• 0

Berekenen loonbelasting bij resultaten uit overige werkzaamheden

Wie weet of ik via een programma kan berekenen hoeveel loonbelasting iemand moet betalen bij resultaat uit overige werkzaamheden? Het gaat hier om mensen onder de 65 en boven de 65.

Ik heb zelf wel wat verstand van boekhouden maar dat wordt me toch een beetje te moeilijk.

 

Groeten, Martine

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Martine, je betaalt geen loonbelasting....

Loonbelasting is een voorheffing op de inkomstenbelasting als je in loondienst werkt en deze wordt later "verrekend" met de inkomstenbelasting....

dus je gaat inkomstenbelasting betalen, maar dat is puur een termenkwestie dus...

 

Als je niet al te veel bijverdiend kun je er vanuit gaan dat het tarief van de inkomstenbelasting die je over de "overige inkomsten" gaat betalen, hetzelfde is als het tarief dat je nu betaalt bij je inkomstenbelasting....

 

Wat dat tarief (percentage) is (werkt volgens het schijventarief) hangt af van hoeveel je bruto inkomen is....dus daar kan ik zo geen uitspraak over doen....

 

Zoek eens via de site van de belastingdienst op "schijventarief" en vergelijk jou inkomen daarmee, dan weet je meteen hoeveel inkomstenbelasting je moet gaan betalen....

Egbert Punter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.