• 0

Klantfactuur als sticker op bubbel envelop

Hallo,

 

Ik ben een horloge merk begonnen en ga binnenkort mijn eerste bestellingen uitleveren. De verpakking is zo ontworpen dat hij in een bubbel envelop precies door de brievenbus past. Hierdoor kunnen we met Postnl internationale post verzenden voor €6,65.

 

Nu kom ik erachter dat een aantal papieren, de factuur en C22 formulier noodzakelijk zijn voor de verzending. Deze kan je in een speciale plastic envelop aan de zending plakken, maar ziet er met een kleine envelop vrij slordig uit en ik ben bang dat de zending niet meer door elke brievenbus past.

 

Nu geloof ik dat het C22 formulier ook in de adres sticker verwerkt mag worden (maat 1/4 A4). Dus dat is geen probleem.

 

Maar ik heb geen idee of je ook de factuur als sticker op de verpakking mag plakken (en papieren factuur in de bubbel envelop).

 

Dus mijn vraag is mag je de klant factuur als sticker op de verpakking plakken voor de douane?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
  • 0

Nu kom ik erachter dat een aantal papieren, de factuur en C22 formulier noodzakelijk zijn voor de verzending.

Waar staat er dat je naast het CN22 formulier ook nog de factuur op de buitenkant moet bevestigen?

 

(Ik neem aan dat je de factuur zelf wel nog dubbelgevouwen in de envelop hebt zitten.)

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is het formaat van de envelop?

CN22 + kopie factuur past volgens mij wel op de achterkant van een C5 envelop in zo'n plastic hoes maar ik begrijp dat je dus een kleiner formaat gebruikt.

 

Nergens staat natuurlijk dat je een kopie factuur niet kunt verkleinen naar 3x3cm :D :D

Link naar reactie
  • 0

Beste Favorite,

 

allereerst welkom op ondernemersforum HL. Wij haken ergens aan in jouw denkproces en ondernemersstappen, maar ik snap niet helemaal hoe en wat je gaat versturen plus vanwaar en waarnaartoe je dat wilt gaan doen.

 

Wat zegt PostNL over waarde van goederen, bestemmingen, verzendmethoden en douaneverklaringen? Ik proef voorzichtig een mismatch o.b.v. jouw aannames.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
... maar ik snap niet helemaal hoe en wat je gaat versturen plus vanwaar en waarnaartoe je dat wilt gaan doen. Wat zegt PostNL over waarde van goederen, bestemmingen, verzendmethoden en douaneverklaringen?

Dat staat toch in de eerste zin?

 

Verder mag ik aannemen dat als er over een CN22 formulier gesproken wordt dat er dus wel al enig vooronderzoek gedaan is m.b.t. waarde en bestemming (want dan kom je bij de waardes en bestemming uit waarvoor een CN22 nodig is).

 

Wel kon ik niets vinden over kopie factuur vereiste bij postnl en de link verwijst naar royalmail. Dus je zou die factuur ok gewoon weg kunnen laten (natuurlijk wel bijsluiten).

Link naar reactie
  • 0

Het gaat dus om een zogeheten handelsfactuur, dat was mij niet meteen duidelijk.

 

(Vragen op facturen op HL gaan vaak over facturen die zijn opgesteld volgens de regels voor de omzetbelasting, maar daar gaat het hier dus niet om.)

 

Ik vraag me af of je niet botst met de privacywetten van de betrokken landen als je de handelsfactuur voor iedereen zichtbaar op de buitenkant van de envelop plaatst.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Favorite, zou je het concept t.z.t. willen delen? Bijvoorbeeld in ons WVJVM-board? Dan kun je in ruil mogelijk waardevolle terugkoppeling ontvangen. Ik ben gewoon geinteresseerd wat voor Europese of wereldwijde markt je denkt te kunnen bedienen vanuit NL...

 

...ik ben geen directe concurrent en op HL zijn (of waren) best horlogeliefhebbers actief.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb trouwens gevonden waar ik het heb gelezen waar staat dat je de factuur op de verpakking dient te plakken om te voorkomen dat de douane de zending openmaakt. Zie: https://www.postnl.nl/versturen/brief-of-kaart-versturen/brief-of-kaart-buitenland/buitenlandse-verzendvoorwaarden/

 

Ik maak hier wel uit op dat het inderdaad niet verplicht is om mee te sturen. Om jouw vraag te beantwoorden Highio, ik natuurlijk graag het concept delen. Is hier specifiek WVJM voor bedoeld? Mocht je het interessant vinden, we hebben onlangs onze Kickstarter succesvol afgerond en hebben op dit moment nog een IndieGogo campagne live staan voordat we voor het einde van de maand gaan leveren: https://www.wallacehume.com

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.