• 0

Garantie op materiaal, maar ook op het werk wat daar uit volgt?

Hallo,

 

Ik moet een ledstrip leveren en monteren op een nogal lastige plek (30 meter hoogte, hoogwerker, wegafsluiting) ik geef 1 jaar garantie op de ledstrip maar wat als deze binnen de garantie periode defect gaat!! dan gaat dat mij minimaal 2000 euro kosten om een hoogwerker te huren.

hoe moet ik hiermee omgaan? gewoon in mijn voorwaarde opnemen dat ik wel garantie geef op het product maar niet op het vervangen en verder daaruit ontstane kosten?

 

Ron.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom Ron,

 

Wat staat erover in je eigen AV?

Hoe zijn de verkoopvoorwaarden van je leverancier?

Zijn er inkoopvoorwaarden van je klant?

Als laatste, staat er nog iets in de polisvoorwaarden van je verzekering. Is er een aanvullende verzekering mogelijk voor dit soort situaties?

 

Er zullen vast meer reacties volgen.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je iets in de vorm van dit in je garantie-bepalingen hebt staan, dan lijkt het wel duidelijk:

Bedoelde garantie beperkt zich tot materiaal- en fabricagefouten.

Je kunt genoeg voorbeelden van dergelijke voorwaarden vinden op internet.

 

Verder kun je natuurlijk ook garantie op werk kunnen geven (voor als die strip binnen een bepaalde tijd los komt) maar beide incidenten moet je dus los zien en als zodanig vermelden in je voorwaarden.

 

Ik neem aan dat je materiaal en installatie apart vermeldt op de offerte en factuur.

 

(Ik neem ook aan dat dit een hypothetisch geval is en/of levering nog niet plaats heeft gevonden.)

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

het werk is nog niet in opdracht, ik ben starter en heb mijn voorwaarden nog niet ingediend, ik heb ze wel klaar, en heb over dit geval er ook iets in gezet, nu zal ik maandag eens gaan informeren om deze voorwaarden te laten controleren voordat ik deze indien.

 

als ik ze nog niet heb ingediend bij de KVK maar ik stuur ze wel met de offerte mee is dat ook geldig?

 

Ron

Link naar reactie
  • 0

Ja, het laten controleren van je voorwaarden is heel verstandig.

 

Meesturen met de offerte is voldoende. Deponeren is absoluut geen verplichting. Als je de voorwaarden dus altijd met de offerte meestuurt (e.v. een verwijzing naar die extra bijlage in de tekst van de offerte) dan is dat ook goed en rechtsgeldig.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

bedankt voor de reactie, ik zal eens navragen naar de inkoop voorwaarden van de klant.

 

Dat zou ik zeker niet doen, de klant is zelf verantwoordelijk voor het laten gelden van zijn inkoopvoorwaarden.

 

Hoe is de offerte aanvraag tot stand gekomen, dat is vaak al de start van de zg. battle of forms.

Link naar reactie
  • 0

Zou dat eerder overduidelijk in de offerte en overeenkomst van deze ene klant vermelden, dan in de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden die voor al je dienstverlening gelden stoppen.

 

Met een bedrijf dat nooit garantie op afgeleverd werk levert, zou ik in ieder geval nooit zaken doen.

Terwijl deze ene klant wellicht wel begrip voor de omstandigheden heeft.

Link naar reactie
  • 0

U hoeft voorwaarden niet bij de Kamer van Koophandel te deponeren. U moet ze wel meesturen met offertes.

U kunt in uw offerte bovendien zo nodig afwijken van uw algemene voorwaarden voor dit specifieke geval.

Over de inkoopvoorwaarden van de ander moet u zeker niet beginnen, zoals hierboven ook aangegeven.

Uw voorwaarden zou ik zeker laten controleren.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

 

Los van alle juridische trucs om niet op kosten gejaagd te worden als die installatie binnen een jaar faalt, zou je ook het risico kunnen inschatten en de opdrachtgever betrekken bij het vinden van een oplossing voor dat scenario. Dus verantwoording nemen en niet afschuiven.

 

Wat is de ervaring bij vergelijkbare projecten?

 

Kijk eens naar de LED's op de oude silo's bij Veghel.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Los van alle juridische trucs om niet op kosten gejaagd te worden als die installatie binnen een jaar faalt, zou je ook het risico kunnen inschatten en de opdrachtgever betrekken bij het vinden van een oplossing voor dat scenario. Dus verantwoording nemen en niet afschuiven.

 

Wat is de ervaring bij vergelijkbare projecten?

 

Kijk eens naar de LED's op de oude silo's bij Veghel.

 

 

Hele verstandige tip, LED strips nemen van een gerenommeerd merk, niet alleen de opdrachtgever hierin betrekken maar ook de leverancier of fabrikant.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

bedankt voor de tips, de materialen die ik ga gebruiken zijn van goede kwaliteit, ik heb eerder al eens een ervaring gehad met minder kwaliteit leds dat nooit meer.

Ik heb zojuist idd al een mail naar de opdrachtgever gestuurd en hem dit zo voor gelegd hoe we dit samen gaan oplossen als het binnen de tijd wel fout zou gaan, omdat ik hier in het maken van de prijs anders nog rekening mee kan houden. ik wacht de reactie af.

 

en morgen eerst even met mijn rechtsbijstand verzekering bellen, deze heb ik en eens kijken wat zij mij adviseren met mijn voorwaarden.

 

Ron

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me zeker verstandig hier afspraken over te maken, al helemaal als je ook betrokken bent bij de installatie van die strip.

 

Als de opdrachtgever alleen de strip koopt maar zelf de plaatsing uitvoert (of laat uitvoeren door een derde andere partij) ligt het wellicht anders: dan kun je niet weten wat de eventuele gevolgschade is. Men zou het bij wijze van spreken in het ISS kunnen gebruiken en dan kunnen ze niet van jou verwachten dat je een vervangend model komt bezorgen per soyuz... tenzij overeengekomen ;)

Link naar reactie
  • 0

Kun je wel met zekerheid zeggen wat de oorzaak is als de lichtstrip het niet meer doet?

 

De strip kan stuk zijn, maar er kan ook een draad loszitten. Of zie ik het nu weer te simpel?

 

 

 

(30 meter hoogte, hoogwerker, wegafsluiting) ik geef 1 jaar garantie op de ledstrip maar wat als deze binnen de garantie periode defect gaat!! dan gaat dat mij minimaal 2000 euro kosten om een hoogwerker te huren.

 

Niet te simpel gezien, best wel een hele goeie opmerking, is de fabrikant in staat om een strip ter plekke te repareren bij een defect, of meteen alles vervangen. Wat wordt de rol van de fabrikant bij een defect?

 

Edit: Bij nader inzien, betrek vooral de fabrikant hierbij, laat je voorlichten, hoe beveilig je de LED strip b.v. tegen mogelijke blikseminslag.

 

Link naar reactie
  • 0
Men zou het bij wijze van spreken in het ISS kunnen gebruiken en dan kunnen ze niet van jou verwachten dat je een vervangend model komt bezorgen per Soyuz... tenzij overeengekomen ;)

 

Zo even uit het hoofd kost het een particulier of een bedrijf 60 miljoen euro om met de Soyuz naar het ISS te vliegen en een NGO als de ESA 20 miljoen. Al schat ik dat Roskosmos aan NASA een wat vettere rekening stuurt, gewoon, omdat het kan.

 

Ik zou die strip trouwens niet zelf bezorgen, waarschijnlijk is het goedkoper hem als vracht mee te sturen en een astronaut te instrueren over de installatie.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.