• 0

importer uit china: eenmaal in rotterdam: kosten enorm

hallo vraagje, ik heb nu een aantal keer een aantal pallets uit china geimporteerd.

 

de fabrikant in china regelt via een shippingagent het vervoer/papieren etc.

eenmaal hier aangekomen krijg ik met een logistiek bedrijf te maken die het vanuit rotterdam. naar mijn bedrijf vervoert

 

nu zijn de kosten via het logistiek bedrijf bijna even hoog als de hele productie in china (order was 1950 usd), kosten hier in nederland incl douane/btw 1600 euro, en buiten dat, het duurde 1,5 week voordat het bij mij werd bezorgd vanuit rotterdam. naar haarlem

 

is het misschien beter dat het chineze bedrijf het alleen laat vervoeren naar rotterdam zonder en ik het hier in nederland laat regelen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste dani2011,

 

wat heb je in dit opzicht van vijf of zes jaar ondernemerschap geleerd? En hoe zijn de Nederlandse kosten onderverdeeld?

 

Verduidelijking of herformulering van jouw laatste berichtregel is ook zeer gewenst.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

dat ik hoge kosten heb als ik het per vliegtuig laat vervoeren, en per schip hoopte om goedkoper uit te zijn, maar ik denk dat ik beter een container met iemand kan delen om goedkoper uit te zijn

 

de kosten in nederland zijn onderverdeeld als volgt:

 

ADMIN / D-O FEE

EUR Value 92.50 EUR 92. 50 D

ECO-TAX

EUR Value 17.50 EUR 17. 50 D

E.R.S.

M/W 4.097 * EUR 54.00 EUR 221. 24 D

GAS MEASURING AND/OR DEGASSING CHARGES

M/W 4.097 * EUR 4.50 EUR 18. 44 D

IMPORT SERVICE FEE

M/W 4.097 * EUR 42.50 EUR 174. 12 D

LCL CHARGES

M/W 4.097 * EUR 24.50 EUR 100. 38 D

UN-/RE-LOADING

M/W 4.097 * EUR 34.00 EUR 139. 30 D

INKLAREN/VRIJMAKEN

EUR Value 85.00 EUR 85. 00 D

INVOERRECHTEN

EUR Value 192.17 EUR 192. 17 D

B.T.W. BIJ INVOER

EUR Value 416.68 EUR 416. 68 D

TRANSPORTKOSTEN

EUR Value 140.60 EUR 140. 60 D

 

TOTAL 1597. 93

 

Link naar reactie
  • 0

Omvang van deze levering in volume of pallets? Kennelijk 4.097 'eenheden'?

 

Wacht maar op reacties van experts en dan verneem je of dit wel of niet gangbaar en redelijk is.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Die kosten zijn ongetwijfeld per kubieke meter want het is LCL. Tja, de btw en invoerbelasting mag je natuurlijk niet meerekenen. Die ben je elders ook kwijt aan de overheid. Maar dan is 1000 euro eigenlijk wel een hoop geld voor 4cbm. Als het FOB verzonden wordt, dan denk ik dat je door wat te shoppen tegen de 600 euro aan zou moeten komen. Vraag offertes op van een aantal vrachtagenten in Nederland en laat het transport door de beste aanbieder regelen. Een complete container van 20 voet (zo'n 26 CBM in de praktijk) kost inclusief alle kosten meestal circa 1500 euro. Dat er een week tot 10 dagen zit tussen de aankomst van het schip en de levering aan jouw adres is niet zo heel gek. Toen ik vroeger in Antwerpen zat ging het wel sneller, nu ik in het zuiden van Duitsland werk duurt het ook vaak een week tot 10 dagen voor ik het daar heb vanuit Hamburg.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Dani,

 

Wat Anthony verteld klopt. Het enige wat ik wil toevoegen is dat een deelpartij altijd nog gelost moet worden uit een container en dan is 7 kalender dagen ongeveer standaard qua uitleveren. Bij geen bijzonderheden.

 

Succes,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.