• 0

Stilzwijgend service overeenkomst verlengen

Heb sinds 2004 een service contract van 3 jaar afgesloten met een afvalverwerker. Het is stilzwijgend steeds verlengt. Doordat de prijzen zo gigantisch verhoogd zijn wil ik stoppen. Nu zegt de leverancier dat ik een opzeg termijn van 3 jaar jaar heb. Kan en mag dit? Zelf nooit geen tussentijds bericht oid gehad over verlengen. Heb aangegeven dat volgens wet van Dam opzeggen op korter termijn kan.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb aangegeven dat volgens wet van Dam opzeggen op korter termijn kan.

 

De Wet van Dam is van toepassing op consumenten, niet op ondernemers.

 

Kunnen zzp’ers of kleine bedrijven ook aanspraak maken op de Wet Van Dam?

 

De Wet Van Dam is bedoeld voor consumenten: particuliere personen die niet beroeps- of bedrijfsmatig contracten sluiten. Bedrijven vallen hier niet onder en zijn dus gebonden aan de gewone regels uit de algemene voorwaarden van de leverancier.

 

(bron)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Bij deze de service overeenkomst.

'

Wat je toestuurt is een overeenkomst die start op 01-07-2017, voor 3 jaar loopt en daarna dan jaarlijks wordt verlengd (en dan dus ook jaarlijks opzegbaar is vanaf 01-07-2020 Edit: met een opzegtermijn van 6 maanden).

 

Hamvraag is: wat is de huidige overeenkomst die vanaf 2004 liep, en waarom zou die nu met 3 jaar verlengd zijn? Of is er wellicht sprake van een nieuwe overeenkomst?

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Dat suez is dat hetzelfde als Sita? zoja dan haal ik uit de AV dat opzegtermijn 6 maanden is

 

http://www.sita.nl/media/sita_algemenevoorwaarden_2012_a4_def.pdf

art 16.4

 

@ norbert zo te zien is deoleander een nieuwe ovk aangegaan.

 

Opzegtermijn zes maanden tegen het einde van de overeenkomst. Dus nu heeft 'ie voor 3 jaar getekend, maar dan moet hij wel uiterlijk 30 juni 2019 opzeggen om de overeenkomst daarwerkelijk 31 december 2019 te laten eindigen.

Link naar reactie
  • 0

IK heb het contract in 2004 ondertekend. maar tussen tijds is er nooit over een verlenging gesproken, zelfs na overname niet .

Waarom plaats je dan een "overeenkomst" uit 2017?

Hoe ziet de overeenkomst eruit die jij getekend hebt?

 

Tevens... 2004-2007-2010-2013-2016-2019 (bij drie jaar verlengingen).

 

Dus als er geen nieuwe overeenkomst getekend is dan zal de oude waarschijnlijk nog tot 2019 lopen. Wel moet je dan in dat contract even kijken wat de opzegtermijn is want die hoeft niet gelijk te zijn aan de (stilzwijgende) looptijd. Meestal is dat dan één jaar of 6 maanden.

 

Link naar reactie
  • 0

Zij sturen mij nu een nieuwe service overeenkomst, omdat ik wil stoppen. Deze overeenkomst teken ik niet. Heb zo wie zo aangegeven dat is stop. .Zij hebben daar een bevestiging over gegeven. per 1juli 2019. Maar is het niet zo, dat wanneer een bedrijf overgenomen wordt je ook een nieuwe service overeenkomst krijgt of aangeboden wordt?

Link naar reactie
  • 0

Zij sturen mij nu een nieuwe service overeenkomst, omdat ik wil stoppen.

Hahaha, lekker van ze... Je wilt stoppen en zij denken "laten we maar een nieuwe overeenkomst sturen" :P

 

Bij overname van een bedrijf worden doorgaans ook alle contracten (ongewijzigd) overgenomen.

 

Ze proberen je nu een nieuwe overeenkomst te geven (waarna de oude automatisch vervalt) maar die loopt dan tot 2020.

 

Ik zag trouwens in die voorwaarden van Sita dat zij gewoon tussentijds de prijzen mogen verhogen (zonder gesteld limiet). Lekker is dat (voor hun dan).

 

Heb zo wie zo aangegeven dat is stop. .Zij hebben daar een bevestiging over gegeven. per 1juli 2019.

Bewaar die bevestiging maar goed ;D

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.