• 0

Uitbetalingen PSP verwerken - verkoopfacturen BTW

Beste allen,

 

Ik maak gebruik van Buckaroo als PSP (payment service provider), zij verwerken de betalingen voor de diensten die ik lever aan consumenten (enkel Nederland). Een klant gebruikt iDeal om af te rekenen, als de betaling succesvol is ontvangt hij/zij een bevestigingsmail met daarin een overzicht v.d. gegevens en een kenmerknummer.

 

Van Buckaroo ontvang ik per maand een kostenfactuur (voor de dienst en transacties). Op deze transactiekosten rekent Buckaroo 0% BTW, maar trekt ook deze af van het totaal. ("Reeds ingehouden transactiekosten").

Daarnaast betaalt Buckaroo mij periodiek uit., daar ontvang ik geen factuur voor van maar er is wel een overzicht per betaling beschikbaar van het aantal succesvolle orders minus de transactiekost iDeal.

 

Bijvoorbeeld:

5 orders à €20 = €100.

Transactiekost: 5x iDeal à 0,05 = 0,25

 

Voor het gemak heb ik ook een dummy Buckaroo kostenfactuur bijgevoegd zoals ik deze ontvang.

Naast de kostenfactuur ontvang ik van Buckaroo een betaling van: €98,75 (€100 - 5 * €0,05).

 

- Moet ik voor elke succesvolle order voor mijn eigen administratie een verkoopfactuur opmaken of is de order in mijn back-end systeem en Buckaroo (waarbij het kenmerknummer overeenkomt) voldoende?

 

- Voor de BTW aangifte, kan ik de ontvangen betaling van Buckaroo (immers zijn daar transactiekosten vanaf gegaan) invoeren als verkoopfactuur (daaruit haal ik de BTW, aangezien de order van €20 incl. BTW is)? Is dit het toepassen van het kasstelsel?

 

- Als een klant zijn bestelling betaalt en annuleert binnen 14 dagen, via Buckaroo voer ik een refund uit. Moet ik ook voor mijn eigen administratie een creditnota o.i.d. opmaken? Of is Buckaroo weer leidend waarbij ik enkel kijk naar de effectieve uitbetaling?

 

- De Buckaroo kostenfactuur, ik voer deze enkel in als inkoopfactuur (op de dienst iDeal zit wel BTW, alleen op de transactiekost niet)?

 

Graag hoor ik jullie gedachten over het bovenstaande..

 

Gr, Alex

DemoFactuurBuckaroo.thumb.png.f85e9b62a19456c27ead185f8f595b40.png

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 306 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.