• 0

sponsering fiscaal?

Zijn er regels met betrekking tot sponsering. Ik heb een bv en ik wil iemand op sportief gebied sponseren.

 

Waar moet ik rekening mee houden?

Is een contract verplicht?

Hoe zit het met vpb en btw??

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

ok, maar wat als ik iemand een maandelijkse bijdrage geef tbv startgelden en evt trainingsgeld waarbij die in ruil daarvoor op de wedstrijden mijn bedrijfsnaam op de kleding cq voertuig voert. Dat gaat iets verder dan sec reclame toch?

 

En in hoeverre moet je de kosten tegenover de baten kunnen verantwoorden. Bij sponsering is er ook een hoop liefdewerk oud papier. Je sponsert iets omdat je het als DGA zelf ook leuk vind en er lol aan beleeft.

 

Stel ik sponser een fietser, ik schaf een (dure) fiets aan, laat mijn bedrijfsnaam erop zetten. De fiets stel ik ter beschikking aan de persoon die ik sponser. Is dan de btw van de aanschaf van de fiets en de kosten van de belettering aftrekbaar?

 

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn op dit moment met een sponsortraject bezig, als er een helder contract aanwezig is en het sponsorbedrag niet al te substantieel is t.o.v. de omzet van je bedrijf is het volledig aftrekbaar. Houdt echter rekening met BTW.

 

Mocht je nog sponsorgeld over hebben, ook wij hebben een leuk sportief evenement: Dakar 2006. Hier zoeken we nog enige sponsors voor...

 

Groeten uit Boskoop,

Erwin

 

 

Erwin Versleijen

Managing Partner

LSC Symbiosis cv

M 0615 407 932

Link naar reactie
  • 0

De meeste sponsorcontracten spreken over een bedrag X ex de verschuldigde BTW, dit hangt in grote mate af van de BTW plicht van de vereniging of stichting welke de sponsorbedragen ontvangt. Wij zijn met Dakar 2006 bezig en de stichting is BTW plichtig omdat we dan de materialen en BTW op brandstofinkopen etc kunnen aftrekken alsmede als we extra mensen moeten inhuren voor het een of ander. Als je zo'n voorbeeld contract wil lezen, kijk maar eens op NOC*NSF voor een modelcontract.

 

Erwin

Erwin Versleijen

Managing Partner

LSC Symbiosis cv

M 0615 407 932

Link naar reactie
  • 0

Hoe zit het als ik als intermediair werk voor bedrijven om voor hun reclame ergens onder te brengen. Is dat voor hun fiscaal ook volledig aftrekbaar en bestaan er voor reclame ook standaard contracten?

 

Gr. Eus18

 

 

www.tankey.info

 

Link naar reactie
  • 0

in een zorgboerderij project wordt gedacht aan een betere financiele basis waarbij sponsoring en eventuele fiskale aspecten een bijdrage moeten kunnen leveren.

 

kan dit ook middels een deal door een sponsor om het onroerend goed of produktiemiddelen ter beschikking te stellen en het verlies aan omzet als sponsorbedrag fiskaal op te voeren?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.