• 0

Verdeling aandelen na conceptontwikkeling website

Beste forumleden,

 

Graag zou ik enige ondersteuning willen hebben bij de volgende situatie. Ik hoop dat iemand mij enigzins op weg kan helpen. Bij voorbaat dank uiteraard!

 

Ongeveer 1,5 jaar geleden ben ik gevraagd om bij een project betrokken te worden, een online datingsite in een niche. Degene die het concept bedacht heeft had het al een tijdje op de plank liggen en zocht eigenlijk een sparringpartner om het concept uiteindelijk van de grond te krijgen.

 

We zijn in gesprek gegaan, hij heeft mij alle ins en outs verteld, en we zijn aan de slag gegaan. Inmiddels zijn we op een punt beland waar we een volgende stap moeten gaan zetten met bijbehorende afspraken. Hierin zit mijn vraag. Wat is nu een logische verdeling van aandelen/eigenaarschap/zeggenschap ed?

 

Mijn compagnon heeft het concept (de niche) bedacht, de software uitgezocht, en alle investeringen gedaan. Daarna heeft hij mij erbij betrokken. Niet meer dan logisch dan dat als er een vorm van verdeling ter sprake komt dat hij het leeuwendeel mag opeisen.

 

Mijn kant van het verhaal is natuurlijk dat het concept sec gezien niks waard is, en dat degene(n) die ermee aan de slag gaan waarde kunnen toevoegen. Wat ik ook gedaan heb de afgelopen 1,5 jaar. Ik heb er ongeveer 10 uur per week onbetaald aan besteed.

 

Situatie:

- Concept is bedacht, betaald en neergezet door X

- X heeft iemand nodig om het concept samen met hem te ontwikkelen en bedrijf van te maken

- Ik heb 1,5 jaar onbetaald besteed om het concept te ontwikkelen

- X heeft meer ervaring in de online business, meer contacten en eigen softwarebedrijf

 

We zijn nu in gesprek over eigenaarschap en dergelijke. Plat verwoord: Hij vind natuurlijk dat hij alles bedacht heeft en ik vind dat het nog steeds op de plank zou liggen als ik niet ingestapt was...

 

Zijn hier wellicht standaard richtlijnen voor? Ik zou graag iets meer houvast hebben voordat ik in een emotionele discussie verzandt wbt het eigenaarschap.

 

Veel dank!

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Wat heb je met je compagnon afgesproken voordat je besloot om er 780 uur werk in te steken?

 

Is het antwoord daarop "niets", dan sta je mogelijk met lege handen. In dat geval zou ik je compagnon vragen wat hij een redelijke verdeling zou vinden, waarna jij erop kunt reageren met je akkoord of met argumenten waarom dat onredelijk zou zijn.

 

Nb. Hoe is het je vergaan met je andere project? Daar speelde iets soortgelijks...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 58 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.