Ik heb jullie mening/advies nodig want ik weet zelf niet wat ik hiermee aan moet.
Een klant heeft ongeveer 2 maanden geleden een product bij mij gekocht t.w.v. 99 euro, het gaat om een erg innovatief product. Een week later kreeg ik een bericht van haar dat het product het niet deed, ik heb haar toen het product laten terug sturen en haar gratis een nieuwe opgestuurd. Ik testte het product dat ze teruggestuurd had en hij deed het gewoon, ik kan dit product niet meer verkopen omdat het al gebruikt is, dus hierdoor heb ik al verlies van 1 product, dit nam ik voor lief, ik had in ieder geval een klant blij gemaakt.
Nu kreeg ik van de vorige week (2 maanden later) een berichtje van haar dat er een scheurtje in het plastic van het product was, dit hoort niet te kunnen dus ik denk dat dit om een productfout gaat, daarom heb ik voor haar dit onderdeel opnieuw voor haar besteld en naar haar gestuurd, wel had ik gezegd dat doordat er nu een scheurtje in zit hij niet waterdicht is dus dat het beter is als ze hem pas weer gebruikt zodra ze het onderdeel vervangen heeft. Toen kreeg ik deze week een berichtje van haar.:
"Het product is klaar om terug gezonden te worden. Ik denk dat ik niet geschikt ben voor deze nieuwe technologie. Sinds de barst een aantal x gebruikt, ik vind het erg lastig in gebruik. Bij de laatste keer dat ik hem gebruikte gleed hij uit mijn handen en...... is hij nat geworden. Ik ben er eigenlijk klaar mee misschien ligt het aan mij, telefoon of internet verbinding maar echt profijt heb ik er nog niet van gehad. Wil je de sensor nog terug hebben?"
Ik heb gevraagd of ze het product kan terugsturen (verzendkosten vergoed ik natuurlijk), zodat ik kan kijken of ik er nog iets mee kan.
Nu mijn vraag, wat moet ik doen, wel of geen geld terug? Volgens de officiële regels heeft zij hem in het water laten vallen waardoor het product in waarde verminderd is en ik er niks meer aan heb dus hoef ik haar niks terug te geven. Aan de andere kant, ze heeft 100 euro voor een product betaalt waar ze uiteindelijk niks aan heeft gehad, qua klantvriendelijkheid zou ik het wel terug moeten geven. Of is het wellicht een idee om de helft van het geld terug te geven?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
Groeten,
Suzan.
http://www.orscana.nl - Officiële Nederlandse aanbieder van de Orscana paardensensor!
Meet de temperatuur, het vochtgehalte en de bewegingen van jouw paard!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Orscana.nl
Orscana.nl
Hallo mede-ondernemers,
Ik heb jullie mening/advies nodig want ik weet zelf niet wat ik hiermee aan moet.
Een klant heeft ongeveer 2 maanden geleden een product bij mij gekocht t.w.v. 99 euro, het gaat om een erg innovatief product. Een week later kreeg ik een bericht van haar dat het product het niet deed, ik heb haar toen het product laten terug sturen en haar gratis een nieuwe opgestuurd. Ik testte het product dat ze teruggestuurd had en hij deed het gewoon, ik kan dit product niet meer verkopen omdat het al gebruikt is, dus hierdoor heb ik al verlies van 1 product, dit nam ik voor lief, ik had in ieder geval een klant blij gemaakt.
Nu kreeg ik van de vorige week (2 maanden later) een berichtje van haar dat er een scheurtje in het plastic van het product was, dit hoort niet te kunnen dus ik denk dat dit om een productfout gaat, daarom heb ik voor haar dit onderdeel opnieuw voor haar besteld en naar haar gestuurd, wel had ik gezegd dat doordat er nu een scheurtje in zit hij niet waterdicht is dus dat het beter is als ze hem pas weer gebruikt zodra ze het onderdeel vervangen heeft. Toen kreeg ik deze week een berichtje van haar.:
"Het product is klaar om terug gezonden te worden. Ik denk dat ik niet geschikt ben voor deze nieuwe technologie. Sinds de barst een aantal x gebruikt, ik vind het erg lastig in gebruik. Bij de laatste keer dat ik hem gebruikte gleed hij uit mijn handen en...... is hij nat geworden. Ik ben er eigenlijk klaar mee misschien ligt het aan mij, telefoon of internet verbinding maar echt profijt heb ik er nog niet van gehad. Wil je de sensor nog terug hebben?"
Ik heb gevraagd of ze het product kan terugsturen (verzendkosten vergoed ik natuurlijk), zodat ik kan kijken of ik er nog iets mee kan.
Nu mijn vraag, wat moet ik doen, wel of geen geld terug? Volgens de officiële regels heeft zij hem in het water laten vallen waardoor het product in waarde verminderd is en ik er niks meer aan heb dus hoef ik haar niks terug te geven. Aan de andere kant, ze heeft 100 euro voor een product betaalt waar ze uiteindelijk niks aan heeft gehad, qua klantvriendelijkheid zou ik het wel terug moeten geven. Of is het wellicht een idee om de helft van het geld terug te geven?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
Groeten,
Suzan.
http://www.orscana.nl - Officiële Nederlandse aanbieder van de Orscana paardensensor!
Meet de temperatuur, het vochtgehalte en de bewegingen van jouw paard!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56749-wel-of-geen-geld-terug-geven-aan-klant/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag