• 0

aanslag 2016 gigantisch?? Hoe kan dit?

Hoi,

 

Ik heb een particuliere belastingvraag maar zie nergens goed forum hiervoor. De enige is belastingforum.nl maar die is niet ruimschoots bezocht. Andere ideeen? Anyway, mijn betreft onderstaande:

 

Hoi,

 

Afgelopen jaar heb ik zelf de aangifte ingevuld en dacht ik dat ik en mijn vriendin geld terug zouden krijgen. Echter wat bleek: ik kreeg een aanslag van ruim 7000euro betalen. Dat vond ik vreemd. Zeker omdat de aangifte uitsluitend op mijn naam binnen komt. Er staat op mijn aangifte alleen dat die aangifte van 7000euro betaald moest worden. Mijn vriendin zou geld (1500) terug krijgen?????

 

Ik heb het toen door een expert in laten vullen en kwamen we uit op ongeveer 3600euro betalen door mij te betalen en zij zou 800 mogen krijgen (?!?!?!?). Ik en mijn vriendin hebben samen aangifte gedaan. We hebben geen bedrijf wel vorig jaar april een huis gekocht. Feiten op een rij:

 

Situatie in het jaar 2016: Ik woon al best wat jaren samen met mijn vriendin. Onze woonsituatie tot en met 31 december 2016 was met 1 dochter. Samenwonend. Geen bedrijf. Wel nieuwe huis gekocht in april 2016. Ik verdien € 36.688 en mijn vriendin € 31.485.

 

Wat is nu exact het probleem? Ikzelf denk dat het komt door de maandelijkse teruggaaf van het huis. Door het verhuizen in april is de teruggaaf van het oude huis nog een tijdje doorgelopen. Maar goed dat bedrag was iets van 260 euro. Dus de periode april-december is 8 x 260………ook dat is geen 3600euro of 7000euro!!!!

 

Al met al een vreemde en akelige verassing. Vooral ook omdat alles alleen op mijn naam binnenkomt!

Waarom niet op ons beide namen????? In 2016 heb ik steeds de teruggaaf verdeeld met mijn vriendin. Nu heb ik het in 2017 het bankrekeningnummer veranderd en dat zou dan al een deel van de problemen oplossen. Echter feit blijft dat ik nog 2 issues overhoudt:

1.) Ik weet bijna zeker dat volgend jaar de aanslag weer alleen op mijn naam of die van mijn partner beland.

2.) Hoe kan ik dit soort akelige verassingen voorkomen? Het is niet leuk om ineens 3600 te moeten betalen.

 

 

Hoor graag wat jullie voor tips hebben voor mij/acties om dit op te lossen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit forum is niet voor particulieren, dus het topic zal waarschijnlijk vrij vlot gesloten worden.

 

Ik zou eens gaan horen bij de 'expert' die je geholpen heeft. Ook vermoed ik dat als je inlogt bij de Belastingdienst dat daar wel een en ander aan info staat over waar de aanslag op gebaseerd is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.