• 0

Folders/reclame/kortingen website

Hallo allemaal,

 

Hierbij wil ik graag gebruik maken van jullie geweldige website en tips willen ontvangen over mijn toekomstige plannen.

 

In het kort wil ik mijn idee uitleggen wat ik van plan ben:

 

Ik heb bijna alles geregeld qua website etc om een folders/reclame coupen website te beginnen voor buitenlandse winkels hier in nederland. Alleen kom ik zelf niet uit wat het gemakkelijkste is voor de winkelier met weinig kennis, en heel misschien weinig tijd.

 

Stel dat een winkelier een product in het aanbieding wil zetten, is het anders te doen dan,: eerst een foto maken van product a - inloggen in website - product info invoeren - fotos uploaden - checken of alles correct is- posten.

 

 

In het begin had ik een idee in mijn bovenkamer zien branden en dat was: de winkelier foto maken van product a met korte info prijs etc, deze vervolgens via whatsapp versturen naar mij en ik invoeren in de website. Maar stel dat ik ooit 1000 producten in 1 week moet verwerken?. Dat gaat dus niet werken.

 

Iemand een idee/tip?

 

 

@edit:

 

Iets vergeten te melden. Ik had een tijdje geleden naar een International Product Database gezocht maar helaas zonder resultaat, tenminste de soort producten komen niet voor in de meeste database's.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat is je verdienmodel? Affiliate neem ik aan? Er zijn diverse affiliatepartijen die gewoon een automatische productfeed aanleveren waarbij alle gegevens automatisch worden ingelezen in je cms.

 

Als je echter veel concurrentie hebt (wat meestal het geval is bij dit soort sites) zul je toch echt unieke content moeten hebben om een kans te maken in Google.

 

Zo heb ik zelf een tijdje voor 1 van de grootste kortingscodesites van België gewerkt als copywriter en daar moest ik de hele dag teksten verzinnen bij de verschillende aanbiedingen. In het begin was dat best leuk, maar na de vijfde tekst voor weer dezelfde shop werd dat wel behoorlijk lastig en geestdodend. Hij heeft nu echter nog steeds enkele mensen fulltime in dienst daarvoor.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
Ik had een tijdje geleden naar een International Product Database gezocht maar helaas zonder resultaat, tenminste de soort producten komen niet voor in de meeste database's.
Ben je in een speciale niche (deelmarkt) actief?

 

Ik zie grote retailers nog niet zelf foto's uploaden of opsturen naar een obscure website in een buitenland. En ook geen winkelier met weinig kennis. Hoe gaan die jouw aanbod ooit vinden?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Stel dat een winkelier een product in het aanbieding wil zetten, is het anders te doen dan,: eerst een foto maken van product a - inloggen in website - product info invoeren - fotos uploaden - checken of alles correct is- posten.

 

Lastig en prijzig om te realiseren maar als je het een winkelier echt makkelijker wilt maken om producten te posten dan zou je daarvoor een app kunnen laten bouwen. Winkelier opent app, selecteert foto's op telefoon, voert gegevens in en plaatst het product. Nadeel is dan wel kwaliteit van de foto's (gemaakt met mobiel ).

 

Ik kan zo geen makkelijker alternatief bedenken dan de winkelier een mail / whatsapp laten sturen en zelf invoeren. Indien je winkelier laat mailen kun je wel makkelijker de tekst copy/pasten.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is je verdienmodel? Affiliate neem ik aan? Er zijn diverse affiliatepartijen die gewoon een automatische productfeed aanleveren waarbij alle gegevens automatisch worden ingelezen in je cms.

 

Als je echter veel concurrentie hebt (wat meestal het geval is bij dit soort sites) zul je toch echt unieke content moeten hebben om een kans te maken in Google.

 

Zo heb ik zelf een tijdje voor 1 van de grootste kortingscodesites van België gewerkt als copywriter en daar moest ik de hele dag teksten verzinnen bij de verschillende aanbiedingen. In het begin was dat best leuk, maar na de vijfde tekst voor weer dezelfde shop werd dat wel behoorlijk lastig en geestdodend. Hij heeft nu echter nog steeds enkele mensen fulltime in dienst daarvoor.

 

 

Het verdien model is maandelijkse kleine bijdrage van elk winkel. Op lange termijn wil ik zoveel mogelijk winkelketens aanspreken.

 

Wat concurrenties betreft, er is op dit moment geen enkel website die ik als concurrentie zie.

 

 

Copywriter is idd zeer lastig en dat wil ik zeker vermijden. Mijn website wordt meer een prijsvergelijkings website en aanbieding/reclame maar dan zonder tekst. Alleen product naam-korte omschrijving-prijs etc.

Link naar reactie
  • 0

Ik had een tijdje geleden naar een International Product Database gezocht maar helaas zonder resultaat, tenminste de soort producten komen niet voor in de meeste database's.
Ben je in een speciale niche (deelmarkt) actief?

 

Ik zie grote retailers nog niet zelf foto's uploaden of opsturen naar een obscure website in een buitenland. En ook geen winkelier met weinig kennis. Hoe gaan die jouw aanbod ooit vinden?

 

 

 

Dat is wat ik tegenaan loop. De soort producten wat jij waarschijnlijk in gedachten hebt zijn bv ipad's, electronika,laptops etc. Dat soort producten zijn makkelijk te vinden in bv cms E-Commerce plugins. Maar de meeste producten waar ik het over heb zijn nergens te vinden op internet, denk bv aan buitenlandse tapijten, oriëntaalse hanglampen, italiaanse producten, surinaamse producten etc.

 

 

Hoe gaan die jouw aanbod ooit vinden?

 

 

Door bv facebook doelgerichte marketing? google adsense/forums/in de winkels zelf posters/op de fm radio's hier in nederland etc.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Stel dat een winkelier een product in het aanbieding wil zetten, is het anders te doen dan,: eerst een foto maken van product a - inloggen in website - product info invoeren - fotos uploaden - checken of alles correct is- posten.

 

Lastig en prijzig om te realiseren maar als je het een winkelier echt makkelijker wilt maken om producten te posten dan zou je daarvoor een app kunnen laten bouwen. Winkelier opent app, selecteert foto's op telefoon, voert gegevens in en plaatst het product. Nadeel is dan wel kwaliteit van de foto's (gemaakt met mobiel ).

 

Ik kan zo geen makkelijker alternatief bedenken dan de winkelier een mail / whatsapp laten sturen en zelf invoeren. Indien je winkelier laat mailen kun je wel makkelijker de tekst copy/pasten.

 

 

 

 

 

Daar had ik ook precies aan gedacht. Met (toevoeging) een redelijk geprijsde softbox aanleveren bij elk nieuwe klant (winkel) met wit kleur als achtergrond. En in plaats van een app laten bouwen via email het foto sturen en met behulp van de website ifttt.com een script schrijven email to wordpress post. Of in wordpress zelf de email posts activeren.

 

Maar na een tijdje zag ik het idee niet meer zitten, want nog steeds moeten er foto's worden gemaakt en data worden ingevoerd van elke product.

Link naar reactie
  • 0

Iemand een idee/tip?

 

Typisch een (klassiek) geval van "kip & ei":

 

- Als je geen aanbiedingen in je database hebt, is niemand geïnteresseerd.

- Als niemand geïnteresseerd is, krijg je geen aanbiedingen om in je database te stoppen.

 

Hoe wil je met dit probleem (dat heel kostbaar is om op te lossen!) omgaan?

 

 

 

Ik zie juist veel optimisme wat dat betreft, 1 omdat er is nog geen concurrentie is op dit gebied (mijn doelgroep + soort winkels). 2 omdat de website bulk koopjes gaat bevatten met zeer aantrekkelijke prijzen voor particulieren en natuurlijk zonder kvk pas.

Link naar reactie
  • 0

Stel dat een winkelier een product in het aanbieding wil zetten, is het anders te doen dan,: eerst een foto maken van product a - inloggen in website - product info invoeren - fotos uploaden - checken of alles correct is- posten.

 

Lastig en prijzig om te realiseren maar als je het een winkelier echt makkelijker wilt maken om producten te posten dan zou je daarvoor een app kunnen laten bouwen. Winkelier opent app, selecteert foto's op telefoon, voert gegevens in en plaatst het product. Nadeel is dan wel kwaliteit van de foto's (gemaakt met mobiel ).

 

Ik kan zo geen makkelijker alternatief bedenken dan de winkelier een mail / whatsapp laten sturen en zelf invoeren. Indien je winkelier laat mailen kun je wel makkelijker de tekst copy/pasten.

 

 

 

 

 

Daar had ik ook precies aan gedacht. Met (toevoeging) een redelijk geprijsde softbox aanleveren bij elk nieuwe klant (winkel) met wit kleur als achtergrond. En in plaats van een app laten bouwen via email het foto sturen en met behulp van de website ifttt.com een script schrijven email to wordpress post. Of in wordpress zelf de email posts activeren.

 

Maar na een tijdje zag ik het idee niet meer zitten, want nog steeds moeten er foto's worden gemaakt en data worden ingevoerd van elke product.

 

Neem aan dat je ook al klanten (winkeliers) hebt die mee willen doen? Dan kan je het beste aan hun vragen of ze 1 al zo'n softbox willen en 2 wat voor hun de snelste manier is. Ik zou echt geen zin hebben in zo'n softbox, mail te open foto te laden en daar ook nog eens teksten te gaan bij typen.

 

Maar het gaat om winkels die geen website/webshop hebben neem ik aan. Hoe ga de bezoekers dan doorsturen, moeten die naar de fysieke winkel? Als ze wel een website/webshop hebben zou ik een plug-in maken die de producten automatisch naar jou site importeren. Dan heeft de winkelier er geen werk aan.

Link naar reactie
  • 0

Stel dat een winkelier een product in het aanbieding wil zetten, is het anders te doen dan,: eerst een foto maken van product a - inloggen in website - product info invoeren - fotos uploaden - checken of alles correct is- posten.

 

Lastig en prijzig om te realiseren maar als je het een winkelier echt makkelijker wilt maken om producten te posten dan zou je daarvoor een app kunnen laten bouwen. Winkelier opent app, selecteert foto's op telefoon, voert gegevens in en plaatst het product. Nadeel is dan wel kwaliteit van de foto's (gemaakt met mobiel ).

 

Ik kan zo geen makkelijker alternatief bedenken dan de winkelier een mail / whatsapp laten sturen en zelf invoeren. Indien je winkelier laat mailen kun je wel makkelijker de tekst copy/pasten.

 

 

 

 

 

Daar had ik ook precies aan gedacht. Met (toevoeging) een redelijk geprijsde softbox aanleveren bij elk nieuwe klant (winkel) met wit kleur als achtergrond. En in plaats van een app laten bouwen via email het foto sturen en met behulp van de website ifttt.com een script schrijven email to wordpress post. Of in wordpress zelf de email posts activeren.

 

Maar na een tijdje zag ik het idee niet meer zitten, want nog steeds moeten er foto's worden gemaakt en data worden ingevoerd van elke product.

 

Neem aan dat je ook al klanten (winkeliers) hebt die mee willen doen? Dan kan je het beste aan hun vragen of ze 1 al zo'n softbox willen en 2 wat voor hun de snelste manier is. Ik zou echt geen zin hebben in zo'n softbox, mail te open foto te laden en daar ook nog eens teksten te gaan bij typen.

 

Maar het gaat om winkels die geen website/webshop hebben neem ik aan. Hoe ga de bezoekers dan doorsturen, moeten die naar de fysieke winkel? Als ze wel een website/webshop hebben zou ik een plug-in maken die de producten automatisch naar jou site importeren. Dan heeft de winkelier er geen werk aan.

 

 

 

 

Dat is uiteraard wat nog opgelost moet worden en daar ben ik ermee bezig.

 

 

Het gaat zoals je zegt om winkel die geen webshop hebben en geen zin hebben om een website te laten bouwen en die flyer nog al te duur vinden voor 1 weekje aanbiedingen. Stel dat je 1000 moet laten uitprinten en nog eens iemand die dat zou gaan bezorgen etc.

 

 

De bezoekers krijgen op de site een heel duidelijke overzicht van de aanbiedingen/coupens/kortingen en nog veel meer. Ze kunnen op locaties zoeken/prijs/catogories etc

Link naar reactie
  • 0

Beste Louai,

 

waarom denk je op dit moment in honderden winkels of winkeliers en duizenden producten? Mijn gevoel is eerder dat jouw beoogde klanten eerder hun zaak en producten bekend willen maken dan aanbiedingen willen verspreiden. Ik heb geen marktonderzoek gedaan, maar jij wel!?

 

Bij dit idee kun je ook direct de tijdsdruk uit je hoofd laten vloeien, zolang je je maar concentreert op het vaste aanbod van winkeliers. Seizoensproducten en aanbiedingen zijn m.i. een vervolgstap. Ik zie eerder een blog of winkeloverzicht met assortimentlijst en contactgegevens voor me...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dit is wel ondernemen tegen de wind in. Die ondernemers hebben geen geld voor, geen zin in en geen tijd voor eigen websites, emails of zelfs drukwerk. En die zouden dan gaan betalen voor een verzamelsite ergens in het niemandsland van het internet, gesteund met een vage pagina op Facebook? Kansloos. Wie gaat dat in godsnaam liken? Iemand die in Groningen iets gekocht heeft in een Oosterse tapijtzaak heeft niks met een Turkse bakker in Middelburg.

 

Ik neem aan dat buitenlandse winkels in Nederland bedoeld worden.

 

Dan is een blog beter te behappen. Maar waarom een probleem oplossen waar de ondernemers zelf geen interesse in hebben?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Maar waarom een probleem oplossen waar de ondernemers zelf geen interesse in hebben?
Dat is onderwerp voor marktonderzoek. Welke behoefte denk je te kunnen vervullen of welke toegevoegde waarde creëer je met een digitaal bonnenboekje...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dat is onderwerp voor marktonderzoek.

Marktonderzoek is geen magische lamp waar je over wrijft voor een goed resultaat. Ga je ondernemers bellen, mailen, bezoeken met een vragenlijst? Die zeggen niet wat ze doen en doen niet wat ze zeggen. Doe je deskresearch? Dat is al redelijk bekend: ze besteden amper tijd en geld aan marketing. Kijk je naar voorbeelden in het buitenland? Die zijn anders georganiseerd: lokale gidsen met exotische shopping-adresjes of blogs.

 

Rakuten heeft een beetje vergelijkbare voorgeschiedenis, al mikte die onderneming meer op onwillige producenten. Vergde een enorme investering voordat die online gingen in een bazar-opzet. ;)

 

Uiteraard ben ik benieuwd naar mogelijk effectieve manieren van marktonderzoek. Interviews misschien?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het kan ook onderwerp voor marktonderzoek zijn in de gedachte dat online adverteren een 'blinde vlek' is. Of omdat nu niet voor een specifieke sector of niche gekozen lijkt te worden. Bestaat er echt geen advertentie- of koopplatform voor niet-westerse winkeliers of oorspronkelijke producten? Best een interessante denkrichting aangezien we in de supermarkt en in het interieur daar als Nederlanders 'en masse' ook voor kiezen. Tel daarbij op het potentieel onder migrantengeneraties. Ook ken ik niet-westerse ondernemers die echte Facebook-helden zijn met een enorm online bereik onder klanten.

 

Haalbaarheid van het idee zoals dat nu gepresenteerd wordt, zou ik als advies toch op een of andere manier willen testen, toetsen en wel zo snel mogelijk. Anders bouw je straks een platform met capaciteit terwijl er geen vraag of behoefte blijkt te zijn.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Marktonderzoek is een breed begrip. In dit geval zou ik topic starter willen adviseren om bewijs te zoeken dat zijn idee kans van slagen heeft in diverse gesprekken met winkeliers en hun klanten. Testen dus of zijn idee van de werkelijkheid klopt. Met kwalitatieve (open) vragen als: Hoe verspreiden en ontvangen (communiceren) zij nu aanbiedingen? Of vertrouwen ze op winkelsigning en uitstallingen? Onder welke condities en in welke vorm zouden zij aanbiedingen willen tonen op zijn platform? Hebben zij ervaring met FaceBook(shops) en nieuwsbrieven o.i.d.?

 

U heeft een (goed) idee, maar weet niet of er wel genoeg interesse is voor uw dienst of product. Om zekerheid te krijgen, kunt u een marktonderzoek uitvoeren. U kijkt dan naar uw branche, klanten, concurrentie en omgeving (bron: Ondernemersplein).

 

Alleen al de prijsstrategie van deze dienst zou je kunnen en moeten onderzoeken.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wedervraag: waarop baseer je je in onderstaande quote:

 

Die ondernemers hebben geen geld voor, geen zin in en geen tijd voor eigen websites, emails of zelfs drukwerk.

 

Dat is m.i. een mening of stereotype beeld. Voor mij geen feit. Een deel van de fastfoodondernemers sluit zich aan op Thuisbezorgd, een ander deel van die groep (juist) niet. En dan lo(n)kt de verleiding van allerlei social deal sites. Sleutel daarom de juiste dienst maar in elkaar.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Thuisbezorgd heeft bijna twintig jaar gesleuteld aan zijn businessmodel. Het was in 1999 al evident dat het bestelgemak eens doorslaggevend zou zijn, maar het duurde vele jaren om ondernemers aan te sluiten en onderweg in het bestelproces iets te verdienen.

 

De aanpak van Thuisbezorgd laat zich in enkele woorden omschrijven. De aanpak van de vraagsteller in dit topic niet. Halal-slagers en tapijtwinkels: waar ligt de synergie?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Louai,

 

waarom denk je op dit moment in honderden winkels of winkeliers en duizenden producten? Mijn gevoel is eerder dat jouw beoogde klanten eerder hun zaak en producten bekend willen maken dan aanbiedingen willen verspreiden. Ik heb geen marktonderzoek gedaan, maar jij wel!?

 

Bij dit idee kun je ook direct de tijdsdruk uit je hoofd laten vloeien, zolang je je maar concentreert op het vaste aanbod van winkeliers. Seizoensproducten en aanbiedingen zijn m.i. een vervolgstap. Ik zie eerder een blog of winkeloverzicht met assortimentlijst en contactgegevens voor me...

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

Beste Highio,

 

Voor veel redenen eigenlijk, ik zal er 1 van noemen. Winkeliers met weinig kennis van e-commerce. Een webshop/site laten bouwen kost al 500 euro en belangrijker het beheren van zon website. Een klein foutje in de database wat ik binnen 1 minuut oplos, rekent een ICT bedrijf 60 euro per uur. En daar zitten ze niet op te wachten.

 

Dus waarom niet 10 euro per maand en onbeperkt gebruik maken en je producten in spotlight zetten. Want dan zal ik veel gebruik maken van facebook ads campaigns.

 

Link naar reactie
  • 0

Dit is wel ondernemen tegen de wind in. Die ondernemers hebben geen geld voor, geen zin in en geen tijd voor eigen websites, emails of zelfs drukwerk. En die zouden dan gaan betalen voor een verzamelsite ergens in het niemandsland van het internet, gesteund met een vage pagina op Facebook? Kansloos. Wie gaat dat in godsnaam liken? Iemand die in Groningen iets gekocht heeft in een Oosterse tapijtzaak heeft niks met een Turkse bakker in Middelburg.

 

Ik neem aan dat buitenlandse winkels in Nederland bedoeld worden.

 

Dan is een blog beter te behappen. Maar waarom een probleem oplossen waar de ondernemers zelf geen interesse in hebben?

 

 

 

In mijn laatste post heb ik dat uitgelegd. De groep winkels die ik op het oog heb durven niet aan een website te denken. Omdat de kosten zeer hoog zijn. Het is niet een kwestie van een website laten bouwen wat al te duur is. Maar ook de website beheren. Laten beheren door een ICT bedrijf denk je al gauw aan bedragen van 60 euro per uur.

 

Daar heb ik ervaring mee, websites beheren, backupen, updaten, problemen oplossen, servers, hosting etc.

 

 

Ik geloof niet dat kleine winkels zon grote budget hebben voor dit soort zaken. Daarom dacht ik aan een website laten bouwen, bekend maken door marketing, winkels aanspreken, een maandelijkse bedrag vragen van max 15 kleine eurotjes. Wie weet.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben iets heel belangrijks vergeten te zeggen. Wat mij motiveert zijn drie dingen:

 

1- niet geschoten is altijd mis.

 

2- een domein kost mij het eerste jaar 1 euro, daarna 9 euro per jaar. Een hosting kost mij in het begin met low traffic website 2 euro's. Een vps hosting kost rond 15 per maand.

 

3- kennis op het gebied van website's/CMS etc heb ik al.

 

 

Alleen wilde ik weten of iemand een tip had over het posten van de producten (post 1)

 

 

@edit:

 

Het wordt geen facebook pagina. Maar een professionele website voor desktop en mobile met filters op locaties,winkels,prijs, etc.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.