Jump to content
Jos Vrolijk

Taalgebruik

Recommended Posts

"De taal is het voertuig van de geest, maar het is onderhand een krakende wagen geworden." (Wijlen Driek van Wissen)

Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Mag dit topic naar de stamtafel svp?

Als je wil weten wat we eigenlijk eten... watch mee!  

Ik ben op dit forum gekomen omdat ik op zoek was naar een bepaald onderwerp op internet. Daarbij kwam deze site ook naar voren. Ik las een deel van een reactie van iemand en in die ene zin stond het al vol met grove taalfouten (en niet of het dat of wat moest zijn. Dit kwam idd door de eigenwijsheid van het toetsenbord). Dus eerst aangemeld en verder gelezen. Ik schrok hier best wel van en kon het niet laten om een reactie te plaatsen. Schijnbaar heeft het wat met mensen gedaan....

Wat ik treurig vind (t) is dat het schijnbaar algemeen geaccepteerd is geworden. Ik ben totaal geen taalpurist, verre van dat en dat er mensen het nodig vinden om daar grapjes over te maken, prima. Maar gelukkig zijn er ook mensen die het met mij eens zijn.

Ik ben niet stil hoor in de zin van "en toen was het stil". Waarschijnlijk moet je ook tegenwoordig direkt terug reageren anders gaat men ongeduldig worden. Maar ik heb gevonden wat ik nodig had. Dit was alleen een klein zijsprongetje. Meer niet.

Wat ik treurig vind (t) is dat het schijnbaar algemeen geaccepteerd is geworden.

Wat wil je dan? Dat iedereen met meer dan een bepaald aantal spelfouten van het forum geknikkerd wordt?

Dit is typisch iets dat nou eenmaal is zoals het is, dus er is geen keuze: je hebt het maar te accepteren.

De reden dat veel mensen over je post vallen is omdat je het blijkbaar reden genoeg vond om je speciaal voor deze constatering te registreren en zonder verdere introductie deze site af te zeiken.

Waarschijnlijk moet je ook tegenwoordig direkt terug reageren anders gaat men ongeduldig worden.

Binnen 24 uur is heel netjes.

Maar ik heb gevonden wat ik nodig had.
Dat is veel belangrijker dan correcte stijl en spelling. Het is ook een tikkeltje pedant om elkaar de les te lezen op taalgebruik en tafelmanieren.

Al zouden duidelijke kopregels verplicht gesteld moeten worden en zelfs afgedwongen! :P

Bij de soepkeuken klagen over gebrek aan kruiden? ::)

(LOL, het gaat over taal en natuurlijk maak ik een taalfout en een typefout.)

BrokxMedia - Audiovisueel Ontwerp

Boeiende Bedrijfsfilms, Commercials & Onlinevideo

Hahaha....je dient het maar te accepteren

Zegt al genoeg.

Maar ben al weer weg hoor....

Als je in plaats van te mopperen een oplossing hebt om het te voorkomen, dan hoort iedereen dat vast graag!

De oplossing is eenvoudig: accepteren dat we elkaar erop wijzen wanneer de grammatica of spelling rammeldt

Partner bij Storm van 's Gravesande Advocaten te Ede: www.advocaatstorm.nl

Focus op ondernemers- en insolventierecht

Mijn bijdrage aan de maatschappij lever ik in het (jeugd)strafrecht

De oplossing is eenvoudig: accepteren dat we elkaar erop wijzen wanneer de grammatica of spelling rammeldt.
Dan gaan we voortdurend off-topic.

Bovendien kan ik iemand die terug reageert niet serieus nemen als taalverkeersagent.

Hoewel: reageren op reacties kun je eigenlijk best terug reageren noemen. ;)

Hahaha....je dient het maar te accepteren

Zegt al genoeg.

Maar ben al weer weg hoor....

Inderdaad, totaal geen taalpurist 'pur sang'.

Misschien is het verstandiger om zelf correct te blijven schrijven om zo te laten zien hoe het volgens de huidige taalregels hoort te gebeuren. Mensen zijn net zoals papegaaien ... een goed voorbeeld doet goed volgen, oftewel 'Wel voor ghegaen, doet wel volghen'.

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.