• 0

Nieuwe idee voor marketing

Dag allemaal,

 

Ik moet even vermelden dat ik onder innovatieve ideeën mijn vraag stel, maar het is niet innovatief. Het is slechts een nieuwe marketing kanaal dat ik waarschijnlijk heb ontdekt. En mijn vraag luidt als volgt: hoe moet je bedrijven bereid krijgen om te adverteren binnen dit nieuwe marketing kanaal? Zijn marketing managers gewillig om in gesprek te gaan met een leek die een nieuwe marketingkanaal heeft ontdekt of willen ze alleen met gerenomeerde marketing bedrijven in zee gaan? Ik moet er ook bij vermelden, ik heb geen marketing achtergrond, maar ik ben zeer zeker een creatieveling. Ik heb totaal geen ervaring met marketing, maar wel heel veel van de branche waarin geadverteerd wordt.

 

Even een aantal gegevens over het idee. Het is een specifieke branche die hier heel goed gebruik van kan maken en de bedrijven die voornamelijk in deze branche zitten hebben genoeg geld in kas en het is ook te merken aan hoeveel ze uitgeven aan marketing. Dus wanneer ik naar bedrijven verwijs, verwijs ik niet naar het mkb, maar alleen naar grote bedrijven

 

Om het idee rendabel te houden is het toch een prijzig kanaal. Ik zit te denken aan €0,50 tot €1,00 per contact moment. En een contact moment is: dat een klant de uiting of reclame van een bedrijf te zien krijgt. Er zullen jaarlijks ongeveer 350k contact momenten zijn, hier moet natuurlijk naar gegroeid worden.

 

Het kanaal is precies op de juist plek op de juiste tijd om een reclame uiting te doen. Want precies op het moment is er een dienst nodig die wettelijk ook vereist is.

 

Het kan zo maar zijn dat ik helemaal mis zit met mijn nieuwe marketing kanaal, maar in mijn ogen is dit toch echt heel wat aanvulling voor de branche.

 

Het opstarten van het proces is heel gemakkelijk dat is ook niet het geen waar ik me druk om maak, ik heb al een aantal ondernemingen. Ik vraag me wel af hoe ik moet aankloppen bij die grote bedrijven om met mij in zee te gaan en of de marketing afdelingen van die grote bedrijven uberhaupt wel te bereiken zijn als een leek.

 

Ik zie uw antwoorden graag tegemoet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Gaaf dat ze dan Mark Zuckerberg als voorbeeld nemen

faith, it seems, is not without a sense of irony

 

Op een bepaalde manier (maar niet zoals de auteur het kennelijk bedoeld heeft) is Mark een uitstekend voorbeeld van hoe de kracht van een idee niet in het idee zit, maar in de uitvoer daarvan.

 

los daarvan: bij veel ideeën en innovaties gaat iemand anders er uiteindelijk toch mee aan de haal: iemand die jouw idee toch net iets sneller, beter en rendabeler in de markt kan zetten. Dat kun je niet voorkomen, en dus heeft het ook geen zin om daar zo bang voor te zijn dat je je idee niet deelt.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat dit idee te beschermen is ofzo. Er is geen enkele innovatieve toepassing.

Zet het eventueel in de markt met een unieke, aansprekende merknaam...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Het kanaal is precies op de juist plek op de juiste tijd om een reclame uiting te doen. Want precies op het moment is er een dienst nodig die wettelijk ook vereist is.

Een alleenstaande bedrijf heeft er niets aan. Dus de kanaal is niet bedoeld voor 1 bedrijf alleen. Ik heb aangegeven dat 1 contact moment tussen de 0,50 en 1,00 kost, maar 1 contact moment moet namelijk zo rond de 7,5 opleveren. Het kanaal kan alleen werken als er meerdere uitingen op 1 contactmoment zijn.

Even filosoferen: op het moment dat een klant iets aanschaft bij bedrijf 1 (of in elk geval een contactmoment heeft bij dit bedrijf), heeft hij een wettelijk vereiste dienst nodig die door bedrijf 2 kan worden geleverd en € 7,50 kost. Bedrijf 1 levert die dienst niet, anders was die wel meteen aangeboden. Bedrijf 1 adviseert bedrijf 2 in een gedrukte uiting en bovendien krijgt de klant een uiting van bedrijf 2 (een aanbieding).

 

Als dat een scenario is dat in de buurt komt, dan is de vraag op welke manier bedrijf 1 van de klant toestemming krijgt om diens gegevens door te spelen naar bedrijf 2.

 

Link naar reactie
  • 0

Gaaf dat ze dan Mark Zuckerberg als voorbeeld nemen

faith, it seems, is not without a sense of irony

 

Op een bepaalde manier (maar niet zoals de auteur het kennelijk bedoeld heeft) is Mark een uitstekend voorbeeld van hoe de kracht van een idee niet in het idee zit, maar in de uitvoer daarvan.

 

los daarvan: bij veel ideeën en innovaties gaat iemand anders er uiteindelijk toch mee aan de haal: iemand die jouw idee toch net iets sneller, beter en rendabeler in de markt kan zetten. Dat kun je niet voorkomen, en dus heeft het ook geen zin om daar zo bang voor te zijn dat je je idee niet deelt.

 

 

Dat vond ik dus ook het grappige ervan.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 70 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.