• 0

Doelgroep via effectief social media bereiken! Tips en adviezen graag!

Een vraag op dit ondernemersplatform over gericht de doelgroep opvoeders (ouders, grootouders, juffen en meesters) bereiken voor de Friendly4kids beurs op social media, zonder duizenden euro's te moeten uitgeven aan social media bedrijven.

 

Het is een eerste beurs voor opvoeders die hun inspiratie kunnen opdoen voor een kind (0 t/m 12 jaar). Het promotiemateriaal ligt klaar ... maar nu nog zeer effectief en gericht bezoekers naar de beurs (24 en 25 februari 2018) krijgen.

 

Wie kan mij waardevolle tips geven op welke wijze (via Facebook, Instagram, Google) onze organisatie heel effectief deze doelgroep op social media kan benaderen?

 

Bij voorbaat dank.

 

Hartelijke groet,

 

Peter van Klaveren

 

Mod edit, geen links en aanverwante zaken bij je berichten ajb, zie de huisregels

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedenavond Peter,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel. Misschien moet je de lokale of regionale non-profit organistaties eerst eens in kaart brengen en benaderen. Of potentiële standhouders dit werk laten doen?

 

Je bent in ieder geval wel goed op tijd om promotie-activiteiten te plannen. Dat is uit eigen ervaring iets waar eerdere beursorganisatoren op deze locatie en ook nog eens in dezelfde branche bepaald niet in geslaagd zijn.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Goedeavond Highio,

 

Dank voor de snelle reactie en het advies.

 

Ik besef dat bezoekers van een beurs niet komen aanwaaien. En terecht. De toegevoegde waarde om tijd, geld en energie te steken in het zich laten inspireren moet wel worden ingezien. Daar zijn we met veel inspiratie en transpiratie mee bezig.

 

Uiteraard ga ik de lokale, relevante organisaties benaderen. Zeker van belang.

Daarnaast werkt social media enkel goed zodra het digitaal gericht is afgestemd op de doelgroep (met alle kneepjes van het vak die social media experts zich eigen hebben gemaakt).

Nogmaals dank... wellicht dat ik door dit forum verder geholpen kan worden (in de toekomst).

 

Mvg, Peter

 

Link naar reactie
  • 0

Lucht, vul je HL-profiel in en kom nu eens met een goed verhaal.

 

Je hebt m.i. twee doelgroepen en dat zijn (1) standhouders en (2) bezoekers.

 

Is het rond de geplande data voorjaarsvakantie?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

En verder? Wordt het dan zoiets als dit?

 

Wegens het niet verkrijgen van subsidie gaat het festival van 19 november 2016 helaas niet door.

 

In 2017 zullen JuniorMakers Festivals op diverse locaties in het land georganiseerd worden.

 

Welke evenementen of data worden nog dit jaar gerealiseerd?

 

Ik ben er B2B voorlopig niet bij, hoor...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zal wel een beetje stekelig reageren en dat is niet persoonlijk bedoeld, maar zeker wel op ervaringsleer gestoeld (excuses daarvoor), maar dan heb je ook concurrentie van de Negenmaanden- en Huishoudbeurs...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dat is prima .... Negenmaandenbeurs is zeker geen concurrentie. Hun doelgroep is enkel zwangeren en moeders van pasgeborenen. Onze targetgroep: ouders, grootouders, juffen en meesters van kinderen t/m 12 jaar. Friendly4kids beurs bevindt zich in Den Haag/Rijswijk. Andere regio. En ook de thema's (incl. producten en diensten) zijn van een geheel andere orde.

 

De kern van onze visie op een gezond en zelfstandig leven is dat er in iedere ontwikkelingsfase sowieso gekeken moet worden naar de potentiële vermogens en krachten van een jong mens. De opvoeders spelen daarin een grote rol. Het ideële streven van Friendly4Kids is dat inspiratie – uiteindelijk - leidt tot een duurzame gedragsverandering, zowel bij een opvoeder als bij een kind.

 

Opvoeders inspireren én informeren betekent eigenlijk de beslissers, die gaan over het leven van een jong mens, bewust(er) te maken in tijden van diverse menselijke uitdagingen in onze samenleving en hier op aarde. Denk hierbij o.a. aan de aantasting van onze, leefomgeving, onze natuur, het voedsel met vele bewerkte suikers en vetten en de diverse ziektes die daaruit kunnen voortvloeien. Ook worden opvoeders voor een complexe taak gesteld als het gaat om de huidige digitale ontwikkelingen, met vele positieve mogelijkheden maar zeker ook met een negatieve impact op het leven van een kind. Opvoeders willen er voor hun kind zijn; ze willen veiligheid en bescherming bieden, maar welke organisaties staan de opvoeders hierin bij? En hoe zorg je ervoor dat een kind sociaal weerbaar wordt? Hoe bewerkstellig je een duurzame gedragsverandering bij een opvoeder en vervolgens bij een kind?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe bewerkstellig je een duurzame gedragsverandering bij een opvoeder en vervolgens bij een kind?

De doelgroep wordt snel kleiner met zulke reacties. Mag McDonalds ook meedoen?

 

De hele presentatie kan veel duidelijker qua doelgroep en ideologie. Tot 12 jaar kom ik nergens tegen bijvoorbeeld. Duurzame gedragsverandering lijkt me een selectief ideaal. Waatom zou ik me als ouder aan jouw gedragsverandering willen onderwerpen en waarom is dat voor adverteerders van belang?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Opvoeders willen er voor hun kind zijn; ze willen veiligheid en bescherming bieden, maar welke organisaties staan de opvoeders hierin bij? En hoe zorg je ervoor dat een kind sociaal weerbaar wordt? Hoe bewerkstellig je een duurzame gedragsverandering bij een opvoeder en vervolgens bij een kind?

Voor een beetje fatsoenlijk bereik via social media moet je zulke vragen niet slechts stellen maar vooral beantwoorden.

Link naar reactie
  • 0

Duidelijke feedback. Dank voor jouw tijd.

 

Opvoeders inspireren, op een beurs laten zien welke organisaties zich allemaal bezighouden met het welzijn van een kind. Friendly4Kids bepaalt niets ... de opvoeders die beslissers zijn over het leven van een kind bepalen - voor een groot deel - de ontwikkeling.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is dan de insteek dat te veel ouders het niet goed doen? Dat zij kansen laten liggen om "hun kinderen een beter bestaan te bieden"? En F4K organiseert een evenement waarin wij als ouders alternatieven aangereikt krijgen om het anders of beter te doen?

 

Wie bepaalt dan de standaard? Met welke argumenten wil je deze ouders, opvoeders, juffen en meesters naar jullie event trekken?

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

"Kom naar mijn beurs want jullie doen het helemaal fout"

Is dat iets wat mensen trek?

 

Je neemt ook heel duidelijk stelling, waardoor je een niche groep als standhouders aanspreekt.

Voordeel:doelgroep is helder.

Nadeel: doelgroep kan zo klein zijn dat het voor standhouders niet interessant is.

 

Een negenmaanden beurs en een huishoudbeurs zijn inderdaad geen concurrent, maar ik denk dat een deel van hun aantrekkingskracht schuilt in dat je er allemaal 'dingen' kunt zien en aanraken. Jouw beurs klinkt als een soort manifest/forum ipv een marktplaats. (Dat is geen waarde oordeel, slechts een observatie in hoe jouw insteek lijkt af te steken tegen over andere beurzen.)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0
Wie kan mij waardevolle tips geven op welke wijze (via Facebook, Instagram, Google) onze organisatie heel effectief deze doelgroep op social media kan benaderen?

 

Door middel van een goede advertentiecampagne met Facebook advertentiebeheer kun je heel goed een specifieke doelgroep bereiken op Facebook en Pinterest. Stel advertenties op en geef je berichten een boost. Je kunt doelgroepen aanmaken op grond o.a. interesses, regio en demografische gegevens. Bijvoorbeeld: Ouders met kinderen ( 8-12jr), Ouders met kleuters ( 3-5jr) enzovoorts. Op deze manier kun je er voor zorgen dat je boodschap de juiste mensen bereikt. Begin zo specifiek mogelijk met adverteren, zodra de frequentie ( aantal keren gemiddeld gezien door persoon) wat meer op begint te lopen maak je de doelgroep wat breder.

 

Zorg er wel voor dat je advertenties voldoen aan de Facebook richtlijnen, aanspreken en relevant zijn en vergeet niet dat er ook een call-to-action in voor moet komen. Voor tips zoek op sites als marketingfacts.nl en frankwatching.com

 

Heb je zelf weinig ervaring met adverteren op social media, werk dan samen met een professional die ook goed zijn keuzes kan toelichten. Dat hoeft niet op te lopen tot duizenden euro's, zoek een goede freelancer. Je kunt ook beginnen met een kleinere campagne gecombineerd met eigen posts.

 

Link naar reactie
  • 0

Bewust ouderschap en positief opvoeden als thema's zie je echt wel terug op genoemde beurs en deze hebben een bovenregionale strekking. Heel veel lifestylemerken van baby- of kinderartikelen gebruiken dit als elemement.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

KindVak draait een maandje eerder en heeft al een exposantenlijst online. De organisator kiest ook voor doordeweekse dagen.

 

Hun site geeft ook een duidelijk beeld van hoe zij partijen inhoudelijk betrekken.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank @DennisHemmen @highio @WalterBrokx @JoostRietveld ... fijn dat er veel mensen op dit form aanwezig zijn met professionele ervaring en een gezond kritisch oog. En wel degelijk terechte opmerkingen. Zoals jullie allemaal weten is ondernemen op vele fronten topsport bedrijven. Door een organisatie goed tegen het daglicht te houden, en kritisch te bekijken, kun je groeien. Dus ik neem dit allemaal mee. Nogmaals dank.

 

NB. Wat de Exposantenoverzicht betreft, omdat dit de eerste Friendly4Kids beurs is, kan een dergelijk overzicht pas de komende periode gepresenteerd gaan worden... in de zgn. Oei-ik-groei-fasen.

Link naar reactie
  • 0

Een beurs of jaarmarkt is marketing-pur-sang, want je brengt aanbod en vraag bij elkaar. Dan moet je echter wel een duidelijk verhaal hebben. Mag best selectief zijn: alleen hobbyspoortreinen in het formaat H1! Dat is een kwestie van balanceren: te algemeen ontbeert relevantie en te selectief trekt te weinig aanbod en vraag aan.

 

Jouw aanbod is wellicht duidelijk voor mensen die aan dezelfde kretologie doen. Bewust ouderschap en positief opvoeden? Daar zit de suggestie ingebakken dat er ook onbewust ouderschap en negatief opvoeden bestaan. Maar wellicht is een groep mensen heel druk bezig met positief ouderen.

 

Qua duidelijkheid wil ik je aandacht vragen voor de kopregel boven dit topic. Wat staat daar nou eigenlijk?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.