• 0

Btw verlegd en aansprakelijkheid. (Meerdere vragen.)

Hallo goedendag ik heb al flink rond gezocht op internet met behoefte tot vragen over btw verlegd:

Nu kan ik bepaalde dingen niet expliciet vinden.

Naar mijn weten/bevindingen is een aannemer verplicht om dit te doen van de belastingdienst bij onderaannemers in bepaalde sectoren.

 

Vraag 1 is het wettelijk verplicht?

 

Nu heb ik een volgende vraag 2.

 

Nu heb ik btw verlegd op mijn factuur naar de aannemer. Ben ik dan nu gevrijwaard dat ze nooit meer bij mij zullen komen voor de btw????.....

Stel de aannemer gaat failliet en de verlegde btw om mijn facturen zijn niet afgedragen door de aannemer kunnen ze dan nog steeds bij mij aan kloppen?.....

 

Zo ja wat is dan het beste om te doen om je er tegen te dekken....

Is er een mogelijkheid voor mij om te controleren dat een aannemer het afgedragen heeft???... Of is misschien de aannemer eventueel verplicht je hier in de zoveel tijd van op de hoogte te brengen?

 

Vr Gr: Daan

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb zojuist contact gehad met de belastingdienst.

 

Op de vraag of het verplicht is is: Ja

 

Op de vraag wie aansprakelijk is: Zover als ik heb mogen begrijpen?.... Als de factuurdatum van de onderaannemer voor de faillissement datum ligt van de hoofdaannemer ben je zo goed als gevrijwaard voor de verlegde btw. (Tenzij de regeling ook goed is toegepast.)

 

Let op dit was een telefonisch gesprek dus op deze reactie kunnen geen rechten of feiten aan worden ontleend.

 

Zou leuk zijn als iemand het nog kon of kan bevestigen.

 

Vr Gr: Daan

 

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag,

 

Vaak gaat de verleggingsregeling hand in hand met storting op een g-rekening ivm aansprakelijkheid voor de loonheffingen. Indien je dit niet juist toepast (bv niet , of voor een te laag bedrag) dan kan de belastingdienst bij iedereen in de keten naheffen.

 

Ronald

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.