• 0

Nieuwe productnamen

Ik ben bezig met een nieuwe website voor DjHuren.nl en wil ook de namen van de shows veranderen. Nu heten ze nog "show 1", "show 2", "show 2 met dance pakket", "show 2 met romance pakket" enzovoorts, maar ik wil er graag wat meer aansprekende namen voor.

 

Nu zat ik eraan te denken om de shows Spaanse namen te geven. De kleinste show zou dan bijvoorbeeld "Intimo" heten, de standaard set "Fiesta", het Romance Pakket wordt dan "Romantico" enzovoorts. Ik vind deze namen lekker feestelijk klinken en het is duidelijk wat de Nederlandse vertaling is.

 

Maar toch twijfel ik. De naam van de website is immers DjHuren.nl, lekker Hollands, duidelijk en no nonsense, en ik weet niet of zo'n exotische namen wel aansluiten bij dat merk. Wat denken jullie?

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nu dus bruiloft dj show 1, bruiloft dj show 2 enzovoorts (...)

 

Omschrijf de inhoud van "1" eens...

Wat draai je dan?

 

En ook van "2"...

 

Dan wil ik best mijn visie (niets waard verder!) geven van 'een naam'.

 

Draai je (om op mijn eerste post terug te vallen!) bij 1 latino romantico en bij 2 twerk music (dat kan ik mij niet echt voorstellen natuurlijk, maar je weet het nooit...!)?

(Of gaat het niet om de stijl, maar om de 'show' of zoiets misschien)

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Morgen, maar een bruiloft of personeelsfeest is geen doelgroep, maar een setting. Organisatoren of gasten zijn ongetwijfeld te classificeren of onder te verdelen. Ik zie dan meer mogelijkheden in de opbouw van een set of playlist. Groet, Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ah ik denk dat ik weet waar de verwarring vandaan komt. Met sets bedoel ik geen playlists, het gaat niet om de muziek die ik draai. Met een set bedoel ik een pakket dat bestaat uit bepaalde apparatuur.

 

De drive-in-show set 1 is bijvoorbeeld een pakket met een geluidsinstallatie tot 60 gasten en 4 discospots, set 2 is een pakket met een geluidsinstallatie tot 150 gasten en 8 discospots enzovoorts. Welke muziek gedraaid wordt heeft daar niets mee te maken. Is het zo duidelijker? Kijk anders even op de site.

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
Heb ik ook aan zitten denken, maar de kleinste set wordt ook regelmatig geboekt in kleine zaaltjes enzo dus iets met huiskamer of thuis dekt de lading niet echt. Namen als "klein", "basis", "standaard", "medium" enzovoorts vind ik weer niet feestelijk genoeg, en ik denk dat het zelfs een negatieve werking kan hebben (wie wil er nou een basis of standaard show op een bijzonder feest).

 

Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe webhostingprovider en de pakketten die ik bekijk hebben allemaal namen als Basic, Tiny, Starter, Compact, Light. Ik snap de negatieve connotaties, maar ik wil toch echt het goedkoopste pakket hebben, want dat sluit aan bij mijn behoeften.

 

Mooi gevonden vond ik de pakketnaam Slim, want in het Engels betekent dat 'dun', maar in het Nederlands 'slim'. Misschien zou je het in die richting kunnen zoeken. Wat je ook wel eens ziet, maar dat is dan eerder in de markt van dure diensten, is Zilver, Goud en Platinum. Al zal die specifieke naamkeuze wat ongelukkig combineren met bruiloftspakketten.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het meedenken Branko :) Hosting is een ander soort product natuurlijk, dat is geen emotioneel product in tegenstelling tot dat van mij. Bovendien wil ik niet (voornamelijk) op prijs concurreren.

 

Vooral bruidsparen zijn zeer emotioneel bezig met hun feest, en maken vanuit die emotie beslissingen. Die kijken niet zozeer naar de prijs en betalen rustig 100 euro meer als ze een goed gevoel bij een bepaalde leverancier hebben. Daar moet je dus echt de juiste snaar raken. Dat geldt in mindere mate ook voor andere mensen die een feest geven.

 

PS ik neem aan dat je Neostrada al kent?

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Het is best een puzzel eerlijk gezegd. Als er op jouw huidige aanbod gehapt wordt dan is het voor alles prima. Mijn vraag is alleen of er bedrijfstechnisch of commercieel gezien systematisch verbeterd zou kunnen worden. Ik bedoel dan het aanbod op de site in tekstuele opzet. Beeld of grafisch is weer een ander verhaal.

 

Wat mij in dat kader na het zien van de site op vandaag een vaste en eerder gisteren (vluchtig) mobiele internetaansluiting opvalt, is dat je niks anders dan allround drive-inn DJ's aanbiedt (dit lijkt een veilige keuze voor beslissers (lees: niet uitgesproken of overwogen muziek-liefhebbers)) wat voor mij geen sterke positionering is, maar mogelijk is de markt en jouw bereik groot genoeg voor deze aanpak.

 

Ik vermoed echter dat een gewenste muziekstijl of variatie in te draaien nummers en budget in het algemeen de belangrijkste beslisfactoren zijn, maar dat zou je dus eenvoudig moeten/kunnen testen. Richting opdrachtgevers, niet direct naar bezoekers, maar hopelijk nemen eerstgenoemden dat mee of zijn jouw DJ's op locatie flexibel en empatisch genoeg.

 

Kun je niks leren van de internetradio websites met overzichten van stromingen? Of andere onderverdelingen?

 

Omvang van de dj of sound & light job of het relatieve belang van muziek en audiovisuele aankleding bij een gelegenheid lijkt me verder richtinggevend als je klanten of prospects in een oriënterende fase wilt leiden. Open offerte of vrijblijvend adviesmogelijkheid? Van achtergrondmuziek tot music only dance party!

 

Kwa naamgeving zat ik gisteren op een idee van Huwelijksfeest met Hollandse Hits. Popular Music School Party met actuele hits natuurlijk. Loud (Rumurous?) Rock Revival. Of Summer Salsa Drive-Inn Show. Business Borrel with Background Beats. Even snel bedacht. Hopelijk komt mijn geste in tekst dan in concept over.

 

De facilitatie met lampen of laser of het wattage van boxen lijkt me van ondergeschikt belang. Ik denk dat iedereen begrijpt dat muziek voor twintig bezoekers om een andere insteek vraagt dan muziek voor 200 man of voor 2.000 voorbijgangers. Met bijbehorend kostenplaatje.

 

Het mooiste zou wat mij betreft zijn dat je aanvragen kunt counteren met een offerte dat een bepaalde dj jouw ideale kandidaat is voor een zekere klus.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

dat je niks anders dan allround drive-inn DJ's aanbiedt

 

Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie Norbert Highio, maar dat klopt niet. Ik bied ook volledig gedecoreerde themashows aan zoals een beachparty met voornamelijk zomerse muziek, een apres-ski / oktoberfest show, een fout feest show, een jaren 70/80/90 show enzovoorts.

 

Veruit de meeste boekingen zijn echter juist voor de allround shows, de meeste mensen willen een gevarieerd "voor ieder wat wils" repertoire.

 

Kwa naamgeving...

Ok, snap wat je bedoelt.

 

De facilitatie met lampen of laser of het wattage van boxen lijkt me van ondergeschikt belang.

Ik bied die verschillende pakketten aan om in te spelen op de wensen en het gevoel van mijn klanten.

 

Zo staat bij mijn kleinste set "inclusief geluidsinstallatie tot 60 gasten". Dat is echter exact dezelfde geluidsinstallatie als bij de set tot 150 gasten. Maar ja, als jij 50 wordt en een feestje in de woonkamer geeft voor 40 man en je ziet "geluid tot 150 gasten" staan denk je al snel "dat is veel te veel voor bij mij thuis, veel te groot en gaat veel te hard". Maar als je leest "geluidsinstallatie tot 60 gasten" denk je "he dat is precies goed voor mijn feestje" ;) Puur marketing dus, en dat werkt erg goed.

 

Het mooiste zou wat mij betreft zijn dat je aanvragen kunt counteren met een offerte dat een bepaalde dj jouw ideale kandidaat is voor een zekere klus.

Ik bied geen specifieke djs aan, alleen een specifieke show (of set, of pakket, hoe je het ook wilt noemen). Ik geef bij een aanvraag uiteraard wel aan welke show volgens mij de beste kandidaat is voor een bepaalde klus. Qua inplannen van dj's wil ik zo flexibel mogelijk zijn, die ga ik dus niet op naam aan een klant voorstellen.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Vul je de diverse sets dan zelf in of zoek je gepaste DJ's voor een klus? Ik denk dat je er allemaal nog maar eens rustig over na zou moeten denken als e.e.a kennelijk niet duidelijk of voor één interpretatie vatbaar is...

 

Moderatorcollega van Nobert, ;D

 

Highio ;)

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Oeps excuses Highio :-[

 

Ik doe in principe elke eerste show op een bepaalde datum zelf. We kunnen echtere meerdere shows tegelijk verzorgen, dus voor show #2, #3 enzovoorts huur ik externe freelance dj's in.

 

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit zoveel verwarring gezien over mijn aanbod...

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Misschien huur ik wel nooit drive-in shows met allround dj's in en daarmee laat ik vervolgreacties aan anderen. ;) Wat ik je mee zou willen geven: zit er geen zoekverkeer op drive in dj, allround dj, nederlandstalige of hollandse dj, feest dj, bruiloft of huwelijksfeest dj, rock dj, populaire hits dj etc.? Ik zou het even lekker (laten) onderzoeken! Groet, Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

In dit geval is het mijn eigen website (ik ben naast webbouwer ook dj) ;)

 

Ik heb de vraag ook op Facebook gedeponeerd, daar zijn er een aantal die net als Peter vinden dat Nederlandse namen de beste optie zijn... is dus ook een mogelijkheid.

 

 

Oh vet! Nee dan zou ik misschien ook voor Nederlands gaan. Want misschien klinkt het minder aantrekkelijk in het Nederlands maar iedereen begrijpt het wel. Als je Spaans etc. erin gaat verwerken dan heb je kans dat mensen afhaken omdat ze geen flauw benul hebben wat je bedoelt.

 

MVG,

 

Justin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.