• 0

V.O.F. of BV bij aankoop bedrijfspand

Goededag,

 

Mijn zakenpartner en ik zijn van plan om een bedrijfspand te kopen.

Nu heb ik hier al veel over gezocht alleen is het mij niet helemaal duidelijk wat het verstandigst is.

We hebben momenteel samen een V.O.F. maar ik heb gelezen dat slimmer is om een BV te nemen als je zelf een bedrijfspand wilt kopen.

Ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer.

Is het beter om een V.O.F of een BV te hebben als je een bedrijfspand gaat kopen?

 

Groetjes Jelle.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik heb gelezen dat slimmer is om een BV te nemen als je zelf een bedrijfspand wilt kopen.

Waar heb je dat gelezen, welke onderbouwing staat daar bij en hoe komt die onderbouwing overeen met jouw situatie?

 

Is het beter om een V.O.F of een BV te hebben als je een bedrijfspand gaat kopen?

Dat is een wel heel brede vraag. Op welke grond vermoed je een verschil, wat is het doel dat je beoogt te bereiken met aanschaf van het pand?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Vergelijkbaar met:

Ik ga een bedrijf beginnen en nu heb ik een auto nodig. Moet ik een vrachtwagen kopen of een stationwagen?

 

Oftewel, het hangt nogal af van je wensen, de situatie en ook derden (bank).

 

De keuze kent grofweg drie invloeden:

- fiscaal: op welke manier betaal je op lange of korte termijn de minste belasting;

- privaatrecht: wie is eigenaar, wat als het bedrijf wordt verkocht, faillissement, etc;

- externe factoren: moet er gefinancierd worden en zo ja, heeft de financier daarbij wensen/eisen. Bepaalde financiers verstrekken geen geld aan privépersonen (dus ook geen vofs).

 

 

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je voornamelijk naar het fiscale gedeelte zult moeten kijken (belasting VOF vs BV).

 

Qua financiering zal het niet zo heel veel uitmaken voor je aansprakelijkheid en de bank, gezien ze je hoogstwaarschijnlijk prive aansprakelijk zullen stellen voor de lening.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.