dat ze niet alleen hun eigen opzegvergoeding in rekening brengen maar ook de opzegvergoeding die ze betaald hebben aan je vorige leverancier (omdat je eigenlijk maar 1 dag klant bij hun bent geweest).

Punt 3 (€100,- per niet uitgediend jaar) is dus de redelijke opzegvergoeding voor kleinzakelijke afnemers bepaald door de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/energie/afnemers-van-energie/energiecontracten----/opzegvergoeding/

Dus 5x €100,- = €500,- (dit zou waarschijnlijk "normaal" zijn)

plus eventueel die opzegvergoeding van je vorige leverancier (?).

O, en overigens staat hier PER PRODUCT. Dus als je elektra EN gas afneemt is het dus het dubbele.

Zou dat dan de reden zijn dat het richting €1000,- gaat ??

Heb je elektra en gas bij hun afgenomen?

Opzegvergoeding

1. de opzegvergoeding per product bedraagt 15% van de resterende (verwachte) waarde van de overeenkomst;

of indien hoger

2. de opzegvergoeding per product bedraagt het verschil tussen de waarde van de overeenkomst op basis van de marktprijs op het moment van beëindigen en de resterende waarde van de overeenkomst, plus een administratieve vergoeding van € 50,-;

of indien hoger

3. de opzegvergoeding per product bedraagt minimaal € 100,- per niet uitgediend jaar.

http://innovaenergie.nl/Site/ConditionPage.aspx

• 0

Yikes, ja dat tikt er dan hard in.

Ik vind dit toch ook wel weer een vorm van misleiding. Ze zeggen dat het goedkoper is maar als je zelf gaat rekenen blijkt het toch duurder te zijn. Bij mij komen ze ook altijd aan de deur... "maar meneer, U kunt wel €300,- besparen". Als ik dan vraag of hij weet wat ik betaal aan elektra dan wordt het stil. (ik betaal niet eens €300,- aan de elektra tikken)

Mocht je er niet onderuit komen dan is het waarschijnlijk goedkoper om je contract uit te dienen want deze boetes hakken er toch wel in. Dat "bespaar" je bij een andere leverancier nooit zomaar even terug (hoewel ik overigens de tarieven van Innova energie niet ken).

• 0

Breng goed in kaart wanneer je wat hebt gedaan. Het is natuurlijk helemaal mooi als je gedocumenteerd kan aantonen dat de aanbieding van de verkoper en de overeenkomst van elkaar afwijken. Maar in de meeste gevallen is dat niet zo.

In art. 2.2 van de Innova kleinzakelijke voorwaarden (post 1 mei 2017) staat dat je 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst hebt om er kosteloos op terug te komen. Er even van uitgaande dat die termijn gaat lopen op het moment dat je de mail met alle voorwaarden en overeenkomsten hebt ontvangen, heb je daar dan iets aan?

Advocaat bij Coupry advocaten te Den Haag: https://www.coupry.nl/

Advocaat Ondernemingsrecht en Beëindiging Samenwerking

• 0

In art. 2.2 van de Innova kleinzakelijke voorwaarden (post 1 mei 2017) staat dat je 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst hebt om er kosteloos op terug te komen. Er even van uitgaande dat die termijn gaat lopen op het moment dat je de mail met alle voorwaarden en overeenkomsten hebt ontvangen, heb je daar dan iets aan?

En als je nooit je nooit een mail met alle voorwaarden en overeenkomsten hebt ontvangen ?

Mijn e-mail was verkeerd in hun systeem gezet.

• 0

De redenering zou dan kunnen zijn: (a) ik ben verkeerd voorgelicht door de verkoper. (b) ik kon daar pas achter komen toen jullie mij de details hebben gestuurd. © redelijkerwijs begint de bedenkingstermijn van twee weken pas te lopen nadat ik er achter kom wat de "echte" voorwaarden zijn, dus na ontvangst van de mail met die voorwaarden/overeenkomsten. (d) er is blijkbaar een aantoonbaar verkeerd mailadres gebruikt, dat komt niet voor mijn risico.

Advocaat bij Coupry advocaten te Den Haag: https://www.coupry.nl/

Advocaat Ondernemingsrecht en Beëindiging Samenwerking

• 0

Dat zijn wel heel veel alsen.

Ik zou hier op zijn minst aan toevoegen: wat heb jezelf gedaan vanaf het moment dat de leverancier beweerde dat er een overeenkomst was, om te achterhalen wat de aard en vorm van die overeenkomst waren?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar