• 0

Infographic (kantoor)

Omschrijving van je concept:

In mijn Infographic wil ik in 4 simpele stappen het proces van het huren van kantoorruimte omschrijven.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Infographic laten ontwerpen, teksten op de infographic korter gemaakt (less = more).

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het proces van het huren van kantoorruimte in een overzichtelijke infographic plaatsen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

In NL is er nog geen infographic over dit onderwerp.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Algemene indruk, wat moet eruit / erin blijven. Infographic is hier te vinden.

 

 

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Behalve dat ik het een erg klein lettertype vind en dus niet prettig lezen, kun je dit natuurlijk zo uitgebreid maken als je wilt. Maar een aantal essentiële zaken mis ik toch wel:

 

- moet je 24 uur per dag terecht kunnen of is alleen tijdens kantooruren voldoende

- wat voor snelheid internet heb je nodig

- is er een koffieautomaat / centrale kantine

- is er airconditioning

- op welke verdieping bevindt zich de ruimte en is er een lift aanwezig

- moet je bezoekers kunnen ontvangen bij je werkplek

- ...

 

Je presenteert de overwegingen nagenoeg allemaal als opties of vragen. Het komt dan wat vreemd over dat de tekst bij "Huurtermijn" opeens een advies is ("Huur met een flexibel huurcontract ...").

 

Verder lijkt mij het bepalen van het budget ook onderdeel van "een goede voorbereiding".

 

Tot slot: kijk je teksten nog even na op tik-, taal-, interpunctie- en afbreekfouten.

 

Link naar reactie
  • 0

Open een vlog-channel met elke week een nieuw bezoekje aan Mijn Nieuwe Werkplek!!!!! wow, met een sapcentrifu....

 

Wat wil je gaan doen met deze graphic?

Het idee is waarschijnlijk dat infographs meer geshared worden via social media. Als een soort stappenplan. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Je spendeert (vele) uren aan het maken van een infographic waar ik bij doornemen hoofdpijn van krijg en schrijft vervolgens een introductie alhier van vier regels? Doe eerst je huiswerk zou ik dan willen zeggen of doe wat meer moeite als je serieuze feedback van ons verlangt...

 

Een infographic is m.i. bedoeld voor het overdragen van veel informatie, data en kennis in een (relatief) kort tijdsbestek, terwijl een oriëntatie op kantoorruimte naar mijn mening toch wat meer (bedenk)tijd vergt. KISS.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie feedback. Lettertype is iets wat zeker duidelijk moet. Daarnaast zijn er bij het huren van kantoorruimte nogal wat aanvullende tips / adviezen te bedenken, maar denk dat dit het alleen maar chaotisch maakt.

 

Communicatie op de infographic is dus nog een ding. Ik ga proberen de teksten nog korter te maken. Nogmaals dank.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Dat zijn 23 afwegingen teruggebracht tot 4 stapppen:

 

1. voorbereiding (10 punten)

2. type kantoor (4 soorten)

3. kies kantoorruimte (5 keuzes)

4. zoektocht (4 alternatieven)

 

Eindigend met het logo KRV metzonder link.

 

Ik snap de poging wel, maar uitvoering is lastig. Vergt extreem logisch denken, duidelijkheid scheppen en aantrekkelijke presentatie.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Dat zijn 23 afwegingen teruggebracht tot 4 stapppen:

 

1. voorbereiding (10 punten)

2. type kantoor (4 soorten)

3. kies kantoorruimte (5 keuzes)

4. zoektocht (4 alternatieven)

 

Eindigend met het logo KRV metzonder link.

 

Ik snap de poging wel, maar uitvoering is lastig. Vergt extreem logisch denken, duidelijkheid scheppen en aantrekkelijke presentatie.

 

Uitvoering is zeker lastig, omdat het proces complex kan zijn. Het is verleidend om zoveel mogelijk te vertellen (internet is relevant, energie, tips over inrichting etc etc), maar moet bij de basis blijven.

 

Dat probeer ik ten minste. Link heb ik bewust niet erbij geplaatst, maar kan wel.

 

Wil het zo min mogelijk promotioneel maken. Anders had ik mijn website ook als suggestie kunnen geven bij de laatste stap.

 

Behalve social media en mijn eigen blog, zijn er veel artikelen te vinden met "Tips bij het huren van kantoorruimte". En daarvoor heb ik de infographic gemaakt ter aanvulling.

 

Denk dat ik de drempel tot plaatsen verhoog als ik mijn site er ook bij plaats. Aan de andere kant wel goed voor branding. Afweging dus.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Als ik zoek naar kantoorruimte in Utrecht, verschijnen zoekresultaten in Eindhoven en daarbij schijn je als intermediair in Nijmegen te zitten. Dan ben je in mijn ogen geen expert, lokale 'partner' of in ieder geval niet relevant...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het is verleidend om zoveel mogelijk te vertellen (internet is relevant, energie, tips over inrichting etc etc), maar moet bij de basis blijven.

In mijn beleving zijn een aantal van de door mij genoemde punten meer "basis" dan het door jou vermelde "fitness" ...

 

Link naar reactie
  • 0

Het is verleidend om zoveel mogelijk te vertellen (internet is relevant, energie, tips over inrichting etc etc), maar moet bij de basis blijven.

In mijn beleving zijn een aantal van de door mij genoemde punten meer "basis" dan het door jou vermelde "fitness" ...

 

 

Als onderdeel van services. Maar hier past internet ook onder. Werk / prive loopt steeds vaker door elkaar. Daarom die keuze.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.