Jump to content
Astrid Heijkamp
Verberg

sponsering fiscaal?

vraag

Zijn er regels met betrekking tot sponsering. Ik heb een bv en ik wil iemand op sportief gebied sponseren.

Waar moet ik rekening mee houden?

Is een contract verplicht?

Hoe zit het met vpb en btw??

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Als de naam van jouw BV door die sponsoring vermeld wordt op bijvoorbeeld reclamebord/shirt/programmaboekje oid dan kun je gewoon de kosten als reclamekosten 100% aftrekken....

Egbert Punter

• 0
  • Rate this answer

ok, maar wat als ik iemand een maandelijkse bijdrage geef tbv startgelden en evt trainingsgeld waarbij die in ruil daarvoor op de wedstrijden mijn bedrijfsnaam op de kleding cq voertuig voert. Dat gaat iets verder dan sec reclame toch?

En in hoeverre moet je de kosten tegenover de baten kunnen verantwoorden. Bij sponsering is er ook een hoop liefdewerk oud papier. Je sponsert iets omdat je het als DGA zelf ook leuk vind en er lol aan beleeft.

Stel ik sponser een fietser, ik schaf een (dure) fiets aan, laat mijn bedrijfsnaam erop zetten. De fiets stel ik ter beschikking aan de persoon die ik sponser. Is dan de btw van de aanschaf van de fiets en de kosten van de belettering aftrekbaar?

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

• 0
  • Rate this answer

Als de naam van jouw BV door die sponsoring vermeld wordt op bijvoorbeeld reclamebord/shirt/programmaboekje oid dan kun je gewoon de kosten als reclamekosten 100% aftrekken....

ik neem aan dat dit ook geldt voor eenmanszaken, toch? ik overweeg een golftoernooitje te sponsoren dus dan moet ik mijn naam op de beker zien te krijgen ;)

• 0
  • Rate this answer

Wij zijn op dit moment met een sponsortraject bezig, als er een helder contract aanwezig is en het sponsorbedrag niet al te substantieel is t.o.v. de omzet van je bedrijf is het volledig aftrekbaar. Houdt echter rekening met BTW.

Mocht je nog sponsorgeld over hebben, ook wij hebben een leuk sportief evenement: Dakar 2006. Hier zoeken we nog enige sponsors voor...

Groeten uit Boskoop,

Erwin

Erwin Versleijen

Managing Partner

LSC Symbiosis cv

M 0615 407 932

• 0
  • Rate this answer

De meeste sponsorcontracten spreken over een bedrag X ex de verschuldigde BTW, dit hangt in grote mate af van de BTW plicht van de vereniging of stichting welke de sponsorbedragen ontvangt. Wij zijn met Dakar 2006 bezig en de stichting is BTW plichtig omdat we dan de materialen en BTW op brandstofinkopen etc kunnen aftrekken alsmede als we extra mensen moeten inhuren voor het een of ander. Als je zo'n voorbeeld contract wil lezen, kijk maar eens op NOC*NSF voor een modelcontract.

Erwin

Erwin Versleijen

Managing Partner

LSC Symbiosis cv

M 0615 407 932

• 0
  • Rate this answer

Hoe zit het als ik als intermediair werk voor bedrijven om voor hun reclame ergens onder te brengen. Is dat voor hun fiscaal ook volledig aftrekbaar en bestaan er voor reclame ook standaard contracten?

Gr. Eus18

www.tankey.info

• 0
  • Rate this answer

in een zorgboerderij project wordt gedacht aan een betere financiele basis waarbij sponsoring en eventuele fiskale aspecten een bijdrage moeten kunnen leveren.

kan dit ook middels een deal door een sponsor om het onroerend goed of produktiemiddelen ter beschikking te stellen en het verlies aan omzet als sponsorbedrag fiskaal op te voeren?