• 0

slakkenkaviaar ontwikkelen

Beste allen,

 

sinds vorig jaar ben ik bezig met het kweken van escargots. Nu heb ik veel slakkeneitjes en wil ik hiervan slakkenkaviaar maken. Dit is ook al een bestaand product en op de markt maar de huidige producenten geven hun geheim van hoe je dit moet maken begrijpelijk niet prijs. Is er iemand die weet hoe je een dergelijk product kan ontwikkelen? Welke bedrijven je hierbij zouden kunnen ondersteunen zodat het product ook aan alle wettelijke eisen voldoet?

Zie reacties graag tegemoet,

Mvg Antonio Wood

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Antonio,

 

Ik heb persoonlijk nog nooit gehoord van Slakken Kaviaar. Maar ik kan me voorstellen dat dit met de juiste marketing ook in NL zal aanslaan. Of ben je van plan om in Frankijk etc. te gaan verkopen. Wellicht kan je contact zoeken met een andere producent om daar te gaan kijken hoe het er aan toe gaat?

 

Ik heb wel even voor je zitten googlen, nog niet precies tegen gekomen hoe het werkt. Maar misschien heb je hier iets aan.

 

https://web.wpi.edu/Pubs/E-project/Available/E-project-050517-024421/unrestricted/Snail_Caviar_final_IQP_report.pdf

 

Link naar reactie
  • 0

Antonio,

 

ik heb geen specifieke regels over dit onderwerp kunnen vinden (neem daarvoor contact op met de NVWA), maar je zult in ieder geval moeten voldoen aan regels rond voedselhygiëne en etikettering .

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Eetgewoonten, smaakvoorkeuren en de geleidelijke evolutie daarin is eigenlijk een fascinerend onderwerp. Zie je ook dat marketing zelden van invloed is.

 

Zo is broodbeleg wel een heel Nederlands (misschien ook Duits) fenomeen. De Britten hebben weliswaar hun sandwich en de Denen smörrebrot, maar die zie je ze nooit zelf aan tafel smeren.

 

Drop is breder verspreid als liquorice in de Angelsaksische sfeer en Lakritze in Duitsland en lakrids in Scandinavië, maar dat zijn doorgaans zoete varianten. Is zelfs een favoriete ijssmaak! Dropmunten werden in Duitsland lang Negertaler genoemd, maar dat is uiteraard niet meer politiek correct. Bärendreck mag weer wel. Ontdek ik net op wikipedia. In Finland en de Baltics wordt Vogelsuppe gedronken, een dropdrank met 32% alcohol.

 

Lekker met slakkenkaviaar. :P

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.