• 0

Vaste baan en overeenkomst van opdracht

Beste leden,

 

Ik werk op dit moment fulltime met een vast dienstverband. Daarnaast wil ik andere werkzaamheden gaan doen als zelfstandige. Het gaat in dit geval om advieswerkzaamheden die ik wil uitvoeren op basis van een overeenkomst van opdracht. Het gaat hier om 1 opdrachtgever. Het zullen onregelmatige werkzaamheden zijn qua tijd. Ik voorzie in de toekomst geen andere opdrachtgevers.

 

Mijn vraag is, hoe werkt dit fiscaal? Moet ik mij inschrijven bij KVK? Ben ik BTW plichtig? Is dit voor mij winst uit onderneming of resultaat uit overige werkzaamheden? En is dit geen fictief dienstverband? En indien het dat wel is, wat zijn dan de gevolgen voor mij en voor mijn opdrachtgever?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

 

Arjan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je niet naar buiten treedt (maar slechts een afspraak met één afnemer hebt) dan zal je jezelf niet snel moeten inschrijven bij de KvK lijkt mij.

 

Je zal wel BTW plichtig zijn, mits je zelfstandige bent dan.

Tenminste als je prestaties met BTW belast worden (en dat zal wel neem ik aan - maar daar heb je verder niets over verteld, dus dat is dan ook weer niet helemaal zeker).

 

En een fictief dienstverband in deze is natuurlijk niet ondenkbaar.

 

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0
Mijn vraag is, hoe werkt dit fiscaal? Moet ik mij inschrijven bij KVK? Ben ik BTW plichtig? Is dit voor mij winst uit onderneming of resultaat uit overige werkzaamheden?
Eén opdrachtgever naast een vaste baan. Zoek even naar de criteria voor btw/ib-ondernemer, dan wordt het snel duidelijk...

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 79 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.