• 0

collective verzekering als freelancer, hoe zit dit nu?

Ik zit met een lastig verhaal,

 

Ik werk als freelancer voor een bedrijfje.. (zij is zzper en eigelijk doet zij alleen de bemiddeling)

 

Ik krijg niet via haar betaald, geen werk contract.

alleen een bemiddelingscontract.

 

Zij geeft mij nu aan dat zij een collectieve verzekering heeft afgesloten voor mij, verplicht??

En ik moet haar daarom nu betalen.

 

maar toen ik vroeg om een polis blad kon zij mij deze niet sturen..

 

ik heb hier dus hele grote vraagtekens bij.

kan iemand mij vertellen hoe dit zit?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat voor contract heb je afgesloten met de bemiddelaar?

 

Is dat bemiddelingscontract tussen jou en de uiteindelijke opdrachtgever of is het met de bemiddelaar?

Wat zijn de relevante voorwaarden?

 

Staat er ergens iets vermeld over verzekeringen?

 

Normaliter zal een bemiddelaar geen verzekering voor je afsluiten, maar wellicht staat er in de overeenkomst iets over vermeld?

 

 

Link naar reactie
  • 0

En staat er iets over zo'n verzekering in de contracten voor de opdracht?

 

Zo niet, dan kan je ervoor kiezen om de bemiddelaar te laten weten dat dit niet is afgesproken, dat jij er niet aan mee doet en dat je onder deze voorwaarden niet meer via deze bemiddelaar opdrachten aanneemt.

Link naar reactie
  • 0

Zij geeft mij nu aan dat zij een collectieve verzekering heeft afgesloten voor mij, verplicht??

En ik moet haar daarom nu betalen.

Dus na een half jaar via haar werken heeft zij opeens, op eigen initiatief en zonder overleg of contractuele afspraak, een onbekende verzekering afgesloten en wil ze dat jij dat gaat betalen?

 

Nee daar staat niets over in, nu ik haar hier kritisch over vraag stuurde zij mij een algemeen polisblad die ik zelf ook van internet kan trekken.

Staat daar ook op wat voor verzekering dat is dan? Ziektekosten, arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid, rechtsbijstand....?

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou zij een verzekering moeten hebben wanneer zij alleen bemiddelt en de freelancers verder direct voor de klant werken? Ik krijg de indruk dat hier niet het hele verhaal wordt neergelegd. Misschien kun je even de kant van de bemiddelaar nader toelichten? Wat voor verbintenis gaat zij aan met de klant?

 

Staat daar ook op wat voor verzekering dat is dan? Ziektekosten, arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid, rechtsbijstand....?

 

Link naar reactie
  • 0

nou het enigste wat de bemiddelaar doet is een passende werknemer voor de klant zoeken. En als een werknemer ziek is zoekt zij een nieuwe werknemer.

 

Op het contract wat ik met de bemiddelaar heb staat eigenlijk heel weinig. Niks over ziektekosten enzovoorts.

Het is ook niet echt een baan maar meer een bijbaan.

Link naar reactie
  • 0

Niks over ziektekosten enzovoorts.

Als het om de collectieve ziektekostenverzekering gaat dan lijkt mij dat inderdaad geen ondernemersvraag.

 

Hoe dan ook. Dan lijkt het mij dat de bemiddelaarster gewoon zoveel mogelijk mensen onder die collectiviteit wil hebben. Maar dat mag geen verplichting zijn. Tevens is het raar dat je haar dan zou moeten betalen want zelfs bij een collectieve ziektekostenverzekering betaal je direct aan de verzekeraar (zover ik weet).

 

Link naar reactie
  • 0
Het is ook niet echt een baan maar meer een bijbaan.
En als een werknemer ziek is zoekt zij een nieuwe werknemer.
Dat klinkt als een werkgever met al dan niet verkapt werknemerschap. Niet als ondernemer. Wellicht heb je ook een gezagsverhouding?

 

Het gaat om passen op huis en huisdieren. In een eerder topic op HL over dergelijk werk, werd gesproken over een vergoeding van 10,- euro PER DAG. Waar hebben we het in jouw geval over? Wat heb je voor inkomsten en hoe hoog is die verzekeringsbijdrage?

 

En geef nou eerst eens antwoord op deze vraag:

Staat daar ook op wat voor verzekering dat is dan? Ziektekosten, arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid, rechtsbijstand....?
Waar hebben we het hier over?

 

Link naar reactie
  • 0

Staat de vraagsteller ingeschreven bij de KvK? Betaal je BTW en belasting over die inkomsten? Zijn het bijverdiensten? Staat de bemiddelaar ingeschreven bij de KvK?

 

Wie betaalt wie, hoe en wanneer? Rekent de diereneigenaar direct af met de oppasser? Hoe verdient de bemiddelaar dan?

 

Lijkt er op dat het noch werknemers zijn, noch ondernemers, maar wel bijverdieners. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Staat de vraagsteller ingeschreven bij de KvK? Betaal je BTW en belasting over die inkomsten? Zijn het bijverdiensten? Staat de bemiddelaar ingeschreven bij de KvK?

 

Wie betaalt wie, hoe en wanneer? Rekent de diereneigenaar direct af met de oppasser? Hoe verdient de bemiddelaar dan?

 

Lijkt er op dat het noch werknemers zijn, noch ondernemers, maar wel bijverdieners. ;)

 

 

bemiddelaar staat ingeschreven bij kvk.

Ik geef mijn inkomsten op bij de belasting maar ben geen zzper.

 

de bemiddelaar krijgt een bemiddelings bedrag van de klant en een bijdrage per dag dat ik 'oppas' bij de klant.

Ik krijg een bedrag van 25 tot 70 euro per dag, verschilt wat de werkzaamheden zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Dus de klant betaalt jou, maar ook de bemiddelaar. Dat wijst op het bestaan van een overeenkomst tussen de bemiddelaar en de klant.

 

Blijkbaar voelt de bemiddelaar zich aansprakelijk voor de gevolgen van jouw handelen, anders zou deze geen verzekering voor je afsluiten. Wellicht staat er eea. over aansprakelijkheid jegens de klant in de algemene voorwaarden?

Zo aan je reacties te lezen wil je gewoon met de bemiddelaar blijven werken. In dat geval accepteer je dus deze verzekering. Misschien tijd voor een goed gesprek?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.