• 0

Wat vinden jullie van mijn nieuwe website? [mediabureau]

Omschrijving van je concept:

Ik heb vandaag een nieuwe website voor mijn eigen onderneming ontwikkeld (JKC Media), graag zou ik feedback willen ontvangen over vormgeving, content en alle andere dingen die in uw ogen minder goed/mooi zijn. Alle feedback is welkom! (natuurlijk ook negatief).

Link: www.jkc-media.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf hebt gedaan hiervoor: Hiervoor had ik een andere website, veel 'drukker' met veel kleuren, oude content, lange laadtijd (ong. 5 seconden) en minder mooie layout.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Met deze nieuwe website wilde ik zowiezo de website stukken sneller maken (nu met de nieuwe website is het 1.25 seconden, snelheidsrapport van Pingdom)

 

Wij hebben veel wit verwerkt in de website, dit geeft samen in combinatie met een klein beetje donkerblauw een rustige en zakelijke uitstraling.

 

Wij hebben ook ervoor gezorgd dat mensen sneller dingen kunnen invullen of sneller 'tot actie' komen. Door af en toe door de website een passende tekst + een uitnodiging op te bellen met het telefoonnummer erbij en aan het einde van pagina's een kort offerte aanvraag formulier.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Ik probeer veel focus te leggen op mijn 3 primaire diensten: Websites, Huisstijlen en Webshops. Verder hebben wij randactiviteiten maar hier kan je op de pagina zelf van bijvoorbeeld 'Website laten maken' meer van zien (zoals meertaligheid op de website).

 

Bedankt alvast iedereen voor zijn tijd!

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Hiervoor had ik een andere website, veel 'drukker' met veel kleuren, oude content, lange laadtijd (ong. 5 seconden) en minder mooie layout.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Met deze nieuwe website wilde ik zowiezo de website stukken sneller maken (nu met de nieuwe website is het 1.25 seconden, snelheidsrapport van Pingdom)

 

Wij hebben veel wit verwerkt in de website, dit geeft samen in combinatie met een klein beetje donkerblauw een rustige en zakelijke uitstraling.

 

Wij hebben ook ervoor gezorgd dat mensen sneller dingen kunnen invullen of sneller 'tot actie' komen. Door af en toe door de website een passende tekst + een uitnodiging op te bellen met het telefoonnummer erbij en aan het einde van pagina's een kort offerte aanvraag formulier.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik probeer veel focus te leggen op mijn 3 primaire diensten: Websites, Huisstijlen en Webshops. Verder hebben wij randactiviteiten maar hier kan je op de pagina zelf van bijvoorbeeld 'Website laten maken' meer van zien (zoals meertaligheid op de website).

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

graag zou ik feedback willen ontvangen over vormgeving, content en alle andere dingen die in uw ogen minder goed/mooi zijn. Alle feedback is welkom! (natuurlijk ook negatief).

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Edo,

 

PS2 Kijk even wat Google allemaal van je site geïndexeerd heeft, site:www.jkc-media.nl .

dat is best wel wat. Echter de meeste links geven nu een 404-error. maak i je htacces even wat redirects aan zodat je die traffic en ranking behoudt.

 

Dit klopt, dat is nog van de oude versie van de website. Ik heb in Google webmaster tools al die URL's voor verwijderen ingedient. Echter kan dit wel 24 a 48 uur duren voordat het ook daadwerkelijk gebeurt. En het verzoek is deze ochtend ingediend.

 

Verwijderen is m.i. niet altijd de beste optie... Dien je nieuwe sitemap.xml in en redirect alle niet meer bestaande pagina's naar je homepage. Pak je toch nog wat ranking mee...

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Betekenis van Wikipedia voor de term "Mediabureau": "Een mediabureau is een adviesbureau dat bedrijven adviseert op het gebied van communicatie, media en middelen, om hen te helpen in contact te komen met (potentiële) klanten of doelgroepen."

Nederlandse wikipedia staat vol vaagheden en onjuistheden. Mediabureau is (voor professionals althans) al decennia een bureau dat mediaruimte inkoopt. Jij adviseert niet primair maar maakt websites.

 

Hoewel: de oude groenteboer is tegenwoordig ook vers-adviseur. En binnenkort vitamine-coach. ;)

 

Ik had totaal niet door dat sommige dingen gewoon echt niet konden voor mijn leeftijd (heeft Edo van Santen ook al aangegeven) maar dit heb ik snel gecorrigeerd.
Rustig lezen en even laten bezinken.

 

Edo zegt dat je een voordeel van dat nadeel kan maken. Er zijn opdrachtgevers die juist werk gunnen aan jonge ondernemers. Maar het is wel prettig als die niet voortdurend met wijsheden uit wikipedia klaar staan om hun klanten van repliek te dienen. Je mag best eigenwijs zijn (is zelfs goed) maar het werkt een beetje averechts als je voortdurend de slimmerd uithangt - ook op latere leeftijd trouwens.

 

;D

 

Wat ik bedoelde, is dat de claim op professionaliteit van een jonge ondernemer ongeloofwaardig is. Kan best dat je al heel bekwaam bent, maar je staat aan het begin van je leercurve. En daar is niks mis mee.

 

Zoek maar eens op under-promise & over-deliver. Oeps, zoek maar liever niet. Dat is weer zo'n term die leidt naar over-geoptimaliseerde sites met nepnieuws. Dan maar even common-sense: als jij naar een restaurant gaat dat zichzelf aanprijst als met heerlijk eten en je krijgt lauwe aardappels en doordgekookte groenten, dan ben je teleurgesteld. Je moet dus niet overdrijven.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste John,

 

Tussen "veel witruimte" en "bij elkaar proppen" zit een heleboel middenweg ...

 

Ik zal de afstand tussen content wat verlagen maar ook niet helemaal, bedankt!

 

ZZP staat voor Zelfstandige Zonder Personeel. "Het ZZP" is dus geen correct taalgebruik.

 

Al aangepast inmiddels ;)

 

Dan zou ik hem weglaten, zeker omdat hij nu ook nog in het Engels is (en ook nog eens incorrect Engels, met zinnen als "This any feed contains no content" en "Please add some any posts to load them here").

 

Ik heb hem net weggedaan, helemaal gelijk.

 

Klik op de tweede vermelding in je portfolio en dan op de link naar de website van die klant.

 

Dit komt omdat de klant alleen een domeinnaam heeft, maar geen website. Maar ik heb in ieder geval de 404 weggehaald.

 

Misschien wel, misschien niet. Maar mijn punt is dat wanneer je in de aanhef belooft iets over jezelf te vertellen ("lees hier meer informatie over wie ... is"), je dat dan vervolgens ook moet doen.

 

Ik zal de informatie aanvullen, bedankt!

 

Bijzonder, dat valt me nu pas op. Dan verander ik mijn opmerking in "het verschil tussen gewone en bold tekst vind ik te subtiel, dat mag wel wat duidelijker" ...

 

Ik zal de bold tekst meer laten opvallen, bedankt!

 

Uit klanttevredenheidsonderzoeken blijkt telkens weer dat klanten er geen probleem mee hebben als ze wat langer moeten wachten, als ze maar weten hoelang ze moeten wachten. Dus als je het druk hebt, stuur je binnen een redelijke termijn een korte reactie met een indicatie wanneer de klant een antwoord kan verwachten. En daar houd je je dan aan. Past perfect in jouw idee van "klant-servicegericht" werken.

 

Daarom heb ik hem ook op enkele werkdagen (max 2-3), maar hier kan ik mij ook altijd aan houden, en dat past inderdaad bij mijn idee van klant-servicegericht ;)

Link naar reactie
  • 0

Beste Peter,

 

De +31 is voor bellen vanuit het buitenland, dus voor Nederlanders is dat overbodig. Als je vanuit het buitenland belt is de voorloop-0 alleen weer overbodig, dus de gebruikelijke (internationale) notatie is:

+31 (0)85 047 0035.

 

Aangezien je je focust op Nederland zou ik dat hele +31 gewoon weghalen, en er een streepje bij zetten: 085-047 0035

 

Zal het aanpassen, bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Beste Edo,

 

Heel goed. Mijn advies: maak van je "zwakte" je kracht.

 

Je bent jong, ambitieus en kennelijk vaktechnisch goed onderlegd. Er zijn heus ondernemers die daar de kracht van snappen en juist met jou zaken willen doen. Nu probeer je e.e.a. te verhullen, waardoor er geen goed beeld ontstaat.

 

Bedankt ;D, zeker iets om van te leren! Ik zal oppassen met wat voor beeld ik aan mensen geef, bedankt! :)

Link naar reactie
  • 1

Beste Edo,

 

Heel goed. Mijn advies: maak van je "zwakte" je kracht.

 

Je bent jong, ambitieus en kennelijk vaktechnisch goed onderlegd. Er zijn heus ondernemers die daar de kracht van snappen en juist met jou zaken willen doen. Nu probeer je e.e.a. te verhullen, waardoor er geen goed beeld ontstaat.

 

Bedankt ;D, zeker iets om van te leren! Ik zal oppassen met wat voor beeld ik aan mensen geef, bedankt! :)

 

Ideetje: Ondanks mijn leeftijd, ben ik een ambitieuze webdesigner en bouwer met intussen best veel ervaring. Ik heb mezelf tot doel gesteld op mijn 18e verjaardag 100 tevreden klanten met succesvolle websites te hebben. Hoort uw website daarbij?

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Beste TwaBa,

 

Hoewel: de oude groenteboer is tegenwoordig ook vers-adviseur. En binnenkort vitamine-coach.

 

Edo zegt dat je een voordeel van dat nadeel kan maken. Er zijn opdrachtgevers die juist werk gunnen aan jonge ondernemers. Maar het is wel prettig als die niet voortdurend met wijsheden uit wikipedia klaar staan om hun klanten van repliek te dienen. Je mag best eigenwijs zijn (is zelfs goed) maar het werkt een beetje averechts als je voortdurend de slimmerd uithangt - ook op latere leeftijd trouwens.

 

Kijk, ik wil niet de slimmerd uithangen. Ik heb gehoord van Highio dat ik eraan moest werken om te proberen mijn mening te onderbouwen. Daarom had ik de bron er ook bij vermeld.

 

Wat ik bedoelde, is dat de claim op professionaliteit van een jonge ondernemer ongeloofwaardig is. Kan best dat je al heel bekwaam bent, maar je staat aan het begin van je leercurve. En daar is niks mis mee.

 

Oke, maar denk niet dat ik niks weet van websites maken. Ik werk inmiddels ook al 7 a 8 maanden bij een Internet Solutions bedrijf (maak er voornamelijk websites en soms webshops) en doe daar veel ervaring op met andere collega's die allemaal 3-4 jaar ouder dan ik zijn.

 

Toevallig ga ik ook de komende week vrijwillig stage lopen bij een groot bedrijf die ook zich veel bezig houdt met websites, webapplicaties, apps etc. Ook heb ik al een meeloopdag gehad bij een MBO opleiding voor web developer.

 

Zoek maar eens op under-promise & over-deliver. Oeps, zoek maar liever niet. Dat is weer zo'n term die leidt naar over-geoptimaliseerde sites met nepnieuws. Dan maar even common-sense: als jij naar een restaurant gaat dat zichzelf aanprijst als met heerlijk eten en je krijgt lauwe aardappels en doordgekookte groenten, dan ben je teleurgesteld. Je moet dus niet overdrijven.

 

Wat ik vertel is niet 'te mooi om waar te zijn'. Als dat wel zo zijn zouden klanten toch ontevreden zijn? (ik heb maar een keer 4 sterren gekregen, de rest allemaal 5 sterren. Google recensies

 

(en verwijderen van recensies kan niet, dus niet denken dat ik misschien (als ik die had) negatieve recensies verwijder).

Link naar reactie
  • 0

Beste Edo,

 

Ideetje: Ondanks mijn leeftijd, ben ik een ambitieuze webdesigner en bouwer met intussen best veel ervaring. Ik heb mezelf tot doel gesteld op mijn 18e verjaardag 100 tevreden klanten met succesvolle websites te hebben. Hoort uw website daarbij?

 

Dit is een hele goede als ik iets van mezelf online ga zetten op mijn website, echt een goed idee! ;D ;D

Link naar reactie
  • 0

 

Uit klanttevredenheidsonderzoeken blijkt telkens weer dat klanten er geen probleem mee hebben als ze wat langer moeten wachten, als ze maar weten hoelang ze moeten wachten. Dus als je het druk hebt, stuur je binnen een redelijke termijn een korte reactie met een indicatie wanneer de klant een antwoord kan verwachten. En daar houd je je dan aan. Past perfect in jouw idee van "klant-servicegericht" werken.

 

Daarom heb ik hem ook op enkele werkdagen (max 2-3), maar hier kan ik mij ook altijd aan houden, en dat past inderdaad bij mijn idee van klant-servicegericht ;)

Ik merk dat je me toch niet helemaal hebt begrepen. Een reactie op een contact-/offerteaanvraag of een whatsapp bericht "binnen enkele werkdagen" vind ik echt niet kunnen. Als je het druk hebt, stuur dan dezelfde dag nog een kort berichtje terug waarin je zegt dat de klant - bijvoorbeeld - overmorgen jouw reactie tegemoet kan zien.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste John,

 

Ik merk dat je me toch niet helemaal hebt begrepen. Een reactie op een contact-/offerteaanvraag of een whatsapp bericht "binnen enkele werkdagen" vind ik echt niet kunnen. Als je het druk hebt, stuur dan dezelfde dag nog een kort berichtje terug waarin je zegt dat de klant - bijvoorbeeld - overmorgen jouw reactie tegemoet kan zien.

 

Kijk ik heb ingesteld dat de potentiële klant ook direct een bevestigingsemail ontvangt van zijn of haar offerte aanvraag. Voor WhatsApp kan ik inderdaad het beste zeggen dat ik binnen x aantal dagen er op kan terugkomen. Bedankt

Link naar reactie
  • 0

Beste Peter,

 

En wat voel je zelf als je zo'n mailtje krijgt? Een warm gevoel van oprechte persoonlijke aandacht, of afgepoeierd?

 

Het geeft een gevoel dat het in goede orde is ontvangen, dus dat de potentiële klant er zeker van kan zijn dat hij gecontacteerd wordt voor een telefonisch persoonlijk gesprek waarin we samen kunnen kijken welke diensten passen bij wat de klant wil bereiken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hou nou eens op met denken als verkoper, maar denk eens als klant. Want die moet je blij maken, niet jezelf.

 

Zo'n mailtje zegt alleen maar dat je mailbox nog bestaat, meer niet. Pas als ik van jou persoonlijk een mailtje krijg begint het, niet eerder. En als daar dan nog een paar dagen overheen gaan heb je al flink wat krediet verloren, want dan heb ik allang van een van je concullega's een offerte gekregen.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn weinig opdrachten zo lastig als een eigen website bouwen. Dat wordt een nog grotere uitdaging als je dat (zonder plan) in een dag tijd wil doen. Dan bouw je dus eigenlijk een budgetsite voor een mediabureau.

 

Wat je in de laatste berichten mist, is een terugbel-knop of eenvoudig formuliertje.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk word ik wat kriegelig als een 'webbouwer' een wordpress website heeft, met enkel een standaard template en wat plugins. Zelf iets doen met php,html,js en css is er blijkbaar niet meer bij tegenwoordig.

 

Ik ook, maar aan de andere kant: welke MKB opdrachtgever weet dat nou? Bovendien, zo'n Avada / Enfold / Divi look is wel wat opdrachtgevers willen. Ik bied ook een soortgelijk design aan en dat is wel de meest gekozen template.

 

@jkcmedia, ik vind je website wel heel erg kaal, probeer er eens wat meer grafische elementen in te verwerken (screenshots van je werk al op de homepage bijvoorbeeld) .

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Hou nou eens op met denken als verkoper, maar denk eens als klant. Want die moet je blij maken, niet jezelf.

 

Zo'n mailtje zegt alleen maar dat je mailbox nog bestaat, meer niet. Pas als ik van jou persoonlijk een mailtje krijg begint het, niet eerder. En als daar dan nog een paar dagen overheen gaan heb je al flink wat krediet verloren, want dan heb ik allang van een van je concullega's een offerte gekregen.

 

Beste Peter,

 

Daarom probeer ik al zo snel mogelijk te reageren. Ik zal de mail aanpassen in ieder geval om het iets persoonlijker te proberen te maken.

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn weinig opdrachten zo lastig als een eigen website bouwen. Dat wordt een nog grotere uitdaging als je dat (zonder plan) in een dag tijd wil doen. Dan bouw je dus eigenlijk een budgetsite voor een mediabureau.

 

Wat je in de laatste berichten mist, is een terugbel-knop of eenvoudig formuliertje.

 

Groet,

 

Highio

 

 

Beste Highio,

 

Ik heb momenteel al een eenvoudig formuliertje aan het einde van bijna elke pagina, is dat goed genoeg?

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk word ik wat kriegelig als een 'webbouwer' een wordpress website heeft, met enkel een standaard template en wat plugins. Zelf iets doen met php,html,js en css is er blijkbaar niet meer bij tegenwoordig.

 

Weet je wat het is Espen, klanten die gewoon met minder groot budget zitten maakt dat ook niet veel uit. En heel veel klanten kijken al met veel trots naar hun eigen website noch is het gemaakt met een template.

 

Ik maak wel eens een HTML website, maar klanten willen het liefst ook nog zelf met Wordpress hun website makkelijk beheren. Bovendien kost een HTML website (de 'traditionele' manier) meer tijd. Dat vinden klanten ook minder leuk want hun hebben minder voordelen aan een HTML website omdat ze het zelf niet makkelijk kunnen beheren en het moet hun ook nog meer geld kosten.

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk word ik wat kriegelig als een 'webbouwer' een wordpress website heeft, met enkel een standaard template en wat plugins. Zelf iets doen met php,html,js en css is er blijkbaar niet meer bij tegenwoordig.

 

Ik ook, maar aan de andere kant: welke MKB opdrachtgever weet dat nou? Bovendien, zo'n Avada / Enfold / Divi look is wel wat opdrachtgevers willen. Ik bied ook een soortgelijk design aan en dat is wel de meest gekozen template.

 

@jkcmedia, ik vind je website wel heel erg kaal, probeer er eens wat meer grafische elementen in te verwerken (screenshots van je werk al op de homepage bijvoorbeeld) .

 

Best veel klanten willen het hoor, daarnaast werk ik ook nog bij een ander bureau en hun gebruiken ook constant thema's. Ook voor middelgrote klanten (MKB) die minder groot budget hebben is dat normaal.

 

Het gaat allemaal om geld. Want een complete website op maat laten maken kost veel meer geld. En een template ziet er zeker niet verkeerd uit dus de meeste mensen gaan meestal toch voor de template.

Link naar reactie
  • 0

Strakke website. Clean en overzichtelijk. 8)

 

Tekst die al typend verschijnt in header vraagt gelijk aandacht. Nice.

 

Duidelijke CTA's in het blauw.

 

Een paar tips:

 

- tagline onder logo ontbreekt

- blauwe kaders met prijzen vanaf bedrag x zou ik niet bovenaan de kaders plaatsen; zo staan ze dichtbij de CTA voor het aanvragen van een offerte

- recensies naast elkaar zetten ipv in carrousel (nu zie je er maar 1 steeds waardoor het minder lijkt)

- ik mis een foto van jou of jouw team, waardoor het niet persoonlijk wordt

 

Voor de rest niet veel meer aan veranderen, zou ik zeggen. :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Strakke website. Clean en overzichtelijk. 8)

 

Tekst die al typend verschijnt in header vraagt gelijk aandacht. Nice.

 

Duidelijke CTA's in het blauw.

 

Een paar tips:

 

- tagline onder logo ontbreekt

- blauwe kaders met prijzen vanaf bedrag x zou ik niet bovenaan de kaders plaatsen; zo staan ze dichtbij de CTA voor het aanvragen van een offerte

- recensies naast elkaar zetten ipv in carrousel (nu zie je er maar 1 steeds waardoor het minder lijkt)

- ik mis een foto van jou of jouw team, waardoor het niet persoonlijk wordt

 

Voor de rest niet veel meer aan veranderen, zou ik zeggen. :)

 

 

 

Beste Lucien,

 

Bedankt voor je feedback! Die van de recensies is echt een hele goede! Ik ga daar direct mee aan de slag!

 

Dat van mij of mijn team ga ik over nadenken, maar over de tagline: de tagline vind ik eigenlijk niet zo belangrijk, want die typende teksten van wat JKC Media aanbied is veel belangrijker, en daarnaast staat er altijd een korte beschrijving linksonderin van de website wie of wat JKC Media is ;)

 

Met vriendelijke groet,

 

Justin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 324 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.