• 0

Iemand ervaring in de sieraden business?

Hoi!

 

Ik vroeg mij af of er leden zijn die ervaring hebben in het produceren van hun eigen sieraden in Nederland en/of in het buitenland.

 

Graag wil ik mijn eigen collectie uitbrengen maar de meeste goudsmids durven het niet aan in Nederland. Al is het maar om een sample te maken. Ik heb wel een bedrijf in Italië gevonden die samen wil werken maar om mij veel tijd en uitleg te besparen stuur ik liever eerst samples op i.v.m de taalbarrière.

 

Ben heel benieuwd naar jullie kennis!

 

Groeten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Graag wil ik mijn eigen collectie uitbrengen maar de meeste goudsmids durven het niet aan in Nederland. Al is het maar om een sample te maken.

Als je zegt dat "de meeste" goudsmeden in Nederland het maken van een sample niet aandurven, dan vraag ik mij af hoeveel je er benaderd hebt. Want met even googelen kom ik talloze goud- en zilversmeden tegen die sieraden op bestelling en op maat maken, bijvoorbeeld van oud goud of zilver met een emotionele waarde. Dus waarom zouden die niet één sample van jouw ontwerp(en) willen maken?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi john!

 

Goeie vraag, vraag ik mezelf ook af. Ik ben de tel inmiddels kwijt. Vaak ga ik het gesprek met ze aan en achteraf blijkt dat het toch niet hun ding is. Ze verwijzen me dan door naar mensen die het misschien wel kunnen, dan denk ik yes toch geen gesloten deur en helaas is het toch hetzelfde verhaal terwijl mijn ontwerpen puur onderdelen zijn die aan elkaar gelast moeten worden met wat steentjes hier en daar.

 

Vandaar mijn vraag of er iemand op higherlevel ervaring heeft en mij tips kan geven :(

Link naar reactie
  • 0

Wordt costume jewelry niet juist van goedkope materialen gemaakt? Waarom kom je dan bij een goudsmid uit?

 

Misschien is het toch nuttig als je eerst wat preciezer uitlegt wat je wil, dan is het voor anderen mogelijk makkelijker daar een oplossing bij te bedenken.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Eén goudsmid, meervoud goudsmeden. Wat is het basismateriaal waar we (of jij) hier over praten (praat)? En de steentjes, zijn die van waarde? Wat is dan het probleem met jouw ontwerpen of beoogde (productie-)vergoeding?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Voor wat meer detail, aparte groffe designs wat ze costume jewelry noemen is b.v Amerika weer erg goed in.

Toch maar eens kijken wat dat nou weer is: custome jewelry en dus niet custom jewelry.

noun: costume jewelry = jewellery made with inexpensive materials or imitation gems.

Misschien een eigen werkplaats opzetten...

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.