• 0

Hoe werkt een lening of hypotheek

Goedendag,

 

Ik vroeg me af hoe een lening of hypotheek werkt voor de verstrekker zelf? Hoe maken deze bedrijven als bijv. AFAB hun winst? Waar halen particuliere verstrekkers als hun geld vandaan, lijkt mij ook van een bank maar hoe komen hun dan weer aan winst?

 

Alvast bedankt voor de moeite.

 

mvg,

 

Remco

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat snap ik. Maar hoe kan je bijvoorbeeld van een bedrag van 30.000 met 5,9% rente over 4 jaar nou een winst behalen met 1770 euro verspreid over deze 4 jaar en dan ook nog eens een groot percentage afdragen aan de financierder?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen idee waar je heen wilt..... Heb je bij Afab een offerte aangevraagd en je wilt nu weten hoe ze hun geld zo goedkoop kunnen uitlenen ofzo?

 

Zo ja, lees bij deze aanbiedingen de kleine letters goed door. Ze gaan er vaak gemakshalve van uit dat je in de hoogste belastingschaal zit en er wordt hypothecaire zekerheid verwacht. Door het mogelijk te behalen belastingvoordeel mee te rekenen in het aanbod lijkt het alsof ze het erg goedkoop uitlenen, terwijl je natuurlijk een stuk meer betaald.

Link naar reactie
  • 0

De mensen die het geld uitlenen hebben het geld vaak beschikbaar. Ze hoeven het dus niet zelf te lenen ergens. De rentevergoeding is hoger als als de rente die je bij een bank krijgt.

 

De bank trekt geld aan door mensen een rente te bieden. Dat geld lenen ze weer uit voor een hogere rente, het verschil is winst.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0
... lees bij deze aanbiedingen de kleine letters goed door...

 

Iets wat veel mensen niet doen, en dan is het :'(

 

Hoe werkt die "goedkope" lening, heel "eenvoudig" als je de kleine lettertjes goed doorleest en goed weet waar je aan begint.

 

Rekenvoorbeeldje:

 

Je wilt 25.000 Euro lenen tegen de "meest belachelijk lage rente die er is" dat kan bij een heleboel consumptieve kredietmaatschappijen.

 

Wat veel mensen niet weten is dat je voor die 25.000 in de hand in werkelijkheid een bedrag van 50.000 Euro leent.

 

Je hebt dus 25.000 in de hand tegen lage rente en de kredietverstrekker heeft 25.000 om bijvoorbeeld te beleggen.

 

Jij betaald over je lening X% rente aan de krediet verstrekker, die op zijn beurt over het andere deel ook nog eens rente ontvangt.

 

Daarnaast is het in sommige gevallen zo geregeld dat als de opbrengsten van het vastgezette deel van je lening tegenvallen voor de kredietverstrekker, bijvoorbeeld door tegenvallende beursresultaten, je in sommige gevallen ook nog eens met een restschuld blijft zitten. Waar uiteindelijk weer andere rente tarieven over berekend zullen worden.

 

Anyway Zo heeft Dirk Scheringa (Frisia|Postkrediet|Etc) z'n vermogen bij elkaar geleend. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.