• 0

Factuur verwerking betaald door 3e

Dag allemaal,

Ik ben nog een leek op het gebied van administratie en heb mijn vraag proberen te beantwoorden maar ik kom er helaas nog niet helemaal uit. Ik heb goederen besteld voor mijn bedrijf en bij mijn ouders laten afleveren. De factuur staat op mijn bedrijf en ik was in de veronderstelling deze later te gaan betalen. Nu heeft mijn vader de factuur gelijk voldaan per pin met zijn pas. Hoe kan ik dit toch goed verwerken dat ik het geld overmaak aan mijn ouders en toch de btw terug kan vragen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Vriendelijke groet,

Jan

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56774-factuur-verwerking-betaald-door-3e/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Geld aan je vader overmaken vanaf je zakelijke rekening. (of als je die niet hebt je gewone rekening). Zet in de omschrijving ook het factuurnummer + naam van de leverancier, dan weet je later altijd bij een evt. controle waar dat bedrag voor was. 4 jaar later moet je ook nog weten wat die overschrijving was ;)

Factuur opnemen in de administratie alsof er niks aan de hand is. Met BTW aangifte is er sowieso geen probleem. Bij je BTW aangifte hoef je immers toch niet op te geven hoeveel geld je op je rekening hebt staan.

Je bankbetaling aan je vader koppelen aan de factuur als je digitaal boekhoudt. Als je niet digitaal boekhoudt is dit laatste niet mogelijk, maar zorg wel dat je het geld terug betaald aan je vader zodat je banksaldo klopt straks bij de aangifte inkomstenbelasting.

Oftewel, er is niet zoveel aan de hand omdat je bedrijfsnaam wel op de factuur staat. En als je dus het bedrag terugbetaald aan je vader klopt je boekhouding ook weer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar