• 0

Uitbereiding aanhangerverhuur bij scooter demontage bedrijf, tips / informatie?

Beste ondernemers/gasten van HigherLevel,

 

Ik ben onlangs (per 1 januari 2017) mijn parttime onderneming (eenmanszaak) gestart als scooter demontagebedrijf, met (groot?) succes.

 

Onlangs ben ik op het idee gekomen aanhangwagens en toiletwagens te gaan verhuren, na het internet wat afgestruind te hebben, ben ik eigenlijk nog geen steek wijzer geworden.

 

Iemand enig idee waar ik aan moet denken?

 

- Verzekeringen? Wat als iemand een ongeluk krijgt met mijn aanhanger achter zijn/haar wagen?

- Wat te doen met borg, en dan met name gericht op administratief.

- Hoe werkt dit met de administratie/boekhouding? (Balans etc)

- Wetten waar ik me aan moet houden?

- Bepaalde regels/tip/wetenswaardigheden m.b.t. bijvoorbeeld het aanhanger rijbewijs? Wat te doen?

 

Alle andere tips, informatie, wetenswaardigheden, links naar websites met info, etc etc is allemaal welkom, ik ben nog erg oriënterend bezig.

 

Informatie over mezelf/bedrijf:

- Ik heb een bedrijfspand met ruimte genoeg over buiten.

- Ik ben dus al ingeschreven bij de KvK, met btw-nummer & kvk-nummer e.d.

- Plan voor hoe te adverteren is al klaar

 

Misschien dat ik nog wat vergeten ben, dit is wat even zo in me op kwam, misschien zie ik wel iets over het hoofd, dus alle informatie stel ik zeer op prijs.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bennet de Bakker

Pitstop Outlet

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alle andere tips, informatie, wetenswaardigheden, links naar websites met info, etc etc is allemaal welkom, ik ben nog erg oriënterend bezig.

 

En wat heb je zelf in je oriënterende fase als aanhang-/toiletwagenverhuurder 'in spe' ontdekt?

 

Ik bedoel vraagstukken waar lezers een beetje kunnen meehelpen om op te lossen, niet alleen "wat te doen?" en "waar moet ik aan denken?" dan...

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0
Onlangs ben ik op het idee gekomen aanhangwagens en toiletwagens te gaan verhuren

 

Wat als iemand een ongeluk krijgt met mijn aanhanger achter zijn/haar wagen?

 

Aan wie en wat voor toiletwagens wil je verhuren?

 

Voor diverse evenementen doen wij het beheer en schoonmaak van toiletwagens. Dit zijn dan wel de grotere die op water en riool aangesloten worden. De toiletwagens worden altijd gehuurd inclusief transport en aansluiten door de verhuurder. De evenementen organisator regelt alleen de vergunning en de plek waar de wagen moet komen te staan met de aansluitpunten.

 

Of ga je een soort "dixies" verhuren?

Link naar reactie
  • 0
na het internet wat afgestruind te hebben, ben ik eigenlijk nog geen steek wijzer geworden.

 

Met wat zoekwoorden in Google krijg ik een schat aan info waar ik zo een ondernemersplan zou kunnen schrijven. Alleen nog even de concurrentie in kaart brengen. Die is niet mals want iedere benzinepomp en bouwmarkt biedt deze service aan. Bij bouwmarkten in mijn omgeving kan je zelfs een aanhanger gratis een aantal uren meenemen als je iets koopt wat je niet in je eigen auto kan vervoeren. :(

 

En de meest simpele manier om meer te weten te komen is gewoon zelf een aanhanger huren. heb je gelijk een voorbeeld voor huurcontract met algemene voorwaarden ;D en je kan de verhuurder de oren van zijn kop vragen over alles en nog wat. ;)

 

Toiletwagens is een specifieke markt. Braderieverenigingen huren ze soms wel maar vaker niet vanwege de kosten en de rompslomp. Feesten waar toegangskaarten voor verkocht worden regelen dat vaker wel. Maar dan in full service met transport en aansluiten door verhuurder en eventueel toezicht/schoonmaak tijdens het feest.

 

Toiletwagens zonder toezicht veranderen in korte tijd in een varkensstal. :P

 

Gewoon een paar bedrijven bellen levert een schat aan informatie op. ;)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Verzekeringen? Wat als iemand een ongeluk krijgt met mijn aanhanger achter zijn/haar wagen?

De aansprakelijkheid voor schade aan derden is dan gedekt via het trekkende voertuig, maar dat geldt niet voor de cascoschade aan de aanhanger zelf. Idem voor de cascoschade (brand/vandalisme/diefstal/inbraak/stormschade etc) zodra de aanhanger is afgekoppeld

 

Meest gebruikelijke is dat jij de cascoverzekering regelt. Jouw klant betaalt dat het eigen risico bij schade (en uiteraard de premie, die zit verwerkt in jouw huurtarief). Tip: zorg wel voor een goede cascodekking inclusief hagelschade en vandalisme.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Benader ook eens leveranciers van toiletwagens, ga bij ze kijken en vraag een offerte. Professionele toiletwagens zijn bepaald niet goedkoop. Ben er zelf al eens mee bezig geweest maar vond het een forse investering. Nu regelt de organisatie de wagen en wij het toezicht en de schoonmaak.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.