• 0

Informatieve website

Beste allemaal,

 

Ik heb olymp*icga*mes*korea.com geregsiteerd een hele tijd geleden (zonder *). Ik zou hier graag een leuke informatieve site op willen zetten maar ik weet niet of dit wel toegestaan is. Ik heb rondgekeken in het merknamen registrer maar ik kwam de hele naam niet tegen. Wel kwam ik olympic games als merknaam tegen, echter staat er niet bij of je wel of geen site mag beginnen met de naam in de url.

 

Zou iemand mij advies kunnen geven omtrent het gebruik van dit domein? Is het toegestaan om en informatieve site te bouwen op dit domein?

 

Alvast hartelijk bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sven

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik snap je vraag prima hoor. Je vraag over of je die domeinnaam mag gebruiken heeft ook betrekking op hoe je hem gebruikt. Waar komen de uitslagen en nieuwtjes vandaan en wat heb je daarover geregeld met de rechthebbenden?

Hetzelfde geldt voor de illustraties en foto's. Wat heb je daarover zelf al uitgezocht?

Link naar reactie
  • 0

Het zal er ook nogal vanaf hangen wat je erop zet. Je mag bijvoorbeeld het logo niet gebruiken (zowel van het specifieke jaar als de ringen etc).

 

Overigens is het wel tamelijk riskant: Die blafbrief gaat er zeker komen, en ze zullen mogelijk ook procederen als ze niet eens zoveel kans hebben - met de hoop dat je geen zin hebt in het proces en de site alsnog offline haalt. Gezien de kosten lijkt me dat van hun kant een heel redelijke aanname ;)

Link naar reactie
  • 0

Je mag een fansite leuke informatieve (commerciële) site maken, zo lang je geen inbreuk maakt op de intellectuele rechten (logo's, foto's, teksten) van een ander. Kijk maar eens of er rechtspraak is over WK's en andere Olympische Spelen, zoals gebruik van de ringen. Olympic-specifieke rechten lijken me alleen van toepassing in het land dat zijn wetten heeft aangepast.

 

Beetje zelfwerkzaamheid kan geen kwaad. ::)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.