Voor een van mijn 2 bedrijfsactiviteiten wordt het tijd een webshop in te richten.
Voor mijn andere heb ik er al een, een Drupal/ubercart shop.
daarin staan B2C producten die voor een vaste prijs worden aangeboden.
De andere activiteit (B2B) omvat een enkel producttype dat zowel in standaarduitvoering, al dan niet met opties, maar ook als maatwerk wordt aangeboden.
Offertes maak ik nu in een spreadsheet die voor alle opties de kosten voor de af te nemen oplage en de kosten van elk exemplaar uit de serie samen neemt en daar de productprijs uit berekend.
Ik heb nog geen webshop (open source of betaald) gevonden die dat kan.
Ik heb de specs van een paar shops doorgelezen en daar vind ik het niet terug (woocommerce, magento, opencart) en ik heb naast ubercart ook open commerce voor drupal geprobeerd, die kunnen het ook niet.
Ik ben met ubercart nu bezig een shop te vullen maar daar krijgt elke productvariatie een apart product om de prijs in aantallen van 1 t/m 10 te kunnen presenteren te kunnen. Dat gaan er in de loop van de tijd tientallen worden en daar heeft de bezoeker niks aan, dat wordt onoverzichtelijk.
Om maar wat te noemen, basisproduct kan in wit of zwart plastic of hout, blank, in 1 tot 10 kleuren beits, met een bijna onbeperkt aantal gaten, met een sticker, of met snijtekst, in drie maten.
En dan ben ik nog niet over maatwerk begonnen...
Ik wil dus eigenlijk dat de klant een aantal vragen beantwoord:
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
svenh
svenh
Voor een van mijn 2 bedrijfsactiviteiten wordt het tijd een webshop in te richten.
Voor mijn andere heb ik er al een, een Drupal/ubercart shop.
daarin staan B2C producten die voor een vaste prijs worden aangeboden.
De andere activiteit (B2B) omvat een enkel producttype dat zowel in standaarduitvoering, al dan niet met opties, maar ook als maatwerk wordt aangeboden.
Offertes maak ik nu in een spreadsheet die voor alle opties de kosten voor de af te nemen oplage en de kosten van elk exemplaar uit de serie samen neemt en daar de productprijs uit berekend.
Ik heb nog geen webshop (open source of betaald) gevonden die dat kan.
Ik heb de specs van een paar shops doorgelezen en daar vind ik het niet terug (woocommerce, magento, opencart) en ik heb naast ubercart ook open commerce voor drupal geprobeerd, die kunnen het ook niet.
Ik ben met ubercart nu bezig een shop te vullen maar daar krijgt elke productvariatie een apart product om de prijs in aantallen van 1 t/m 10 te kunnen presenteren te kunnen. Dat gaan er in de loop van de tijd tientallen worden en daar heeft de bezoeker niks aan, dat wordt onoverzichtelijk.
Om maar wat te noemen, basisproduct kan in wit of zwart plastic of hout, blank, in 1 tot 10 kleuren beits, met een bijna onbeperkt aantal gaten, met een sticker, of met snijtekst, in drie maten.
En dan ben ik nog niet over maatwerk begonnen...
Ik wil dus eigenlijk dat de klant een aantal vragen beantwoord:
Hoeveel exemplaren wilt u?
Welk materiaal?
Welke kleur?
Met hoeveel gaten?
Rond of rechthoekig?
Decoratie?
Sticker of snijtekst?
(en dat gaat zo misschien nog even door...)
En dat de shop dan uitrekent wat de prijs wordt.
Is er een shop die dat kan?
Multiplex op zijn mooist:
https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat
https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56722-webshop-die-uit-opties-productprijs-kan-uitrekenen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag